Je kan 2 dingen doen. Je spullen hier verkopen en in Australië spullen kopen. Of je neemt je spullen gewoon mee in het vliegtuig als bagage! Ik heb een 7 en een 9 + 2 barren mee genomen in de normale bagage (heel strak oprollen!), was perfect! M'n harnas (wel de haak eraf halen) en alle zware spullen zoals boeken/fototoestel in de handbagage. Board helemaal demonteren en een paar truien + t-shirts om de hoekjes doen en inrollen in huishoudfolie
Bij mij werd het geaccepteerd als bagage en ik hoefde niks te betalen
Als je een beetje een redelijke heer/dame achter de balie hebt zitten dan is er niks aan de hand! Mij is het gelukt om 23 bagage + 4kg board + (+/-) 6kg handbagage.... De max was 20 kg.
Qua spots: ga naar de westkust, daar waait het, zeker in de zomer elke dag! Er is een klein plaatsje: Lancelin, ongeveer 150 km ten noorden van Perth waar je goed kan kiten. Daar is niets meer dan 1 café, 2 supermarktjes, water en duinen (die veel warmte opnemen dus bijna elke dag wind) Omdat het een goede spot is zijn er af en toe mensen die vanaf daar doorrijden naar het noorden waar het veel mooier is nog.... Monkey Mia bijvoorbeeld!
Je hebt geen campertje nodig, als je rondom Perth wil blijven. Anders zeker doen of veel vrienden maken die wel kiten en een auto hebben! Alleen 3 maanden is wel wat kort om snel een auto te kopen en te verkopen...
Edit: Huren is een betere optie, als je de kosten wil drukken kan je gaan wildkamperen! Kan makkelijk als je de goede locals treft en weet waar je moet gaan staan! Per nacht betaal je anders in een YHA ongeveer 15 dollar. Boete voor wildkamperen is ongeveer 150 dollar.
Als je nog meer info wil, let me know!
Veel plezier!