slufterhufters.com
|
Prijzen: Shinn pro model- 750e 666 - 650e Naish Soll 2006- 599e
En persoonlijk vindt ik de Soll het meest komplete en lekkerste varen, zeker de voetbanden en voetplaten zijn te vet goed van de Soll.
|
|
|
Tom
|
Ik vind het een erg duidelijke vergelijking bedankt goeroe dis de shit waar mensen nou echt wat aan hebben!! Stay tuned
|
|
|
|
TomTom
Gast
|
Goed bezig goeroe, als er nu nog een goeie database komt kunnen we een mooie informatie bron opbouwen!
|
|
|
|
roberto. B
|
Goed bezig goeroe, als er nu nog een goeie database komt kunnen we een mooie informatie bron opbouwen!
goed idee:) net zoiets als op surfspullen.nl... erg handig als je achtergrond info of vaarinpressies van anderen zoekt van een bepaald(e) kite/board
|
|
|
Bluecupra
|
Dit zijn de goede vergelijkende onderzoeken
|
|
|
brutus1
|
Alleen jammer dat je de 666 niet met de profilers hebt kunnen varen, is mijzelf óók nog niet gelukt maar ik ben wél erg nieuwsgierig of het wat uitmaakt.
|
|
|
-Cedric-
Gast
|
Is idd een heel goede test!! maakt je heel wat wijzer, ook al heb je hem zelf nog niet getest! als ik een sol zou kopen, zou ik met mijn 90 kg genoeg hebben aan 130*39.5 of zou ik beter de 133 nemen?
grts
|
|
|
zagy
|
dit is precies waar ik al tijden naar op zoek ben, als je mijn andere onderwerp ziet is het duidelijk dat dit super is om te lezen. Heb je heel toevallig de PRO X ook gevaren?
|
|
|
zagy
|
Prijzen: Shinn pro model- 750e 666 - 650e Naish Soll 2006- 599e
En persoonlijk vindt ik de Soll het meest komplete en lekkerste varen, zeker de voetbanden en voetplaten zijn te vet goed van de Soll.
heb je ze ook alledrie gevaren?
|
|
|
slufterhufters.com
|
Cedric, Ligt eraan welke maat kites je hebt, maar een 130x39.5 is met jouw gewicht inzetbaar vanaf 11 a 12k met een 16m, het board is vrij plat en heeft concaaf, dus je planeert snel.
Ik heb de Shinn pro model, 666, 555, Soll,Thorn, verschillende Fanatic boards, Cabrinha, en ga zo maar door gevaren.
Ik vindt de Shinn pro erg tegenvallen, zeker met die prijs van 750e, erg stijf board, en met een gladde afwerking bovenop waardoor je elk krasje ziet, het board hapt, harde landingen, je glijd wel eens door met landen, harde bochten maken kan haast niet zonder dat je onderuit glijdt, met snelheid verlies je snel je rail, kortom is geen fijn board.
De 666 is een allround board goed geschikt voor freestyle met flex goed verdeeld over het board, in het midden iets stijver bij de punten veel flex, ik had grotere vinnetjes eronder gegooid, standaard zitten er wel erg kleine onder, 4.5cm ik had er 5.5cm onder gezet en dan is die stukken lekkerder, meer rust in je board en bij landingen sneller grip en meer pop bij raleys en dergelijke. Maar wil je een los board dan voldoen de bijgeleverde G-10 vinnetjes goed. Het kijkraampje in het midden van je board is wel grappig, je kan alles zien zitten in je board. Vond de voetbanden iets minder omdat ik er snel uitschoot, maar volgens de importeur hebben ze nu andere voetbanden, de voetplaten zijn goed. Kortom een lekker board die overal inzetbaar is voor elke styl.
De 555 is een lekker board voor cruisen, tricks en jumpen, ook in de golfen en voor freestyle is die lekker. De flex is over het hele board hetzelfde en goed. Zeker de prijs zal een hoop kiters aanspreken 555e.
Over de Soll 2006 kan ik maar 1 ding zeggen, het gehele board is met alles goed, de voetbanden en voetplaten zijn echt super tevens ziet die er vet uit met die 3D graphics. Ook de prijs is zeer scherp 599e.
|
|
|
wouterb
|
... erg stijf board, en met een gladde afwerking bovenop waardoor je elk krasje ziet, het board hapt, harde landingen, je glijd wel eens door met landen, harde bochten maken kan haast niet zonder dat je onderuit glijdt, met snelheid verlies je snel je rail, kortom is geen fijn board. ...
Ik ben nog niet op het niveau van pop en landingen (Tenzij onbedoeld en/of facefirst) Maar verder klinkt dit wat ik ook ervaar met mijn SS drake 147 (Antiek,ja) Ik vaar vooral op het ijselmeer (NH) met chop dus. Is die 'Shinn' 4jaar terug in de tijd of zo? Zal ik toch maar is een nieuwer boardje proberen?
|
|
|
|
-Cedric-
Gast
|
ik heb een 12 en 16 V4, nu vaar ik op een jaime pro S 2004, omdat ik dacht dat het wel zou lukken als beginner. Waterstarten en varen lukt prima met dit board want het is echt een zalig board maar ik heb er alleen veel wind voor nodig om er mee te kunnen varen! als anderen met hun 12 bezig zijn in minder wind kunnen zei redelijk varen met sinussen, maar ik met mijn 16 en jaime pro kan dan echt niet normaal varen. dus daarom zoek ik een board dat breed genoeg is maar toch nog lang doorgevaren kan worden. De sol sprak me zeker aan omdat deze zoveel goede commentaar krijgt van iedereen, maar denk jij dat de 130 genoeg zal zijn? ik heb jammer genoeg niet de mogelijkheid om te testen, anders was de keuze wel sneller gemaakt denk ik.
grts
|
|
|
-Cedric-
Gast
|
btw, jij ook bedankt voor je mooie verslag hoog en hard!! (arno?)
|
|
|
|
slufterhufters.com
|
De Jaime S is wel een erg klein boardje voor jou, dan zal de 130x39.5 stukken beter bij je passen qua maat.
|
|
|
Bluecupra
|
Hoe liggen de maten van de 2006 Sol? De lengte maten kan ik vinden op de Naish site maar kan niets vinden over de breedte van de boards.
Zelf weeg ik 82 kg en vaar nu een Fanatic Skyrider 1.30. Kan ik dan het beste kiezen voor een 1.30 sol of kan ik een model kleiner gaan? Vaar met X4 8/12 en 16
Jeffrey
|
|
|
Tom
|
Denk dat je de 127 moet nemen dan, ligt kwa maat het dichst bij je skyrider,..
|
|
|
zagy
|
heb vandaag de nobile en de sol in mijn handen gehad. Mooie plankjes zeg. De nobile is ook bij telstar te testen, de 126 bij 38
|
|
|
koos12
Gast
|
maten sol Hoe liggen de maten van de 2006 Sol? De lengte maten kan ik vinden op de Naish site maar kan niets vinden over de breedte van de boards.
Zelf weeg ik 82 kg en vaar nu een Fanatic Skyrider 1.30. Kan ik dan het beste kiezen voor een 1.30 sol of kan ik een model kleiner gaan? Vaar met X4 8/12 en 16
Jeffrey
124 × 37.5 maten sol 127 × 38.5 130 × 39.5 133 × 40.5 136 × 41.5
|
|
|
xray
|
En geloof dat board bij Telstar is goed getest! ;-)
|
|
|
zagy
|
zo zag die er ook uit
|
|
|