emieck
|
ja..enig idee hoe?!
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
dat geloof ik niet want je weet wat gebeurd als je dit op het forum zet als het niet waar is zet je je eigen wel voor paal dan begin je er toch niet aan dus hij moet gewoon een andere kite krijgen
|
|
|
emieck
|
haha lekker ben jij beetje denken dat ik hier een onzin verhaal ophang!!:P
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
je bent zelf gewoon een domme #@^#@ als je een tweedehands kite koopt die je niet goed controleert.
eigen schuld
|
|
|
Kaptain
|
Luister, als het echt zo is gegaan als jij hebt geschreven, moet je er werk van maken. Je bent dan namelijk opgelicht. Je kan 2 dingen doen: Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, ga je die gasten even bellen en de zaak voorleggen. Of je doet aangifte bij de politie van oplichting.
Succes
|
|
|
emieck
|
heb m gecontroleerd..lezen...ik was beginner, we hebben m opgepompt hij licht me verkeerd in en maakt misbruik dat ik beginner ben
|
|
|
Coen2000
|
tja...ramon en cor niet door elkaar halen...met ramon heb ik wel goede ervaring...met cor eigenlijk geen, dus kan ok niet over oordelen... mocht je het heeeel erg vinden en ook verdere stappen wilt nemen kan je altijd nog een beroep doen op "dwaling(misleiding)" (privaatrechtelijke wet die er opneer komt dat de verkoper de koper over bepaalde dingen hoort in te lichten, zoals die scheur, en dit dus niet gedaan heeft (Burgelijk Wetboek 6 dacht ik) (als je je gelijk krijgt,word de overeenkomst ongedaan gemaakt, oftewel ,jij krijgt geld terug, hij zn kite) http://www.lagunisol.org/Dwaling.htmlPS, moet je natuurlijk wel een factuur hebben
|
|
|
emieck
|
ramon heeft de kite meegenomen en me niet ingelicht en cor is maar vaag mannetje, ook over de telefoon heel onduidelijk en in het echt vind ik m ook niet echt vlot ofzo!
|
|
|
Idefixe
|
Als je van een particulier een gebruikte kite koopt is het gewoon een must dat je hem goed controleert. Ook dan kan het nog wel eens fout gaan. Vorig jaar zelf een gebruikte kite gekocht met een "verborgen" gebrek. De verkoper heeft toen de kite gewoon teruggenomen. Bij een winkel moet je er als klant in mijn ogen vanuit kunnen gaan dat je spulletje gewoon in orde is. Nieuw of gebruikt.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Mmm. Heb zelf eigenlijk louter goede ervaringen met beiden gehad. Dit verhaal klinkt derhalve on- Stedebroec... Althans zoals ik ze ken. Valt me erg van ze tegen
|
|
|
SB-Surfing
Gast
|
Beste Emieck, Inmiddels zijn wij als bedrijf (3 pers.) meer dan 10 jaar actief in de kite- en windsurfbusiness en service staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Honderden klanten van ons zullen dit kunnen beamen. Ik vindt het jammer dat je eigen conclusies trekt in dit verhaal. Ik heb nooit gezegd dat het je eigen schuld was, ook heb ik zeker geen misbruik van je gemaakt. De dag dat je de gebruikte kite en bar kwam oppikken heb ik ruim anderhalf uur voor je vrijgemaakt, we hebben samen even je kite achtergrond doorgenomen en ben uitgebreid ingegaan op je vliegerkennis en heb je de nodige safety en voorrangs regels uitgelegd. Na dit alles hebben we op het gemak het materiaal bekeken, heb ik je uitgelegd hoe de safetys werken en het 5e lijn systeem. Verder heb ik uitgelegd welke punten aan de bar slijtage gevoelig zijn en waar je op moet letten, niet geheel onbelangrijk voor een kite die al gebruikt is. Idem voor de kite. Toen hebben we samen de kite in zijn geheel opgepompt en een tijdje laten liggen, heb toen ook duidelijk aangegeven dat je hem zelf moest beoordelen op de staat en ook benadrukt dat je alles even naloopt, dus alle struts, naden, doek, wingtips, trailing edge enzovoort. Hier heb je zo'n 5 minuten de tijd voor genomen. Verder heb ik je ook nog de volgende email gestuurd voordat je kwam: 18-01-2007 01:31 ik moet zelf de