d@ni
|
Hij was goed te doen gister! Viel alles mee met de kou, alleen het omkleden bij de auto was vies.
Paar nieuwe gezichten gezien en nog ff met michiel gesproken en Rudo en Mriek zien varen, was gezellig druk op't water.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ouwe gek Jij hebt zeker een droogpak Da he'k nie Die ouwe loopende gek heeft geen droogpak, net als ik een Psycho 5/3 van o'neill. En van iedereen heb ik toch wel het langste in het water gelegen, en geen centje kou. Hoogstens mijn vingers, maar daar heeft vrijwel iedereen, inclusief de droogpakjongens last van. Met een droogpak is het comfortabeler, maar in het water zeker niet warmer. @ D@ni: was leuk weer een gezicht te ontmoeten van ons trefpunt
|
|
|
Mriek
|
Voor de rest snap ik jullie punt Alferink en Lex, wij zijn gewoon gek Nee, wij zijn niet gek, wij zijn échte kiters. Alferink en lex zijn toch een beetje warm-weer chickies. Er stond zelfs een meisje zonder handschoenen! Al verklaar ik die wel voor mesjogge. Maar verder niks bikkels, niks gek, ook zonder droogpak was het echt prima te doen. Dus, volgende keer gewoon gezellig meedoen mannen! @ Michiel: graag gedaan! In de toekomst kan ik je misschien ook daadwerkelijk helpen Maar top dat het goed is afgelopen. Eenmaal in de lucht hing ie er mooi bij
|
|
|
Alferink
|
Ouwe gek Jij hebt zeker een droogpak Da he'k nie Die ouwe loopende gek heeft geen droogpak, net als ik een Psycho 5/3 van o'neill. En van iedereen heb ik toch wel het langste in het water gelegen, en geen centje kou. Hoogstens mijn vingers, maar daar heeft vrijwel iedereen, inclusief de droogpakjongens last van. Met een droogpak is het comfortabeler, maar in het water zeker niet warmer. @ D@ni: was leuk weer een gezicht te ontmoeten van ons trefpunt Dat is ene pak van 400 euro ik heb er een van 180 en 3 jaar oud waarvan de naden doorspoelen Toch maar is een nieuwe bestellen binnenkort @Mriek, maar dan ben jij er ook bij he, niet dat jij lekker warm achter je pctje blijft zitten. Btw, -15 vannacht Vanmiddag nog ff geijskite met bustertje 2.0, thomas zal nog wel een filmpje hebben, ging niet hard, maarja het is iets hea
|
|
|
jeroen90
|
ah lekker -15 lekker nachtdienstje pakken... Hopen dat ik mezelf warm kan houden.
|
|
|
Spoon
|
met zon schild als in je avatar moet dat toch wel lukken
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Yo, dame en heren, koude handen gehad zondag? nou ik niet hoor Ik heb namelijk pas deze jongens gekocht... kouden handen zijn echt verleden tijd. http://www.4surfers.nl/productdetail.aspx?productID=763&divid=3&spanid=22Ja ik weet het; je denkt, krijg je geen kramp?..................nee. slecht licht, maar ook zondag kon ik gewoon varen en heb praktisch geen last van kramp gehad. heb ze nu voor de 2e keer gebruikt bij temperatuur onder de 5 graden, 1 woord...PERFECT. door de split finger kun je goed met 1 hand de bar vast houden indien nodig Zijn 100% waterdicht, naden zijn gesealed, zeer strakke omsluiting om de polsen maar toch goed aan te krijgen en uit te krijgen. Ik had afgelopen zondag de eerste 2 uur zelfs zweethanden! echt een aanrader.
|
|
|
Mriek
|
@Mriek, maar dan ben jij er ook bij he, niet dat jij lekker warm achter je pctje blijft zitten.
