Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er is namelijk veel info op de site te vinden. Voor een appartement op Bonaire zou je eventueel contact op kunnen nemen met Roan van de kiteboarding school op Boanire www.kiteboardingbonaire.com
Zoveel inwoners heeft Bonaire niet dus zijn er relatief gezien ook weinig kiters :-) De meeste gasten werken en wonen daar dus hebben hun eigen stek.
Voor Curacao zou je contact op kunnen nemen met Ron. Zij verhuren appartementen en auto's. De appartementen liggen aan dezelfde weg als de St Jorisbaai (enige spot op Curacao) www.labougainville.com
« Laatste verandering: Januari 11, 2010, 01:31:00 door (HJ) MINI-ME »
Nou Nicole, lijkt me duidelijk! Sint Maarten, soort van Egypte reunie?
Sint Maarten is geweldig, maar kan het niet met de andere eilanden vergelijken. Het waait hier nu nog niet goed. Gemiddeld 2 dagen per week zou je kunnen varen met 12m. Schijnt steeds beter te worden, maar denk dat je op bonaire beter zit. Qua golven zit je op Sint Maarten wel beter, de komende maanden schijnen de beste maanden voor golfsurfen op sint maarten te zijn.
Kortom: Voor golven en gezelligheid Sint Maarten En anders Bonaire/Curacao. En... Is Venezuela niet erg dichtbij vanaf Curacao? El yaque, El coche?
Nadeel van St Maarten is dat de spots in het Franstalige deel van St Maarten liggen. Dit maakt je vakantie dus een stuk duurder (ivm de euries) bovendien andere sfeer.
Die volle maan feesten zijn idd top (foto) En die sfeer tussen de kiters is super relaxt en gastvrij....zoals het dus hoort !! Top dat jullie genoten hebben. Mooi filmpje.
We zijn 1 dag naar Klein Curacao geweest waarop er wat minder wind stond (tussen 13 en 17 knopen) waardoor ik (95kg) net niet lekker kon varen. Een paar andere jongens die een stuk lichter wogen, konden wel. Verder alle andere dagen een strakke oostenwind van zo'n 20-25 knopen met op sommige dagen vlagen tot wel 30 knopen
Dus voor mij een 95% score en voor enkele van onze vedergewichten zelfs 100%!!!
Hier nog 2 foto's 'in the dark' en 1 toch wel zeer originele ( deel van de )groepsfoto
Is gemaakt door een waterdichte camera in de kitelijnen te bevestigen. De camera in een stand waardoor hij elke 2 seconden een foto maakt, en dan varen maar! Uiteindelijk zo'n 2000 foto's met daarbij enkele hele leuke!
Persoonlijk zeg ik Aruba. Want ik heb zeven maanden stage gelopen op Curacao en de wind in de St. Jorisbaai is vaak net iets minder dan Aruba. Maarrrr Curacao heeft wel echt een leuke kite'scene'. Ook omdat deze redelijk klein is
Persoonlijk zeg ik Aruba. Want ik heb zeven maanden stage gelopen op Curacao en de wind in de St. Jorisbaai is vaak net iets minder dan Aruba. Maarrrr Curacao heeft wel echt een leuke kite'scene'. Ook omdat deze redelijk klein is
Tja waarom niet Aruba , ik ben er begin mei geweest en van de 2 weken................elke dag met een 10 kunnen varen, had ik zelf ook niet verwacht. de ene dag een kleine 20 knopen de andere dag een flinke 25 knopen, nooit echt hard waar wel genoeg , eigelijk zijn we elke dag naar boca grande gereden mooie baai met 2 tot 6 kiters . als ik er aan terug denk wast echt super .
Ben nooit ik curacao geweest maar als het mee zit ga ik dit jaar.
Op 50 km afstand van Aruba ligt een veeeeel betere spot: Adicora in Venezuela. 20 min vliegen met Tiara Air Aruba Boca Grandi is veeel te klein en te druk. Pal aanlandige wind. Adicora is kilometers ondiep water met enorme stroken spiegelglad water tussen de lieve golfjes, schuin aanlandige wind en doordeweeks hooguit 2 kiters. Geweldige wind ook nog. En veeeeel goedkoper dan Aruba. Curacao ken ik niet.
.............mmm altijd fijn om weer van je te horen. ik ben r over een paar dagen. zal helaas met een mitella kiten. fu*&king klote ijs ook. fietsen is gevaarlijker dan chavez ...O ja, enige wat je hebt gemist is dit juweeltje welke mijn hart heeft gestolen:
Ik dacht dat je al op pad was naar het land van de bolivariaanse revolutie. Wauw mooie film. De muziek is een bewerking van de sound van een film over Indonesië tijdens de Japanse bezetting. "Merry Christmas mr. Lawrence" waarin David Bowie de hoofdrol speelt, brits officier krijgsgevangen onder Japanse tucht. Autobiografisch van Laurens van der Post. Die ook indrukwekkend over zijn vriendschap met CG Jung schreef.
crisis wat weet je veel kitesurfschool.org @posty: na me laatste vakantie in Brasil ben ik genezen van het uitgaansleven. In Z Amerika is de verleiding van uitgaan meer dan n biertje alleen. "Het" is onderdeel van de cultuur en t gaat zo makkelijk. Aan de bar, op t strand, de plastic stoeltjes aan de lagune, gewoon op t strand gingen mijn gesprekken met Europese meiden over het (hUn) HPV virus waar geen condoom tegen helpt en ik ben me wezenloos geschrokken....ik ga puur voor de wind en ik blijf puur…dan maar een saaie rot vakantie waarbij ik veilig kan kiten tot ik r bij neerval (ik ben gewoon saai)
Mooi filmpje! Ik ben nu aan het praten over een baan op Sint Maarten, als ik daar heen ga wordt deze lagune de plek waar ik in het weekend te vinden ben!