Elke x sla ik over met als gevolg dat ik het kiten nog steeds niet kan. Zaterdag wind uit het zuiden, kan ik dan toch veilig gaan? Ik kan nog niet hoog te lopen. Ik ben al een paar maanden aan het wachten op westen wind maar ik ben het wachten nu echt zat maar safety first!
Elke x sla ik over met als gevolg dat ik het kiten nog steeds niet kan. Zaterdag wind uit het zuiden, kan ik dan toch veilig gaan? Ik kan nog niet hoog te lopen. Ik ben al een paar maanden aan het wachten op westen wind maar ik ben het wachten nu echt zat maar safety first!
Met zuidenwind kun je als beginner op Mirns heel goed uit de voeten. Je moet dan echter niet ( zoals veel beginners doen) op 100m uit de kant gaan oefenen. Je zit dan zo met je hele spulletje op de kant. Je kunt @ Mirns echt letterlijk 700m uit de kant goed staan. Loop daar heen en je hebt alle ruimte. Daarbij ook het voordeel dat het daar minder druk is en dat je dus meer aandacht voor jezelf hebt ( je hebt niet zoveel anderen om je heen) Succes
Tom bedankt! Ik blijf een beetje bang voor het knallen op de kant door zuidenwind. Ik hoop stiekem dat de wind iets afneemt zaterdag of dat het naar zuidwest draait of west!
Ennuuuh Tom beterschap.
« Laatste verandering: Juli 14, 2011, 18:30:29 door Baksteen »
teletekst 707 voor morgen: WIND: Zuidelijk 3-8 kn,langs de westkust en boven het IJsselmeer 8-12 kn,rond de Wadden 12-15 kn. In de loop van de ochtend toenemend naar 12-16 kn,langs de kust en boven het IJsselmeer naar 15-20 kn. Uitschieters 25-30 kn. In de loop van de middag en avond krimpend naar zuidoost en afnemend naar 8-12 kn,langs de kust en boven het IJsselmeer naar 10-15 kn. Rond de Wadden aanhoudend 15-20 kn. Uitschieters afnemend naar circa 20 kn. Aan het einde van de periode in het uiterste zuidwesten ruimend naar zuidwest.
Thnx Tom! Vandaag alles ingepakt was er een probleem met de auto, weer pech dus. Morgen wordt het volgens mij wel wat alleen kans op onweer? Dus niet gaan of kan ik het wel proberen?..of is het sowieso te hard?..
Wat een drukte Echt niet meer normaal. Met knalharde wind op het water is wel tof maar als er dan echt een hele bak vol met gasten varen die hun vlieger nauwelijks onder controle hebben is de lol er met 25 knt wel snel af.
De hoofdprijs van vandaag gaat naar de Duitse kiteschool die juist op het moment dat alle locals van het water kwamen vanwege een enorm dikke bui, met een hele club scholieren het water op marcheerde..... Wat een mafketels.
Ja dat was wel heel schandalig,heb eerst nog eens mijn ogen uitgewreven om toch er nu zeker van te zijn of ze nu richting kant of het water opgingen .... en niet te geloven gewoon keurig netjes achter elkaar het water op!
Pff wat heb ik een top dag gehad! De eerste 2 uur waren een beetje druk maar daar had ik niet echt last van. Toen een paar buien, ik wou eigenlijk naar huis gaan. Maar goed dat ik dat niet heb gedaan. Daarna van half 5 tot 7 nog echt super maar dan ook super gevaren. Ik stond perfect gepowerd aan de 9m
En ik heb voor het eerst fatsoendelijke kiteloop-backroll's geland. En ook meteen allebij de kanten op geprobeert en het lukte nog ook.
Zondag topdag. Tot aan de eerste bui lekker gevaren. Kleine pauze genomen. Vervolgens ging de wind weer aan. 's Avonds gesloopt op de bank. Volgens mij was half Nederland op Mirns. en over de grensgevallen maar niet gesproken.
Hoe is de drukte trouwens op een standaard zaterdag? (veel minder dan op een zondag)? Ik durf de drukte namelijk nog niet helemaal aan omdat ik nog beginner ben.
Ga zo ff naar mirns, richting is niet helemaal perfect maarja..
ja man, was echt een rot richting ik doe dit nooit weer met deze richting of überhaupt met aflandige wind. Het was er ook flink uitgestorven op de spot.