Begin Februari antillen: Waar: Bonaire, Aruba of st maarten?

niki kite

Januari 11, 2010, 01:06:52
edit2Rapporteer  
Aloha!

Ik ben eind Januari een paar dagen op Curacao en als de forecasts goed zijn wil ik tien dagen in de buurt gaan kiten (Bonaire, Aruba, St Maarten). Vorig jaar was ik op Bonaire (geen wind) en vond het erg klein en rustig.

Zoek een perfecte windzekere,  gezellige en afwisselende spot(s) vanaf een korte vlucht Curacao of is Bonaire (pink beach) toch wel de beste optie?
Tevens weten jullie een leuk hotel, appartement, B&B op het eiland bonaire waar meerdere kiters slapen?

Hoor graag van jullie,

Grtz Nicole
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 Januari 11, 2010, 01:27:38
edit2Rapporteer  
Hallo Nicole,

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?
Er is namelijk veel info op de site te vinden.
Voor een appartement op Bonaire zou je eventueel contact op kunnen nemen met Roan van de kiteboarding school op Boanire
www.kiteboardingbonaire.com

Zoveel inwoners heeft Bonaire niet dus zijn er relatief gezien ook weinig kiters :-)  De meeste gasten werken en wonen daar dus hebben hun eigen stek.

Hier mijn reisverslag van Curacao, Klein Curacao en Bonaire.
Misschien heb je wat aan die info.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=31081.0

Voor Curacao zou je contact op kunnen nemen met Ron.
Zij verhuren appartementen en auto's.
De appartementen liggen aan dezelfde weg als de St Jorisbaai (enige spot op Curacao)
www.labougainville.com

Emielkruisdijk

Antwoord #2 Januari 11, 2010, 02:04:16
edit2Rapporteer  
Nou Nicole, lijkt me duidelijk! Sint Maarten, soort van Egypte reunie?

Sint Maarten is geweldig, maar kan het niet met de andere eilanden vergelijken. Het waait hier nu nog niet goed. Gemiddeld 2 dagen per week zou je kunnen varen met 12m. Schijnt steeds beter te worden, maar denk dat je op bonaire beter zit. Qua golven zit je op Sint Maarten wel beter, de komende maanden schijnen de beste maanden voor golfsurfen op sint maarten te zijn.

Kortom: Voor golven en gezelligheid Sint Maarten Tongue En anders Bonaire/Curacao. En... Is Venezuela niet erg dichtbij vanaf Curacao? El yaque, El coche?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Januari 11, 2010, 18:08:22
edit2Rapporteer  
Vergeet je Aruba niet.

http://vimeo.com/8360683

Nadeel van St Maarten is dat de spots in het Franstalige deel van St Maarten liggen. Dit maakt je vakantie dus een stuk duurder (ivm de euries) bovendien andere sfeer.
Antwoord #4 Januari 12, 2010, 13:38:58
edit2Rapporteer  
Le Galion schijnt wel de shit te zijn!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Januari 12, 2010, 23:08:13
edit2Rapporteer  
Le Galion schijnt wel de shit te zijn!

Oke here it is

http://www.youtube.com/watch?v=Eu2kyH_kjJg
Radical Ronnie

Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #6 Februari 08, 2010, 16:10:32
edit2Rapporteer  
Net terug van 8 dagen Curacao met totaal 10 kite-amigo's, was helemaal top. 

Hoogtepunt was de full-moon party in St. Jorisbaai op zaterdagavond 30-01-2010, met als hoogtepunt een nachtelijke kite-sessie... onvergetelijk!!!

Joepie
 Joepie
 Joepie

Hier alvast een fimpje dat de sfeer goed weergeeft:

http://www.youtube.com/watch?v=_Z6VerX--Io

hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #7 Februari 08, 2010, 23:58:10
edit2Rapporteer  
Hola radical,

Hoeveel dagen heb je kunnen varen van de 8??
(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 Februari 09, 2010, 10:57:46
edit2Rapporteer  
Aloha Ron,

Die volle maan feesten zijn idd top (foto)
En die sfeer tussen de kiters is super relaxt en gastvrij....zoals het dus hoort !!
Top dat jullie genoten hebben.
Mooi filmpje.

Mooie groepsfoto hebben jullie gemaakt.

Radical Ronnie

Antwoord #9 Februari 09, 2010, 11:01:22
edit2Rapporteer  
We zijn 1 dag naar Klein Curacao geweest waarop er wat minder wind stond   Embarrassed  (tussen 13 en 17 knopen) waardoor ik (95kg) net niet lekker kon varen. Een paar andere jongens die een stuk lichter wogen, konden wel. Verder alle andere dagen een strakke oostenwind van zo'n 20-25 knopen met op sommige dagen vlagen tot wel 30 knopen  Joepie

Dus voor mij een 95% score en voor enkele van onze vedergewichten zelfs 100%!!!

Hier nog 2 foto's 'in the dark' en 1 toch wel zeer originele ( deel van de )groepsfoto
(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Februari 09, 2010, 11:29:16
edit2Rapporteer  
Die laatste  Joepie ThumpsUp
Radical Ronnie

Antwoord #11 Februari 09, 2010, 11:32:02
edit2Rapporteer  
Die laatste  Joepie ThumpsUp

Is gemaakt door een waterdichte camera in de kitelijnen te bevestigen. De camera in een stand waardoor hij elke 2 seconden een foto maakt, en dan varen maar! Uiteindelijk zo'n 2000 foto's met daarbij enkele hele leuke!
koen-tjeee

Antwoord #12 Februari 09, 2010, 12:02:48
edit2Rapporteer  
Aruba of Curacao voor een maand of twee kiten?!