staat nog even beoordelen, maar ga ervan uit dat die in orde is, zoniet, dan is er misschien nog wat extra speelruimte in de prijs. Denk aan max. +/- 50,- euro. Na nog zeker 15 minuten uitleg over de juiste trim van de 5e lijn, hoe de bar op te rollen, je uitleg gegeven te hebben over de beste beginners spots en een aantal handige basics hoe je het kiten snel onder de knie te krijgen alsmede een toezegging dat je ons bij problemen altijd moet contacten, hebben jij en je ouders samen beoordeeld dat de staat in orde was en betaald. In Workum confronteerde je mij met het feit dat de kite geheel was 'afgebeuld' zoals jij het zegt, uiteraard heeft de kite gebruikssporen, maar afgebeuld was die zeker niet, zowel doek, leading edge naden, strutends en andere slijtage gevoelige plekken zagen er nog zeer goed uit toen jij hem kocht. De kite kon bij normaal gebruik beslist nog minimaal 2 jaar mee. De term demokite gebruiken wij voor kites die zijn gebruikt voor demo doeleinden, dit kunnen testdagen zijn, magazine tests of kites die teamriders tijdelijk gebruiken. Dit heb ik je ook zo uitgelegd toen je de kite kwam ophalen en op Workum nog eens. 'Eigen schuld' heb ik nooit gezegd. Wij streven immers naar tevreden klanten. Toch spijt het ons dat je je benadeeld voelt, neem daarom even contact met ons op per email of telefoon dan kunnen we kijken wat we verder nog voor je kunnen betekenen en je enigzins tegemoetkomen. Bedankt en tot horens www.kite-board.nl- Ramon Team StedeBroec Surfing
|
|
|
|
xxedguyxx
|
oeff, goede verkooppraat...ik ga niet oordelen over deze zaak, dat weet ik wel
|
|
|
Harm
|
Kijk dit is toch een gegrond antwoord! Netjes dat zei ook het verhaal hier doen. Als ik jou was zou ik maar snel contact opnemen kan je echt een leuke deal maken
|
|
|
Morres
|
Ik sitck met Emick, ik heb die kite gezien, het doek was al bijna papierig, de reparatie was echt huge.
Caution maakt dikke kwaliteits kites, maar dit zuigt echt piemel, zn 5th was ook kapot geloof ik, toen had 'ie em nog maar 1,5maand ofzo geloof ik.
Hij voelt zich niet benadeeld, hij ís benadeeld... mijn Caution spitfire 1 uit 2004 die van Eddy is geweest is in BETERE staat dan deze kite..
Hij heeft uit zn verhaal te lezen meerdere keren zn gram te halen, maar hij krijgt keer op keer nul op rekest verteld ie toch.
Geen stoere actie zo'n jochie van 16 te pakken, demo-kite en ex-teamrider kite ligt in mijn ogen een HEEL groot verschil in
|
|
|
RonnieRotonde
|
Beste Emieck,
Inmiddels zijn wij als bedrijf (3 pers.) meer dan 10 jaar actief in de kite- en windsurfbusiness en service staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Honderden klanten van ons zullen dit kunnen beamen.
Hier heeft die jongen geen ruk aan. Zijn ook van die vage argumenten die je toch nooit kunt natrekken. Ik vindt het jammer dat je eigen conclusies trekt in dit verhaal. Ik heb nooit gezegd dat het je eigen schuld was, ook heb ik zeker geen misbruik van je gemaakt.
Ontkennen kunnen we allemaal De dag dat je de gebruikte kite en bar kwam oppikken heb ik ruim anderhalf uur voor je vrijgemaakt, we hebben samen even je kite achtergrond doorgenomen en ben uitgebreid ingegaan op je vliegerkennis en heb je de nodige safety en voorrangs regels uitgelegd.
Na dit alles hebben we op het gemak het materiaal bekeken, heb ik je uitgelegd hoe de safetys werken en het 5e lijn systeem. Verder heb ik uitgelegd welke punten aan de bar slijtage gevoelig zijn en waar je op moet letten, niet geheel onbelangrijk voor een kite die al gebruikt is. Idem voor de kite.
Irrelevant Toen hebben we samen de kite in zijn geheel opgepompt en een tijdje laten liggen, heb toen ook duidelijk aangegeven dat je hem zelf moest beoordelen op de staat en ook benadrukt dat je alles even naloopt, dus alle struts, naden, doek, wingtips, trailing edge enzovoort. Hier heb je zo'n 5 minuten de tijd voor genomen.
