Betreffende milieu; Is bijv. Neeltje Jans een gedooggebied, terwijl Zaterdag Blof alle vogels een hartverzakking mocht bezorgen; hoezo is zo`n concert WEL mogelijk in zo`n natuurgebied.
Betreffende commercieel belang kiten; dat belang is niets; een paar kitewinkels en scholen, dat zal bij gemeentebeslissingen nooit een doorslag kunnen geven. WEL het aantal kiters, want dat zijn echte stemmen. Dus is het NKV van levensbelang, en zullen wij kiters solidair moeten zijn; hoe meer kiters, hoe beter. Al zijn het beginnende stumpers, nogmaals; destemeer kiters; deste meer macht. Ik zou bijna zeggen; wees dus aardig voormekaar
.
Ga liever bestaande wetten handhaven, dan er weer een nieuwe erbij te verzinnen; loslopende honden mag nergens in Nederland, behalve op speciale daarvoor bestemde gebieden. Maar; niemand houd zich daaraan.
Zie ik dus rustig op Vrouwenpolder iemand met 2 herdershonden lopen, maar niet met een lijn van een 300 meter, want daar liepen ze door de duinen naar konijnen enz. te zoeken.
En kites geven geen alarmerend geurspoor; die honden wel. Kwam die man een andere wandelaar tegen, ook met 2 honden op draadloze afstandsbediening. Onze kites gehoorzamen meestal erg goed, en zijn ook altijd aangelijnd; die honden waren niet bij die bazen te krijgen ook, toen ze een paar geurspoortjes roken
.
Kiten is supergezond; als men mij vraagt, wat ik ga doen, als het kiten helemaal verboden wordt, dan zeg ik tegen die reporter dat ik dan in de criminaliteit ga, ga drugsen en breezen, en de koningin in haar kapsel ga pissen
.