(HJ) MINI-ME
|
Wat denk je zelf Je kan niet verwachten dat dezelfde type kite, maar dan 4m2 groter, dezelfde snelheid, stuursnelheid, bardruk, stuurdruk enz enz heeft Gewoon ff testen dus..
|
|
|
Yield
|
Gewoon kopen dus. Geen gelegenheid tot testen. Vandaar de vraag.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Gewoon kopen dus. Geen gelegenheid tot testen. Vandaar de vraag.
Dat kan ook en anders ff een pb naar Morres sturen. Misschien heeft hij of kent hij iemand die ervaring heeft met de Yekyll 14m2.. Succes
|
|
|
Morres
|
Beide, hebben al ff gepraat, laat maar ff weten wat je nu doet
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Beide, hebben al ff gepraat, laat maar ff weten wat je nu doet kopen
|
|
|
Yield
|
Doe ik! Alleen nog even zien waar....
|
|
|
M-dull
|
zelf vaar ik de jekyll 10, deze kan ik vanaf 14/15 knopen al lekker varen. zelf vind ik de 14 overbodig, maar dat blijft mijn eigen mening.
bij deze 10 zou ik graag ik nog een 8 of een 6 bij halen, voor de sterkere daagies.
de 10 is zonder meer een top kite, zit een goede snelheid en lift in
de 14 zou ik alleen pakken voor de echt lichtere dagen (vanaf 8/9 knopen)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
M-dull.... Dat is natuurlijk erg afhankelijk van je lichaamsgewicht. Als ik alles aan heb (wetsuite/harnas) dan weeg ik 95kg. Zelf ben ik ook in het bezit van een 14m2 en 10m2 kite quiver. De 14m2 kan ik vanaf 12/13 knoop goed varen en bij 18 knp stap ik over op de 10m2. Mijn 10m2 is vervolgens weer goed te varen t/m 35knp.. Ik gebruik overigens maar 1 board
|
|
|
Yield
|
Ik weeg 85 kilo schoon aan de haak. Met pak en trapeze zal ik ook rond de 90 wegen.
Met de jekyll 10 kon ik met 14 a 15 knopen net krap aan varen. Dus een 14 lijkt me geen overbodige luxe.
|
|
|
KappuhH
|
Had je beter een 12-8 setup kunnen nemen... had je vanaf 12 knopen goed kunnen varen tot je niet meer durft. Onder de 12 knopen is het toch niets meer aan en de 14m is ook veel te traag.
|
|
|
Morres
|
ja maar met boven de 12 t/m ca 19-20 knopen heeft 'ie er wel meer aan, en een 14 is dan wel beter om erbij te doen dan 12+8 nu nieuw te gaan kopen.
Met 90kg is 10-14 niet eens zo slecht hoor
|
|
|
KappuhH
|
14-12-10-8-6... dan vaar je iig altijd Vraag me alleen af of de de 14 heel veel toevoegt tov de 12, omdattie natuurlijk erg traag sinust... En met een 12-8 heb je natuurlijk veel meer highend. Maarja dan had je die 10 niet hoeven kopen
|
|
|
ijbe
Gast
|
Naja, 10 is natuurlijk ook wel gewoon een lekker maatje hea!
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Zucht.......wat een discussie weer op dit forum en onze morres doet als moderator weer mee aan deze ombouwende discussie!!
|
|
|
xcite
Geen avatar
|
Ik heb zelf de 12m2 80kg schoon op het plankie. Ik zou als ik jou was toch voor de 12m2 gaan . Ik heb er trouwens wel een andere bar op staan. Een CaBRINHA 2N1S. Ik zeg helemaal TOP.
|
|
|
Kaptain
|
Mij is destijds afgeraden om de 14 jekyll te kopen, omdat ie echt veel trager zou zijn. De 10 was echt een top kite, maar ik had op zich ook geen 14 meer nodig, want ondanks mijn 95 kg kon ik toch al heel gauw varen met die 10. Ik zou eerder kleiner zoeken en lekker de harde wind afwachten.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Mij is destijds afgeraden om de 14 jekyll te kopen, omdat ie echt veel trager zou zijn. De 10 was echt een top kite, maar ik had op zich ook geen 14 meer nodig, want ondanks mijn 95 kg kon ik toch al heel gauw varen met die 10. Ik zou eerder kleiner zoeken en lekker de harde wind afwachten.
Hij heeft al een 10m2 en dan is de overlap met een 12m2 te groot. Je zit net tussen een combo 8/12 of 10/14m2 in... Met 85kg was 8/12m2 misschien een betere keuse geweest.. Dus misschien eerst even met je 10m2 kijken wat je low-end gaat zijn en er dan later een maatje groter naast kopen.
|
|
|
daniell 76
Gast
|
Had een 8 en een 12, was (hahaha WAS) 93 kg en voer in Quiberon met 12 knopen wind met mijn 12. 14 2008 ken ik niet maar de 2009 14 is über!! Heb trouwens nu zelf de 8 en 12 Jekyll 2 2009. De Jekylls zijn gewoon top!
|
|
|
Morres
|
Zucht.......wat een discussie weer op dit forum en onze morres doet als moderator weer mee aan deze ombouwende discussie!!
Waar bemoei jij je nou weer mee, wat een dom geouwehoer komt er weer uit je. Er is via pm contact met me opgezocht en geen van mn antwoorden of oplossingen in dit topic is verkeerd. Dimmen dus!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ach ja ik weeg 95-100 kilo en ik heb een 9+14m combo, gaat perfect en zeker ruime overlap. Voor jou was misschien 8+12m goed geweest maar met een 10+14m zit je zeker goed.
|
|
|
KappuhH
|
Ach ja ik weeg 95-100 kilo en ik heb een 9+14m combo, gaat perfect en zeker ruime overlap. Voor jou was misschien 8+12m goed geweest maar met een 10+14m zit je zeker goed. Geen Jekyll dus. Ik zou de 14 zeker niet zomaar kopen. Eerst maar eens wachten tot je hem kunt testen of je moet hem ergens extreem goedkoop kunnen krijgen. Ook op de tweedehandsmarkt zal de 14 het wat slechter doen (alhoewel dat van latere zorg is )
|
|
|