Waarom zou je juist wel lid kunnen worden van de NKV!!!

Marsie

Februari 09, 2010, 22:52:41
edit2Rapporteer  

http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Februari 09, 2010, 23:09:55
edit2Rapporteer  
Word  ThumpsUp
Morres

Antwoord #2 Februari 09, 2010, 23:13:45
edit2Rapporteer  
die dan he!: http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/lid-worden.php

en voor zulke mensen:
-knip-

Ikzelf ben nu een dikke 2 jaar behoorlijk actief binnen de NKV en wordt iedere keer geconfronteerd met mensen die naast hun drukke dagelijkse bezigheden veel tijd, energie en enthousiasme steken in de vereniging. De NKV is in korte tijd gegroeid van een paar honderd leden naar zo'n 2300 leden. De sport op zich heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling meegemaakt. De problematiek van spotbehoud ( Natura 2000 / BPR shit enz) wordt op een uitstekende manier door de diverse regiovertgenwoordigers benaderd. Ik zie van noord naar zuid een enorme club enthousiaste mensen hun energie knallen in 1 ding : het Kitesurfen! De resultaten liegen er niet om:
Alle binnenwaterspots in Noordholland werden in eerste instantie niet eens meegenomen in de beoordeling Natura 2000: inzet NKV : al deze spots zijn op 1 uitzondering na gewaarborgd voor het kitesurfen. Voor Andijk ( de enige spot met echte Natura 2000 problemen) wordt nu in samenwerking met de autoriteten naar een vervangende locatie gezocht.
In het noorden lag bijv Harlingen ( jouw homespot) behoorlijk onder druk. Huidige status: Voor het daar aanwezige klotevogeltje ( sorry voor m'n taalgebruik) wordt nu waarschijnlijk op een andere locatie wat zand opgespoten zodat ook Harlingen voor het kitesurfen behouden blijft. De regiovertegenwoordiger van de NKV heeft hier een belangrijk aandeel in gehad!
In het zuiden staat de locatie Grevelingendam zwaar onder druk. De rv ter plaatse heeft met de beheerder een afspraak staan om tot een goede oplossing te komen.
Ook aan de Nl stranden staat het kitesurfen zwaar onder druk! Vrijwilligers van de NKV zijn opgenomen in de diverse overlegstructuren en doen daar een stevig woordje tbv het kitesurfen.

Voor het komend jaar heeft het bestuur van de NKV een heel stevig programma staan. Dit programma is grotendeels gericht op de recreatieve kitesurfer. Het behoud van locaties, het creeren van nieuwe locaties , het verbeteren van de aanwezige faciliteiten voor het kitesurfen, het organiseren van leuke laagdrempelige evenementen, goede voorlichting voor nieuwkomers in sport ( die er zeker zullen zijn) zijn zo maar even een aantal zaken die heel DIK op de agenda staan. De NKV gaat dit jaar haar 10 jarig lustrum vieren!

Als je bedenkt dat dit werk berust op de vrijwillige , non profit, inzet van veel enthousiaste kitesurfers ( zoals jij en ik ) dan verdienen deze mensen geen topictitel "waarom je geen lid moet worden van de NKV"
Natuurlijk gaan er zaken fout. D'r zullen best wel ( ik hoop heel weinig ) zaken in de toekomst hardstikke fout gaan. Vergeet echter niet dat we uiteindelijk allemaal kitesurf(st)ers zijn die gewoon lekker zo vaak als mogelijk, op zo veel mogelijk plaatsen aan de vlieger willen hangen.........

PS kobrin:
Het bestuur van de NKV heeft het afgelopen jaar veel verzoeken gehad van mensen ui thet buitenland die ook lid wilden worden van de NKV. Dit geeft echter problemen met de ( aan het lidmaatschap gekoppelde) WA verzekering. Dit heeft te maken met wetgeving. We hebben gezocht naar een oplossing voor dit probleem en alles staat in de startblokken om nu ook niet NL kitesurfers op te kunnen nemen binnen de gelederen van de NKV. Nog heel even geduld dus.

Marsie

Antwoord #3 Februari 09, 2010, 23:44:18
edit2Rapporteer  
Inderdaad   ThumpsUp

Door en voor kitesurfers.

martimor

Antwoord #4 Februari 10, 2010, 16:08:21
edit2Rapporteer  
al 5 jaar lid, en ben niet van plan het op te zeggen. ThumpsUp
 (bazuin_kitesmiley)GA ZO DOOR MENSEN  YeSS
TBK

Antwoord #5 Februari 10, 2010, 19:51:18
edit2Rapporteer  
Wees blij dat je een bond hebt, anders was het kiten in NL wel heel beperkt geworden
de laatste jaren.
Wordt gewoon lid en blijf lid als je de kite-sport een warm hart toedraagt. ListenToMe

Goh, dat is weer mooi gezegd ! Grin
2cool

Antwoord #6 Februari 11, 2010, 11:57:33
edit2Rapporteer  
Het NKV zorgt voor (behoud)spots.

En dat is goed!
Kitepilami

Antwoord #7 Februari 11, 2010, 20:49:03
edit2Rapporteer  
Inderdaad. NKV is top.  ThumpsUp

Bedankt vrijwilligers, voor alle energie die jullie erin stoppen!   YeSS
Powered_by_north

Antwoord #8 Februari 12, 2010, 13:09:16
edit2Rapporteer  
Het risico lopend dat ik de moderators over me heen krijg, maar kan iemand (misschien Morres zelf?) me uitleggen waarom Morres zo negatief over het NKV is en waarom hij zijn lidmaatschap heeft opgezegd? Ik zou het zo graag willen begrijpen namelijk.

Als het puur om financiele redenen is kan ik het nog begrijpen, anders kan ik eigenlijk geen argumenten bedenken waarom iemand geen lid zou worden. Tom zijn verhaal is duidelijk genoeg lijkt me. Zelf ben ik al jaren betalend lid (ja, ook als RV moet je gewoon betalen voor je lidmaatschap, en dat doe ik met liefde) en ben ook niet van plan hiermee te stoppen!

Grtz,

Andre

PS: Ergens moeten we Morres dankbaar zijn, per slot van rekening is negatieve aandacht ook aandacht en is het weer een mooie kans om alle goede dingen die we doen weer eens te benadrukken!   Grin
2cool

Antwoord #9 Februari 12, 2010, 13:14:17
edit2Rapporteer  
Ja! 

Morres bedankt!
KappuhH

Antwoord #10 Februari 12, 2010, 13:40:41
edit2Rapporteer  
Dat is allemaal hier te lezen: http://www.hanglos.nl/news/213859/kitesurfnews-nvwk--nederlandse-kitesurf-klasse.html
Morres

Antwoord #11 Februari 12, 2010, 14:35:06
edit2Rapporteer  
Graag gedaan, her en der(ook op hanglos) kan men wel vinden waarom ik niet meer lid wil zijn. 1 van de minder belangerijke redenen is geld, ik vind het hier niet de plaats om mn commentaar te luchten, pastte meer in het gesloten topic
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.