Persoonlijk zeg ik Aruba. Want ik heb zeven maanden stage gelopen op Curacao en de wind in de St. Jorisbaai is vaak net iets minder dan Aruba. Maarrrr Curacao heeft wel echt een leuke kite'scene'. Ook omdat deze redelijk klein is Smiley

(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Februari 10, 2010, 01:42:55
edit2Rapporteer  
Aruba of Curacao voor een maand of twee kiten?!

Persoonlijk zeg ik Aruba. Want ik heb zeven maanden stage gelopen op Curacao en de wind in de St. Jorisbaai is vaak net iets minder dan Aruba. Maarrrr Curacao heeft wel echt een leuke kite'scene'. Ook omdat deze redelijk klein is Smiley

Is dit een vraag of deel je iets mede??
remcokite

Antwoord #14 Februari 10, 2010, 09:44:05
edit2Rapporteer  
Tja waarom niet Aruba , ik ben er begin mei geweest  en van de 2 weken................elke dag met een 10 kunnen varen, had ik zelf ook niet verwacht. de ene dag een kleine 20 knopen de andere dag een flinke 25 knopen,  nooit echt hard waar wel genoeg , eigelijk zijn we elke dag naar boca grande gereden mooie baai met 2 tot 6 kiters . als ik er aan terug denk wast echt super .

Ben nooit ik curacao geweest maar als het mee zit ga ik dit jaar.

grtz
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #15 Februari 10, 2010, 20:26:37
edit2Rapporteer  
Die laatste foto is echt te zalig !!  Joepie

Met zo'n foto doe je je naam wel eer aan   ThumpsUp
Jelle

Antwoord #16 Februari 15, 2010, 21:41:03
edit2Rapporteer  

Op 50 km afstand van Aruba ligt een veeeeel betere spot: Adicora in Venezuela.
20 min vliegen met Tiara Air
Aruba Boca Grandi is veeel te klein en te druk. Pal aanlandige wind.
Adicora is kilometers ondiep water met enorme stroken spiegelglad water tussen de lieve golfjes, schuin aanlandige wind en doordeweeks hooguit 2 kiters. Geweldige wind ook nog. En veeeeel goedkoper dan Aruba.
Curacao ken ik niet.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #17 Februari 15, 2010, 23:34:17
edit2Rapporteer  
.............mmm altijd fijn om weer van je te horen. ik ben r over een paar dagen. zal helaas met een mitella kiten. fu*&king klote ijs ook. fietsen is gevaarlijker dan chavez ...O ja, enige wat je hebt gemist is dit juweeltje welke mijn hart heeft gestolen:
http://www.youtube.com/watch?v=xzNo2Z1MncA
Antwoord #18 Februari 16, 2010, 00:16:23
edit2Rapporteer  
Adicora is idd super!!

Alleen is er echt helemaal niks te beleven behalve 25 knopen wind.

Tiara air sucks maar ik weet niet of insel air ook vanaf aruba vliegt of alleen vanaf curacao.

adicora is ook nog is veeel goedkoper als aruba maar uitgaan is er bv niet bij.
Jelle

Antwoord #19 Februari 16, 2010, 00:27:16
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat je al op pad was naar het land van de bolivariaanse revolutie.
Wauw mooie film.
De muziek is een bewerking van de sound van een film over Indonesië tijdens de Japanse bezetting. "Merry Christmas mr. Lawrence" waarin David Bowie de hoofdrol speelt, brits officier krijgsgevangen onder Japanse tucht. Autobiografisch van Laurens van der Post. Die ook indrukwekkend over zijn vriendschap met CG Jung schreef.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #20 Februari 16, 2010, 14:36:17
edit2Rapporteer  
crisis wat weet je veel kitesurfschool.org
@posty: na me laatste vakantie in Brasil ben ik genezen van het uitgaansleven. In Z Amerika is de verleiding van uitgaan meer dan n biertje alleen. "Het" is onderdeel van de cultuur en t gaat zo makkelijk.
Aan de bar, op t strand, de plastic stoeltjes aan de lagune, gewoon op t strand gingen mijn gesprekken met Europese meiden over het (hUn) HPV virus waar geen condoom tegen helpt en ik ben me wezenloos geschrokken....ik ga puur voor de wind en ik blijf puur…dan maar een saaie rot vakantie waarbij ik veilig kan kiten tot ik r bij neerval (ik ben gewoon saai)
Migli

Geen avatar

Antwoord #21 Maart 15, 2010, 15:08:03
edit2Rapporteer  

Mooi filmpje! Ik ben nu aan het praten over een baan op Sint Maarten, als ik daar heen ga wordt deze lagune de plek waar ik in het weekend te vinden ben!
Migli

Geen avatar

Antwoord #22 Maart 15, 2010, 15:13:21
edit2Rapporteer  
Trouwens, is hier ergens een voorsteltopic ofzo?
Jelle

Antwoord #23 Maart 15, 2010, 15:33:42
edit2Rapporteer  
Ik geloof van niet, soms doen mensen dat op het nieuws en discussieforum
Welkom!
Jelle
(HJ) MINI-ME

Antwoord #24 Maart 15, 2010, 20:58:52
edit2Rapporteer  
welkom Jelle  InLove

Ik wil gelijk van deze gelegenheid gebruik maken om mijn HiHaaaaa nieuws te posten.

Ik heb net weer tickets voor Bonaire geboekt  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.