Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Meer poweren helpt idd, heb je de originele bar erbij? Dan kun je je stuurlijnen op het middelste knoopje zetten en je powerlijn op het verste knoopje vanaf je strap, zo staat hij bij een depowerkoord rond de 20cm het lekkerste.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
Ja je stuurlijnen zijn te lang. Kijk even of je ze bij je pigtails korter kan zetten. Als je in het water ligt trek dan je depower bar helemaal naar je toe, op deze manier heeft de kite wel meer kracht maar vliegt hij niet over je heen. Probeer met je depower strap ook je voorlijnen zo lang mogelijk te maken. Als er een keer geen hol wind staat je lijnen ergens uitrollen en afstellen doormiddel van het verschuiven van je sleeves. Suc6... Evan me net voor
|
|
|
Idefixe
|
Was er genoeg wind????????
|
|
|
RonnieRotonde
|
genoeg voor de andere kites om dit hinderlijke gedrag niet te vertonen iig
Thx voor de tips.. met powerlijn op laatste knoopje bedoel je toch de 5th zo lang mogelijk maken.. met die 3 knoopjes vlak bij de vlieger?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
In de low-end natuurlijk altijd je 5fth zo lang mogelijk maken, maar je hebt bij je depowerstrap ook nog 2 knoopjes zitten, die bedoel ik.
Heb het bij al mn torches zo afgesteld (6-8-12) en als je dan de strap helemaal opengooid gaat je kite net niet stallen als je je bar helemaal aantrekt (of uithaakt mocht je al zover zijn). Als het dan te hard of te zacht waait om nog met de strap op te vangen is het tijd voor een andere maat of om te stoppen.
|
|
|
Jacobus
|
Dat bedoelt hij volgens mij niet. Als je net na je strap kijkt dan is daar nog een verstel mogelijkheid voor je powerlijnen, zitten 2 knoopjes, je moet deze dan op het verste knoopje zetten gezien vanaf je strap. Ik vaarde mijn Troch2 14 altijd idd aan op het middelste knoopje en verder niks aanpassen, vond ik de lekkerste afstelling. Suc6 Ook was Evan mij voor
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik had het maandag ook met mn Torch 12, maar niet met mn AeroII 16.
Kwam volgens mij gewoon door te weinig wind, bij jou wellicht ook Ronald.
|
|
|
diederik
|
5th staat veeeel te strak
|
|
|
bandito
|
heb ik ook soms met me fuel 11 2006 zonder 5th
|
|
|
zagy
|
5e lijn zowiezo los zetten en je depowerlijn ook niet te lang maken. 20-25 cm is meer dan genoeg. Als die te lang is kun je je kite veels teveel depoweren waardoor die over je heen gaat, dit hen je vooral met weinig wind.
|
|
|
RonnieRotonde
|
Ja jochen, dr was verdomd weinig wind , zou ook daaraan gelegen kunnen hebben! haha, maar idd de stuurlijnen iets inkorten zal ook nog helpen...
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Probeer eerst maar eens met meer wind. Als hij dan nog over je heen vliegt gewoon de bar wat aantrekken.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Alles is standaard geleverd bij Naish, het enigste wat je zelf kan afstellen is je depowertouw van je chickenloop. Zelf even op gewenste lengte knopen.
Voor de rest hoef je niks af te stellen.
Het is onmogelijk dat een Torch II over je heen vliegt, ik heb het nog nooit gezien of meegemaakt, omdat de kite niet over je heen kan vliegen, zo is hij ontworpen.
Enigste mogelijkheid is dus dat je te weinig wind had.
|
|
|
RonnieRotonde
|
mja , opzich geloof ik dat jij wel de nodige ervaring hebt met kiten. Jij bent toch die kerel die bij eurofun werkt? Arno?
Maar leg mij dan eens uit waarom die andere kites het probleem niet hadden. En ik op dat moment wel.. Hij viel niet echt over me heen, maar hij zakte naar beneden, lijnen slap als ik em op 12 uur had staan en pakte daarna weer wind op.. net op tijd.
|
|
|
Azrael
Gast
|
Als de wind wegvalt kan dat makkelijk. Ikzelf heb het ook een paar keer gehad met wind die erg vlagerig was. Toegeven, geen fijn gevoel als je vlieger in theorie over je hoofd heen kan. Ikzelf hou om die reden mijn kite alleen op 1 uur en 11 uur en vermijd 12 uur. Het trimmen van je lijnen (stuurlijnen korter of 5th langer ) heeft zeker effect maar door de depower blijft het mogelijk omdat je nu eenmaal de hoek veranderd. Weinig wind zal de grote boosdoener zijn, maar ik kan zeker aanraden de kite op 1 of 11 uur te houden als er echt weinig wind staat en probeer hem een klein beetje in beweging te houden. Wat ook kan is dat je bij het omhoog gaan van de kite je bar aantrekt en later te snel depowered als hij boven je is. Dat kan ervoor zorgen dat de kite een hoop druk loost en wil overvliegen. Maargoed, met een goede wind heb ik hier gewoon geen problemen mee dus een constante wind zal voldoende zijn denk ik.
|
|
|
|