Geschikte trainer kite voor niet te veel

Robbie

September 13, 2013, 15:39:38
edit2Rapporteer  
Hey guys,

Volgens mij is het handig om eerst eens een tijdje te oefenen met een kite voordat ik lessen neem. Is dit ook verstandig? Zo ja, zou de volgende kite geschikt zijn en aan wat voor maat moet ik denken?

http://vliegerop.com/index.php?inhoud=product&id=517

Gr,

Robbie
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 September 13, 2013, 15:49:23
edit2Rapporteer  
Hallo Robbie!

Daar ben ik het persoonlijk helemaal mee eens
Ik eis zelfs dat mensen die ik les geef ook die ervaring hebben. Je leert er enorm veel van, en de kans dat je succes behaald bij je lessen neemt aanzienlijk toe.

Bij een volledige beginnerscursus volgens de IKO (Internation Kiteboarding Organisation) begin je ook met een trainerkite om het kiten onder de knie te krijgen.

Of dit een goede trainerkite is weet ik niet.
Het is denk ik de vraag wat je ermee wilt. Wil je alleen maar oefenen om straks het kiteboarden onder de knie te krijgen, dan zeg ik koop een matje bij de Aldi of iets dergelijks voor €20,-.

Hoe duurder hoe beter. Ik heb een Peter Lynn Vibe 1.3
Die zou ik niet nemen omdat die alleen maar goed vliegt in hardere wind. De grotere maten (2 tot 3m2) vliegen ook bij heel weinig wind...maar zijn ook weer duurder.

Kortom, oefenen met trainerkite: DOEN!
Welke trainerkite kopen: goed over nadenken Wink
geloof68

Antwoord #2 September 13, 2013, 17:31:27
edit2Rapporteer  
Die Cross-kites vliegen wel OK, die van de Lidl totaal niet. Qua duurzaamheid is een 1,6 matrasje van Ozone de winnaar (tegenwoordig heet tie Ignition).
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 September 13, 2013, 17:37:03
edit2Rapporteer  
Maakt volgens mij niet erg uit wat je koopt. Als het maar een beetje trekkracht genereert.

Met veel vliegerervaring is het straks veel makkelijker om je kite in de lucht te houden en te voelen waar die is. Zodoende ben je tijdens het lessen veel minder kwijt tijd met relaunchen (want dat is waar de meeste beginners vooral mee oefenen) en kan je sneller focussen op je board en je houding.

En iedereen denkt dat vliegeren (ofwel: een bestuurbare vlieger in de lucht houden) makkelijk is....maar ik heb al gemerkt dat dit echt niet vanzelfsprekend is voor veel mensen....

Mijn advies: De rest van dit jaar en komend voorjaar lekker leren vliegeren en dan begin volgend kiteseizoen (voor de scholen) les nemen! Alvast veel plezier!
Michiel.
Moderator

Antwoord #4 September 13, 2013, 18:27:55
edit2Rapporteer  
Die Cross-kites vliegen wel OK, die van de Lidl totaal niet. Qua duurzaamheid is een 1,6 matrasje van Ozone de winnaar (tegenwoordig heet tie Ignition).

Ik vergat idd. even dat ik die Lidl shit zelf af kan stellen...beter van niet idd.

Die heette vroeger de Ozone imp. Idd. echt een topding!
wasbeer

Antwoord #5 September 14, 2013, 12:03:16
edit2Rapporteer  
Wij geven ook onze eerste les met de Ignition van Ozone, heerlijke kitejes, wel niet echt goedkoop.
geloof68

Antwoord #6 September 14, 2013, 12:46:22
edit2Rapporteer  
.... Die kleine Impjes zijn nauwelijks kapot te krijgen. Een 2 meter en groter sneuvelt wel bij 6 Beaufort en harder.
Robbie

Antwoord #7 September 14, 2013, 20:51:57
edit2Rapporteer  
Ik kon vandaag een Peter Lynn 2.6m Vibe kopen voor 50 euro en dat heb ik dan ook maar gedaan. De ozone vond ik voor mijn eerste kite nog iets te duur.

Gelijk op het strand geprobeerd en een flinke smak gemaakt hahahaha.  schater

Volgens windfinder was het maar 4 bft, toch wanneer ik de kite wat lager liet vliegen hield ik hem eigenlijk niet meer. Is dit gewoon trainen? Of moet ik met zo'n maat meer op 3 bft kiten?

HkerkMarthijn

Geen avatar

Antwoord #8 September 14, 2013, 21:05:06
edit2Rapporteer  
Gewoon goed die hakken in het zand zetten en slepen maar robbie Wink Met de trainerskite moet je allen leren dat je niet gaat sturen als in een auto maar trekt aan de kant waar je de kite heen wil hebben. Weet niet waar je was maar aan het stand was een flinke woei waar ikzelf ook wel over het strand heen gesleept zou worden. Gewoon lekker oefenen en ben je moe dan ben je moe.
Have fun Smiley
Robbie

Antwoord #9 September 14, 2013, 21:14:43
edit2Rapporteer  
Het was Scheveningen, maar dan moet ik het maar leren door vallen en opstaan ;-)

Thnx
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 September 15, 2013, 08:45:37
edit2Rapporteer  
Goede koop!
Maar voortaan oefenen in minder wind. Ding heeft in 6 bfrt zeer veel power.
Deze vliegt ook top in 2/3 bfrt.

Succes met oefenen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.