franco
|
je heb twee oren , wees verstandig laat eerst helen, anders heb je kans dat je verder moet met gebarentaal.
|
|
|
Morres
|
EERST helen, zoals Franco al zegt. Zelf 2x gehad, nu blijvend minder gehoord en ik heb het WEL laten helen, als je dat niet doet krijg je meer littekenweefsel, dus nog meer beschadiging.
|
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Ik heb alleen ervaring met de vented proplugs en ik moet zeggen dat ze erg goed bevallen. Maar zoals gezegd kun je het beter eerst laten helen.
|
|
|
Lude
|
Werken die plugs wel tegen harde klappen? Dacht dat ze alleen waren tegen oorontstekingen/surfersoor.
Wel shit zeg! Zou er echt geen risico mee gaan nemen nu!
|
|
|
abo
Geen avatar
|
Thanks voor de info, ik heb me er meer in verdiept en hellaas is het kitesurfen even voorbij. Spullen maar niet meenemen op vakantie, balen. Zag dat de proplugs non vented tegen bescherming stof, douche, zand, wind is maar niet mee om het water op te gaan.
|
|
|
OllieWapper
|
Oef ! En de les voor de rest van ons? Ik ga altijd met blote oren kiten. Is oorontsteking echt een serieuze issue? Doppen gebruiken? En Is er preventief iets te bedenken tegen die klappende trommelvliezen?
brrrr.... een paar weken niet kiten. ik moet er niet aan denken! sterkte!
|
|
|
abo
Geen avatar
|
tja kan het me haast niet voorstellen dat ik alles ga inpakken behalve mijn kitespullen, ook nog net nieuwe kites aangeschaft. Zit ook nog eens dicht bij het vuur. Camping aan de kust Sant per pescador met uitzicht op de kitespot. Preventief schijnen de proplugs vented goed te werken! of een helm met oorflappen. Weet wel dat ik voortaan de proplugs in doe. Hoop op een snel herstel maar staat minimaal 6 tot 8 weken voor. Dam merk nu pas hoe verslavend kitesurfen is! maar nu extra quality time voor de kids......
|
|
|
|
Gehaktdag
|
Het grote nadeel vind ik van die proplugs is dat je ook gelijk niks meer hoor. Mensen die achter je varen zijn niet te horen en het is nogal een rare beleving. Het is maar waar je voor kiest.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik vaar al jaren met de proplugs en dat bevalt prima. Heb ook helemaal geen last van minder horen. Je hebt minder last van het windgeruis maar je hoort nog voldoende het geluid van het water en andere kiters hoor...
Heb vorige week voor het eerst sinds tijden zonder gevaren en vond het maar een hoop herrie...gelukkig niet de verwachte oorpijn....
|
|
|
Rowin B.
Logs: 0 | 15 uur
|
Nog geen last van mijn oren gehad tijdens het kiten, maar wil dit wel voorkomen. Binnenkort maar even bij Schoonenberg langs!
In ieder geval sterkte ermee Abo!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Hm ik heb nog een oud setje op maat gemaakte plugs van m'n werk met een kanaaltje erin.... zou dat geschikt genoeg zijn?
|
|
|
Spoon
|
hoe hebben jullie die proplugs bestelt? wil ze eigenlijk ook wel maar zit met de maat :S
|
|
|
abo
Geen avatar
|
zie http://proplugs.eu/ voor dealer lijst, ik heb ze gehaald bij een duikschool in Zeeland, ze hebben een test setje om de juiste maat te bepalen. Alle info vindt je op de site.
|
|
|
plex
|
sterkte! Ik ga gelijk vanmiddag dopjes regelen. Ik had er al eerder wat over gelezen, maar nu toch maar bestellen. Heb al een gehoorbeschadiging (oorsuizen), dus het hoeft niet erger te worden.
|
|
|
Hard2Handle
|
Werken die plugs wel tegen harde klappen? Dacht dat ze alleen waren tegen oorontstekingen/surfersoor.
Lude de plugs helpen idd tegen harde klappen, tenminste bij mij wel. Soms is de klap zo hard dat ze eruit vliegen, maar bij mij zit er een koordje aan dus ben ik ze niet gelijk kwijt. hoe hebben jullie die proplugs bestelt? wil ze eigenlijk ook wel maar zit met de maat :S
Nick de meeste surf shops hebben ze wel, zoals een Eurofun bijvoorbeeld. Verder kun gewoon prima horen met die plugs zolang de wind er niet vol op staat en er geen water in zit.
|
|
|
Spoon
|
ik heb vanmiddag een afspraak bij schonenberg. die verkoopt ze ook..
|
|
|
Lude
|
Lude de plugs helpen idd tegen harde klappen, tenminste bij mij wel. Soms is de klap zo hard dat ze eruit vliegen, maar bij mij zit er een koordje aan dus ben ik ze niet gelijk kwijt.
Goed om te weten... ik twijfel al een tijdje om ze te kopen. Vind zo'n touwtje irritant, en ook als je dan minder goed met mekaar kan praten op het water. Maar veiligheid is wel een groot pluspunt.
|
|
|
Hard2Handle
|
Lude de plugs helpen idd tegen harde klappen, tenminste bij mij wel. Soms is de klap zo hard dat ze eruit vliegen, maar bij mij zit er een koordje aan dus ben ik ze niet gelijk kwijt.
Goed om te weten... ik twijfel al een tijdje om ze te kopen. Vind zo'n touwtje irritant, en ook als je dan minder goed met mekaar kan praten op het water. Maar veiligheid is wel een groot pluspunt. Koordje is idd irritant, maar je kunt ook zonder varen, met nadeel als ie uit je oor knalt je hem kwijt bent. Op zich kun je nog wel een gesprek voeren langs de waterkant maar niet tijdens het varen dan hoor je weinig. Ze zijn ook niet zo duur, dus een keer proberen kan geen kwaad...
|
|
|
Spoon
|
potver....
Iedereen wil speciaal zijn maar dat is soms helemaal niet handig.. De plugs passen mij niet. Er blijft een kanaal open waar water naar binnen kan.. :S Op maat maken van vergelijkbare dingen kan maar kost even het driedubbele..
maar goed.. ga het wel overwegen
|
|
|
Noortje
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik heb deze... Zitten erg goed en zijn nog nooit uitgevallen. Passen in elk oor omdat ze enorm flexibel zijn en dieper in het oor zitten en dus minder gevoelig zijn voor pasvorm.
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
ik heb vanmiddag een afspraak bij schonenberg. die verkoopt ze ook..
Laat ze dan gelijk op maat maken Nick dat zit 10x beter............En je bent minder kwijt.... edit; 3 dubbele?? 11 eurie voor silliconen dop drijvend op maat!
|
|
|
Spoon
|
hijo.. late reactie.. maar waar en hoe? Dat wil ik ook wel...
Heb al genoeg scheuren in mn trommelvlies gehad..
|
|
|