Verder heb ik je ook nog de volgende email gestuurd voordat je kwam: 18-01-2007 01:31 ik moet zelf de staat nog even beoordelen, maar ga ervan uit dat die in orde is, zoniet, dan is er misschien nog wat extra speelruimte in de prijs. Denk aan max. +/- 50,- euro.
Na nog zeker 15 minuten uitleg over de juiste trim van de 5e lijn, hoe de bar op te rollen, je uitleg gegeven te hebben over de beste beginners spots en een aantal handige basics hoe je het kiten snel onder de knie te krijgen alsmede een toezegging dat je ons bij problemen altijd moet contacten, hebben jij en je ouders samen beoordeeld dat de staat in orde was en betaald.
Je laat natuurlijk iemand die geen ervaring heeft met kites zelf beoordelen of iets inorde is, lekker logisch. In Workum confronteerde je mij met het feit dat de kite geheel was 'afgebeuld' zoals jij het zegt, uiteraard heeft de kite gebruikssporen, maar afgebeuld was die zeker niet, zowel doek, leading edge naden, strutends en andere slijtage gevoelige plekken zagen er nog zeer goed uit toen jij hem kocht.
Een reparatie in het doek is toch heel iets anders dan wat je hier boven beweert? Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets verzint. Toch spijt het ons dat je je benadeeld voelt, neem daarom even contact met ons op per email of telefoon dan kunnen we kijken wat we verder nog voor je kunnen betekenen en je enigzins tegemoetkomen.
Nu het verhaal ineens op een forum staat lijkt het ineens wel mogelijk? Er vanuitgaand dat er misschien sprake is van miscommunicatie vind ik dat er nog niet correct is gehandeld door het bedrijf in kwestie. Nu kan er pas tegemoet worden gekomen? Als je een beetje mee leeft met een jongen van 16 die waarschijnlijk van zijn laatste zakcenten een kite koopt dan zou je kunnen voorstellen om hem bv om te ruilen voor een soortgelijke kite. Als er niets mee mis was, wat zou het voor jullie dan voor probleem opleveren? En daarnaast heb je een tevreden klant ipv een ontevreden klant. En ontevreden nieuws reist een stuk sneller. Dom bezig geweest dus!
|
|
|
Morres
|
ronnie raakt 'em hard
|
|
|
SSFuel07
Gast
|
(bazuin_kitesmiley)Fucking beroerd behandeld!! Ik zou zoiets echt niet pikken!! Dit is gewoon oplichterij, als je als detailist producten verkoopt moet die er ook garant voor staan dat hij betrouwbaar materiaal leverd! Maak er werk van zou ik zeggen!! En tegen ste(rf)debroek: Behoorlijk korte termijn gedachte hebben die gasten, 100% zelfverneuking!! LaterZz
|
|
|
SSFuel07
Gast
|
Als je een beetje mee leeft met een jongen van 16 die waarschijnlijk van zijn laatste zakcenten een kite koopt dan zou je kunnen voorstellen om hem bv om te ruilen voor een soortgelijke kite. soortgelijke kite?!? Dan heeft ie dus net zòn bagger ding als dat ie eerst had!! Later
Beste Emieck,
Inmiddels zijn wij als bedrijf (3 pers.) meer dan 10 jaar actief in de kite- en windsurfbusiness en service staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Honderden klanten van ons zullen dit kunnen beamen.
Hier heeft die jongen geen ruk aan. Zijn ook van die vage argumenten die je toch nooit kunt natrekken. Ik vindt het jammer dat je eigen conclusies trekt in dit verhaal. Ik heb nooit gezegd dat het je eigen schuld was, ook heb ik zeker geen misbruik van je gemaakt.
Ontkennen kunnen we allemaal De dag dat je de gebruikte kite en bar kwam oppikken heb ik ruim anderhalf uur voor je vrijgemaakt, we hebben samen even je kite achtergrond doorgenomen en ben uitgebreid ingegaan op je vliegerkennis en heb je de nodige safety en voorrangs regels uitgelegd.
Na dit alles hebben we op het gemak het materiaal bekeken, heb ik je uitgelegd hoe de safetys werken en het 5e lijn systeem. Verder heb ik uitgelegd welke punten aan de bar slijtage gevoelig zijn en waar je op moet letten, niet geheel onbelangrijk voor een kite die al gebruikt is. Idem voor de kite.
