Beste Chris,
Goed dat je even deze vragenlijst op een forum set i.p.v. gewoon gaat proberen.
Dit geeft ons kitesurfers direct een goed beeld van je situatie.
Kitesurfen is een sport waar je voldoende geld en tijd in moet steken. Het gaat hier tenslotte om de veiligheid van jezelf en van andere om je heen.
Ik raad je sterk aan om een kitesurfles te nemen bij een gecertificeerde kitesurfschool.
Tijdens je les kan de leraar je werkelijk alles laten zien, uitleggen en laten ervaren.
Ook zal je er direct achter komen wat het nut van een trapeze, een wetsuit en leer je alle termen van het kitesurfen. Daarnaast zal je worden uitgelegd wat voor materialen er op de markt zijn en wat je vooral wel en niet moet aanschaffen.
Aangezien je duidelijk laat weten dat je niet al te veel geld hebt, zal ik zeker les volgen op het binnenwater(of de ondiepere zeelocaties). Hier leer je het namelijk net even sneller aangezien je geen golven, stroming hebt en gewoon kunt staan. Op veel strandlocaties heb je namelijk niet al te gemakkelijk omstandigheden om het kitesurfen onder de knie te krijgen. Laat dit dan een mooie bezuiniging zijn.
Ik wens je heel veel veilige kitesurfsessies toe en ik hoop je dit seizoen mooie meters te zien varen.
Met vriendelijke surfgroeten,
Sven Luybe
Kitesurfschool KiteFEEL
(+31) 06-37 01 13 64
info@kitefeel.nlwww.kitefeel.nlFacebook:
www.facebook.nl/kitefeelKvK: 57603448
VDWS school nr.: 19104