bedankje helpende hand mirns

Baci

Geen avatar

Berichten: 5
September 01, 2013, 22:52:32
edit2Rapporteer  
Weet niet of het hier op de goed plek staat maar kon geen geschikter plekje vinden dus vandaar:)


Via deze weg wil ik nogmaals degene bedanken die mij vandaag op mirns te hulp is geschoten nadat mijn kite volledig in de knoop al loopend er van tussen ging met mij er achteraan
(beginnende kitster met zo'n 12 uur les achter de rug)

(was een aso duitser, sorry voor de niet aso duitsters onder ons, die terwijl ik stil stond op een
rustig stuk  vlak naast de boeien tussen het deel voor de badgasten en het deel voor de kiters
met mijn kite op bijna 12 uur,  die aan kwam varen en zo met zijn lijnen door de mijne heen
voer waardoor onze kites dus in de knoop zaten. Die onbehouwen kerel kon alleen maar vloeken terwijl ie al mijn lijnen door de war smeet om de zijne er tussenuit  te vissen en daarna gewoon lekker verder te kiten. Was van plan met mijn kite naar de kant terug te lopen om hem uit de knoop te halen en
een nieuwe poging te gaan doen totdat de kite begon te loopen en mij mee trok. Was pisnijdig op die kerel die dus niet uitkeek en mij dan ook nog met een kite die geheel in de knoop zat gewoon liet staan.
(Heb zelfs mijn safety getrokken maar mocht helaas niet baten) opvallend dat veel duitsers erg onbeschoft  en egoïstisch zijn t.o.v. andere kiters, hebben wij daar alleen last van???

Gelukkig voor mij zijn er ook nog normale en sociale kiters die een ander wel een helpende hand bieden, vandaar dus nogmaals een bedankje naar mijn helpende hand die mij even behoedde voor nog verder afdrijven/sleuren tot mijn vriend er was om de kite te pakken....
s-t-e-v-e-n

Berichten: 12
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #1 September 01, 2013, 22:59:21
edit2Rapporteer  
Zo zie je dus maar weer! Gelukkig zijn er een hoop Nederlanders die toch even willen helpen! Een kleine moeite een groot gebaarZeker iemand voor met weinig vaar uren geeft dat wat meer zekerheid. En ach die Duitsers.. Ik heb ze vorig weekend ook maar alleen (perongeluk) in de weg gevaren op Femarn. Top van de gene die even kwam helpen!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 September 01, 2013, 23:01:54
edit2Rapporteer  
Het ligt niet aan jou duitsers, wij hebben er ook last van hoor!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 September 02, 2013, 08:59:56
edit2Rapporteer  
Ach aso nederlanders ook (hoogst zelden) waargenomen En aardige duitsers zijn er ook wel. Bij te weinig wind op mirns bood er ooit een uit eigen beweging aan om de beurt met zijn 17m dyno te varen.. Daar kun je niets van zeggen toch...

Die aso van jou had aangepakt moeten worden... voor dat soort gevallen hebben we eigenlijk een spot snelrechter nodig die zo iemand naar huis stuurt. Het was te zien dat je beginner bent, dan blijf je iets verder uit de buurt en ben je extra zorgzaam wanneer je iemand toch onbedoeld in problemen brengt.
Baci

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 September 02, 2013, 13:57:57
edit2Rapporteer  
tja,ik kan me nu levendig voorstellen dat als er zoiets gebeurt terwijl je een beginnende kiter bent dat je er de brui aan geeft. Het ondemijnd wel enigzins je zelfvertrouwen.
Gelukkig ben ik niet het type dat snel in paniek raakt of opgeeft, was alleen erg frustrerend dat je even niet weet wat je met je kite aan moet.
Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, onbedoeld, zonder opzet, het was behoorlijk druk op mirns gisteren, maar sorry ik zweer bij die spot omdat ik daar ook mijn lessen heb gevolgd en toch een goed gevoel heb bij de spot . Maar okee voor de meeste gevorderde kiters is het toch duidelijk te zien als er een beginnende kiter aanwezig is, alleen al om het feit dat die nog erg veel met hun kite op 12 uur staan Smiley
Jammer dat mijn dagje daardoor in het water is gevallen, had gehoopt nog wat vaaruurtjes te kunnen maken om de skills te trainen maar na deze ervaring had ik het wel even gezien voor deze dag Smiley
Volgende keer beter en mocht ik dezelfde figuur treffen scheur ik zijn kite aan stukken:P
waterfun

Berichten: 36
Antwoord #5 September 02, 2013, 16:20:47
edit2Rapporteer  
Gewoon vergeten en gewoon de volgende keer opnieuw proberen.
Het is wel jammer dat er dit soort figuren aanwezig zijn zoals Peer al zei dit soort personen moeten gewoon verbannen worden ze hebben het ook moeten leren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 September 02, 2013, 16:32:44
edit2Rapporteer  
(was een aso duitser, sorry voor de niet aso duitsters onder ons,....

Er zijn ook aso Nederlanders, ga maar eens op de zandmotor kiten bijvoorbeeld.
Maar zeker dit weekend ook weer gemerkt dat die Duitse gasten (in de zin van te gast hier in ons land) zich echt misdragen op onze kitespots.

Hoogst irritant gewoon.

En voor spots als Mirns heb ik slecht nieuws: in de laatste kiteboarding.de staat een heel spot overzicht van de Friese Ijsselmeerspots. Kortom nog meer van dat volk daar naartoe. Ze zitten zelfs al op de Zandmotor en Ouddorp Tongue

Tweede invasie?