Irrelevant Toen hebben we samen de kite in zijn geheel opgepompt en een tijdje laten liggen, heb toen ook duidelijk aangegeven dat je hem zelf moest beoordelen op de staat en ook benadrukt dat je alles even naloopt, dus alle struts, naden, doek, wingtips, trailing edge enzovoort. Hier heb je zo'n 5 minuten de tijd voor genomen.
Verder heb ik je ook nog de volgende email gestuurd voordat je kwam: 18-01-2007 01:31 ik moet zelf de staat nog even beoordelen, maar ga ervan uit dat die in orde is, zoniet, dan is er misschien nog wat extra speelruimte in de prijs. Denk aan max. +/- 50,- euro.
Na nog zeker 15 minuten uitleg over de juiste trim van de 5e lijn, hoe de bar op te rollen, je uitleg gegeven te hebben over de beste beginners spots en een aantal handige basics hoe je het kiten snel onder de knie te krijgen alsmede een toezegging dat je ons bij problemen altijd moet contacten, hebben jij en je ouders samen beoordeeld dat de staat in orde was en betaald.
Je laat natuurlijk iemand die geen ervaring heeft met kites zelf beoordelen of iets inorde is, lekker logisch. In Workum confronteerde je mij met het feit dat de kite geheel was 'afgebeuld' zoals jij het zegt, uiteraard heeft de kite gebruikssporen, maar afgebeuld was die zeker niet, zowel doek, leading edge naden, strutends en andere slijtage gevoelige plekken zagen er nog zeer goed uit toen jij hem kocht.
Een reparatie in het doek is toch heel iets anders dan wat je hier boven beweert? Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets verzint. Toch spijt het ons dat je je benadeeld voelt, neem daarom even contact met ons op per email of telefoon dan kunnen we kijken wat we verder nog voor je kunnen betekenen en je enigzins tegemoetkomen.
Nu het verhaal ineens op een forum staat lijkt het ineens wel mogelijk? Er vanuitgaand dat er misschien sprake is van miscommunicatie vind ik dat er nog niet correct is gehandeld door het bedrijf in kwestie. Nu kan er pas tegemoet worden gekomen? Als je een beetje mee leeft met een jongen van 16 die waarschijnlijk van zijn laatste zakcenten een kite koopt dan zou je kunnen voorstellen om hem bv om te ruilen voor een soortgelijke kite. Als er niets mee mis was, wat zou het voor jullie dan voor probleem opleveren? En daarnaast heb je een tevreden klant ipv een ontevreden klant. En ontevreden nieuws reist een stuk sneller. Dom bezig geweest dus!
|
|
|
RonnieRotonde
|
Jaja, je snapt mn punt.. een kite zonder scheuren etc.
|
|
|
emieck
|
ik ga ze vandaag bellen en kijken wat ze willen doen...ik heb idd er heel hard voor gwerekt en baal er ook verschrikkelijk van...enne ramon je hebt wel dergelijk gezegd dat het me eigen schuld van, ik heb trwee man getuigen dus ga nou asjeblieft geen onzin praten...ik hoop dat we eruit kopen!
|
|
|
remy
Gast
|
al mijn eerdere post DELETE DIE HAP hahha netjes van de shop dat ze hierop reageren
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Kijk, een forum is een goede plek om misstanden aan de kaart te stellen.
Maar laten we vooral niet vergeten dat een verhaal altijd TWEE kanten heeft. Maar als ik het verhaal van Emieck goed lees, en daarna de reacite van SB, dan zitten er een paar flinke gaten (scheuren?) in het verhaal.
@ emieck:
SB beweert dat de kite op gebruikssporen na goed was. Jij zegt dat er een scheur in zat. Vervolgens lees ik van Morres dat die scheur gemaakt is. Hoe kan dat? Was die scheur al gerepareerd voordat je hem kocht?
En over een afgebeulde kite en gebroken 5th lijn. SB beweert alles aandachtig nagelopen te zijn, zeker m.b.t. het safety systeem (waar je 5th een onderdeel van is). Waren de lijnen al in slechte staat bij aankoop?
|
|
|
Vlaardingen
|
Misschien kan Cor van Stedebroec Surfing reageren om een compleet beeld te krijgen?
|
|
|