Ikke wel, ben een echte kiter
|
|
|
ROBST3R
|
dus gewoon pak, handschoentjes en schoentjes en varen maar?:-D Brrrrrrrrb
|
|
|
Alferink
|
Niks brrr, we gaan het gewoon doen
Lex, jij ook, watje
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
dus gewoon pak, handschoentjes en schoentjes en varen maar?:-D Brrrrrrrrb
Zorg wel dat je een goed pak hebt, een goede kap, en dito handschoenen en schoentjes. Tot nu toe krijgen de meeste last van koude handen, de drysuitboys niet uitgezonderd. Ik heb die StarWars handschoenen (may de force be with you Ron ) van Ron van dichtbij gezien, en die zien er echt de BOM uit!
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
een goed passend pak is belangrijk, want ik merk niet zo heel veel verschil in warmte tussen mijn oude mystic en oneill pak en LeOFF gebruikt ook gewoon zijn mystic crossfire in deze kou en dat is geen ,top of the zogenaamde bill like, oneill.
En inderdaad die vingertjes, die worden koud..lichaam had ik gister geen last van..
|
|
|
Mriek
|
een goed passend pak is belangrijk,
De decembermaand doet ook wonderen in dat opzicht!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
af en toe even slaande bewegingen maken om de vingertjes wat te doorbloeden. LET OP: Doe dit niet alsof je een knuppel vasthoud, dit zou betekenen dat er zeehonden zitten.
|
|
|
|
El Rudo
|
De decembermaand doet ook wonderen in dat opzicht! Wha Mriek en haar wetsuitfilling prophecy!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Wat voor knuppel? Die van mij is ook een temperatuurmeter, en het was koud gisteren @ Lauw: pak maakt pas uit als je bijvoorbeeld een lijn breekt en voor langere tijd in het water moet liggen De manier hoe de naden aan elkaar verbonden zijn maken dan wel uit of er sneller koud water tussen je lichaam en het pak komt of niet. De duurdere pakken hebben een betere, waterdichte naad waardoor er niet snel koud water bij kan komen. Voor de rest wordt de prijs bepaald door de hoeveelheid stretch het gebruikte neopreen heeft. In principe is een goede doorbloeding (pak moet ook niet te strak zitten) ook erg belangrijk of je het koud krijgt of niet. Dat zit bij de goedkopere pakken ook wel snor.
|
|
|
Mriek
|
De decembermaand doet ook wonderen in dat opzicht! Wha Mriek en haar wetsuitfilling prophecy! Well I have self-fulfilled my wetsuit enough now! 't is hoog tijd dat er weer wekelijks en minstens vier uur op een rij gekite kan worden!
|
|
|
Lex
|
Niks brrr, we gaan het gewoon doen
Lex, jij ook, watje
Hmm...eerst maar is vervoer vinden...en wind:D
|
|
|
El Rudo
|
Wat voor knuppel? Die van mij is ook een temperatuurmeter, en het was koud gisteren jij was je zowieso als een inwaartse geschrokken van die F***one kwaliteitslijn
|
|
|
thomasr
|
Er stond zelfs een meisje zonder handschoenen! Al verklaar ik die wel voor mesjogge.
dat was mijn kitemaatje waarschijnlijk voer ze met Ozone? rode met wit en zwart? (die bikkelt de hele winter al door zonder handschoentjes en cap, respect! )
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Zooo. idd dat dametje was ook zonder cap aan het rammen. zeker respect maar ozo link. surfers oor voel je niet, zie je niet, hoor je niet.........tot dat je niks meer hoort. en dat komt door de kou en dan ben je echt de sjaak.
|
|
|
El Rudo
|
haar moeder kon geen handschoenen vinden in XS - dat moet toch op te lossen zijn? thomasr je hebt er een schone taak bij gekregen!
|
|
|
Mriek
|
Thomas, tip voor haar: ik heb ze van Maui Magic, XS. Waren de enigen die pasten, de rest was allemaal te groot. Nergens op voorraad maar ff laten bestellen en een paar dagen later in huis. De cap trouwens zelfde verhaal.
|
|
|