Dit kreeg ik bij mijn laatse aanschaf, als het goed is zit het bij elke kite die je aanschaft.
Ook als verkoper dien je deze manual bij werderverkoop aan de volgende eigenaar te overhandigen.
Heb je dan nog verdere info nodig?
Ik dacht het niet.
Eerst lezen dan doen
Dit is duidelijk een handleiding voor de Amerikaanse markt, waarbij alle mogelijke (rechts-) aanspraak op vergoeding voor gebeurlijke ongevallen in de kiem gesmoord wordt. Dit heeft niets te maken met gezond verstand, enkel met afdekken van aanspraken die je in Europa zelfs niet zou kunnen maken. Hier gaat de rechtspraak uit van geleden schade, die moet vergoed worden, en niet van imaginaire getallen die vooral goed zijn voor de advocaat zijn zakcentje.
RELEASE OF LIABILITY staat er letterlijk in!
Doch, dit geheel ter zijde.
Dit papiertje handelt absoluut niet over ervaring, noch geeft het aan met welk gewicht op welke spot en welke ervaring je met welke windkracht varen kan. Alles is mogelijk, maar kom achteraf niet zagen is de inhoud .
Je moet zelf maar uitmaken wat kan en wat niet, en laat nu net dat zijn wat het artikel aanklaagt. Want velen zijn geroepen om in puberale overmoed alles te proberen, maar met bijna evenzovele zijn zij die op een of andere manier tol betalen.
Als je de flyer bij je kite echt bestudeert, ga je niet op het water, pomp je de tubes zelfs niet op, want die zouden wel eens in je gezicht ontploffen.
Niets van dit alles ontslaat iemand van de gevolgen van zijn eigen gedrag, niet voor zichzelf, noch voor omstaanders.
We zoeken met zn allen naar een wijze om de "misgeinformeerden" op een duidelijke en eenduidige wijze, te wijzen op gevaren en gevolgen.
Ervaring is wat we opdoen over verloop van tijd, en het is fout ervan uit te gaan dat iedereen rondom ons dezelfde kennis heeft.