Iig goed dat je geholpen bent. Op Mirns is de kant hard achter het riet, en het prikkeldraad scherp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 September 02, 2013, 17:12:09
edit2Rapporteer  
Aso's heb je overal ter wereld... en een lijnen mesje behoor je ten alle tijde bij je te hebben.

Laat je niet afschrikken.. gewoon doorgaan. Er zullen veel meer opmerkelijke, rare of irritante dingen voorvallen.
Baci

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 September 02, 2013, 20:25:05
edit2Rapporteer  
nou, deze dame laat zich mooi niet afschrikken hoor, wil het te graag leren om me af te laten schrikken,
van dat lijnen mesje,  had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip:)
en de eerstvolgende aso duitser/nederlander wat dan ook krijgt een scheldkanonnade naar zijn hoofd geslingerd, lol
frankvanm

Berichten: 10
Antwoord #9 September 06, 2013, 11:11:57
edit2Rapporteer  
Ik ga zelf in het weekend al bijna met tegenzin kiten. Vaar super graag op het Ijsselmeer maar op een zondag met wind is het soms gewoon gevaarlijk. En het feit dat 80% duits is op Mirns helpt ook niet.

Er zijn zeker hele schappelijke en aardige lui bij, maar de hoeveelheid die gewoon maar het water op gaan zonder de juiste voorbereidingen en kennis is schrikbarend.

Bij Mirns vaar ik altijd zo ver mogelijk bij anderen vandaan, en je leert op een gegeven moment de mafkezen wel herkennen, gelukkig zelf, in drie jaar fanatiek surfen, nog nooit iemand in de buurt van m'n lijnen gehad. Maar een ongelukje zit met die drukte in een te klein hoekje.

En als iemand zoiets bij mij zou flikken en ik zou hem op het land herkennen, dan zou ik hoe dan ook, desnoods met een tolk, even verhaal halen en duidelijk maken hoe belachelijk diegene zich gedroeg.

Lekker blijven varen! zelf gewoon de ruimte goed opzoeken en na blijven denken.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #10 September 06, 2013, 13:21:59
edit2Rapporteer  
vervelend zeg! was zondag zelf ook op mirns, ook als beginner (kan varen, maar daar is alles mee gezegd) en stond ook dichtbij de boei. Kwam ook steeds iemand vlak achter mij langs varen, terwijl je dan toch echt in het "zwemmersgebied" zit.

Blijf het ook raar vinden dat je als gevorderde zo dicht langs beginners vaart die de kite op 12 uur hebben. We gaan met opzet al aan de rand van het gebied staan zodat iedereen voor ons langs kan en lopen al een heel eind uit de kant, en dan er toch nog net achterlangs moeten....

Zet mijn kite tegenwoordig ook maar op 9 of 3 als ik even niks doe, en relaunch hem wel als ik weg wil varen. En baal eigenlijk ook al standaard als het weekends alleen waait. Ik ga liever doordeweeks en dan een ochtend/middag vrij van werk nemen, dan in het weekend. Maar dat zal wel veranderen als het wat lekkerder gaat.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #11 September 06, 2013, 14:46:42
edit2Rapporteer  
Verhaal dat gevorderde achter je langs gaan is omdat er dan het minste mis kan gaan ( jou vlieger) en geen verlies van hoogte . . . Op zich wel begrijpelijk afhankelijk van het genomen risico en sitauatie, vogelgebied uiteraard no go.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen op mirns, ben er al een tijd niet geweest om exact dezelfde reden, veels te druk. Er zijn nog steeds rustige/betere plekken te vinden . . .

Probeer door de vervelende kiters heen te kijken, in verhouding zijn het er weinig, maar met pech kan je er wel veel last van hebben
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #12 September 06, 2013, 15:07:41
edit2Rapporteer  
Tja kite hoort niet op 12 uur als je iemand laat passeren  Smiley (zal je nog wel leren als je meer op een plankie hebt gestaan hoe dat het precies hoort)

Vervelende kiters bestaan niet wel gasten die een slechte dag of week hebben gehad en nogal gefrustreerd varen. Soms merken ze zelf niet eens dat jij ze irritant vind.
Als iedere kiter de ruimte heeft en kan doen wat hij wil is er niks aan de hand,  geirriteerd raken en net even iets uithalen kan soms aso uitpakken.

Niet netjes dat ie m gewoon door je lijnen voer maar  duitsers dringen er nogal op aan je kite aan de kant te halen.
Heb zelfs al ooit eens een gast  die letterlijk mijn kite uit de lucht probeerde te duwen (fransman)

Alles werkt 2 kanten respect geven (kite netjes aan de kant doen) en respect krijgen (mocht je een foutje maken zullen ze niet zo snel pissig worden)


Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #13 September 06, 2013, 15:46:41
edit2Rapporteer  
Ik vind het redelijk aso als de Duiters erop aan dringen dat je, je kite aan de kant moet doen. Goed zeemansschap is de belangrijkste regel op het water dus daar hoort ook bij om niet jouw wil bij andere op te dragen. Beginners hebben nou eenmaal ruimte nodig en als ervaren kiter geef je ze die ook. Doe je dat niet dan is de vraag of je uberhaupt op het water hoort. Ook ik vind beginners met een kite op 12 uur irritant maar ik snap ze wel. Deed ik ook in het begin. Dacht toen dat iedereen zag dat ik met mijn kite op 12 uur een beginner was en dat ik geen onverwachtse beweging ging doen. Kortom respect voor elkaar of een andere hobby zoeken als je dat niet hebt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.