|
Wimt
|
Ben jij nou weer de eerste die voor paal wil staan met zo'n opmerking? Ik neem dus aan dat jij straks nationalist word, dan zoek ik wel vrede met de rest van de wereld :-). Snap je deze opmerking niet, lees dan effe mijn text ( heb je waarschijnlijk nog niet gedaan)
|
|
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
wimt: ik heb jarenlang in Griekenland gewoond. DE Griek bestaat wel. En is lang niet zo divers als wij.
We moeten in EU lekker verder met het "oude" groepje, wat mij betreft terug naar de EGKS met wat Scandinaven erbij en zonder de Italo's.
En inderdaad slotje.
|
|
|
|
Wimt
|
Als je dan weet dat 80% van de aarde door 2% van de mensen wordt bezeten, weet je ook waar het geld vandaan moet komen om de crisis te bezweren!!
|
|
|
jitze
|
Als die grieken eens niet al dat servies zouden kapot gooien dan waren ze ook niet failliet gegaan.... Wat kost dat wel niet.
|
|
|
|
Wimt
|
@fedomn: tuurlijk zijn alle mensen niet gelijk, maar ik neem aan dat jij ook vrienden had in Griekenland. Wat ik bedoel is: tollerantie neemt in crisissituaties af, en staat WO3 voor de deur
|
|
|
Wimt
|
Met dat soort leuke opmerkingen, Jitze, komt er natuurlijk nooit een slotje op :-). Komt er toch niet op, want hier is nog steeds sprake van een fatsoenlijke discussie, anders zouden de heren moderatorz me nu toch erg doen verbazen. Wat ik met die Grieken ook bedoelde: mensen zijn meer dan alleem maar consumenten en economische factoren, en de industrie, zoals Akzo, begint dat al enkele jaren te vegrijpen. Je volledig afzijdig houden van het sociale als producent, en alleen maar ouderwets produceren, daar kun je tegenwoordig niet meer mee aankomen op de Rotary club. In America wordt meer aan donaties gedaan dan hier, en de op 1 na rijkste man van de wereld, vond het ook te aso, dat ie in America maar 17% belasting betaalde
|
|
|
feddomw
Gast
|
In America wordt meer aan donaties gedaan dan hier, en de op 1 na rijkste man van de wereld, vond het ook te aso, dat ie in America maar 17% belasting betaalde
In Amerika wordt meer aan donaties gedaan omdat er geen sociaal stelsel is van overheidswege om de minderbedeelden op te vangen. Vandaar dus ook hun gezegde "charity begins at home". Dus de "sociale" mens daar is bereid bij te dragen om anderen te helpen. Wij vinden het normaal dat de overheid het doet en betalen daarom ook veel meer belasting. Daarom hebben wij betere infrastructuur dan de VS, een "eerlijkere" gezondheidszorg, geen daklozen en armoe op de schaal van de VS. Met name dit laatste kennen wij bij lange na niet zoals de VS.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
In nl kennen wij helemaal geen armoe! Zefs zwervers hebben een mobiel! We hebben hier allemaal een mogelijkheid om voedsel te vergaren en te schuilen van de elementen! Er zijn lsnden waar de werkelijkheid anders ligt. De vs is een schandalig voorbeeld... Nummer 2 van de rijkste landen ter wereld, op basis van het inkomen per hoofd van de bevolking! NL bv op nr 5 volgens mij... Maar die contrasten zijn gewoon ziek!
|
|
|
Wimt
|
30% van de americanen leeft onder de armoede grens, en het is het ongelukkigste volk van de wereld
|
|
|
|
Wimt
|
Tot het volk er achter kwam, dat die belastingen alleen nog maar de rijken dienen, zoals ik al aangaf met die 17% voor de rijkste ter wereld, terwijl de doorsnee americaan 34% betaalt
|
|
|
Wimt
|
Is ook de reden waarom zoveel multinationals in nederland zitten: lage belastingen
En voor de kiters: hier moet geen slotje op, wAnt als dit zo doorgaat, kiten we voorlopig niet meer. Misschien kites met camouflage kleuren :-)
|
|
|
feddomw
Gast
|
Tot het volk er achter kwam, dat die belastingen alleen nog maar de rijken dienen, zoals ik al aangaf met die 17% voor de rijkste ter wereld, terwijl de doorsnee americaan 34% betaalt
Wat een bullshit. Hoezo dienen de belastingen de rijken? Krijgen de rijken meer voor zijn betaalde belastinggeld terug dan? Betaalde belastingen gaan nog steeds in de VS naar de federale overheid. En je doet alsof er een revolutie op gang komt in de VS terwijl de meeste Amerikanen tegen de belastingverhogingen voor de rijken zijn omdat ze Tea Party en Republikeinen zijn. Waar wil je heen met deze hele discussie? Ik vind je verhalen en teksten altijd zo onsamenhangend namelijk. Het zou goed zijn voor de VS als de tax-breaks voor de superrijken worden opgeheven, dat is een juiste veronderstelling. Je begon dit topic echter over Griekenland en dat het niet de schuld was van de Grieken of zo.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Is ook de reden waarom zoveel multinationals in nederland zitten: lage belastingen
En voor de kiters: hier moet geen slotje op, wAnt als dit zo doorgaat, kiten we voorlopig niet meer. Misschien kites met camouflage kleuren :-)
Jij moet je alu hoedje weer eens op doen, wim.
|
|
|
Wimt
|
De rijken zijn in ieder geval altijd wel slim genoeg, om ervoor te zorgen dat we naar mekaar modder gooien: en ze gebruiken doorvoor mijn titel
|
|
|
feddomw
Gast
|
Ik denk dat deze discussie beter thuis hoort op een krakers-forum of zo. De meer linkse kant van de SP wil je misschien ook wel van dienst zijn....
|
|
|
leeany
|
Ben jij nou weer de eerste die voor paal wil staan met zo'n opmerking? Ik neem dus aan dat jij straks nationalist word, dan zoek ik wel vrede met de rest van de wereld :-). Snap je deze opmerking niet, lees dan effe mijn text ( heb je waarschijnlijk nog niet gedaan)
Mwa, misschien toch wat tijd over, aangezien je op dit forum misschien je doelgroep niet helemaal te pakken krijgt.
|
|
|
prutmonster
|
De rijken altijd weer die Rijken . schorrie morrie .
Ik ga wel lekker varen , we leven gemiddeld niet zo heel lang , dus geniet er van!!!
|
|
|