geloof68
|
Leg staps zijn kenmerkend voor zittrapezes. Voor last in onderrug is zittrapeze inderdaad een goede oplossing.
Pasvorm komt sowieso niet zo nauw als een heuptrapeze, dus verschil mannen/vrouwen zal voornamelijk kleurstelling zijn. Sommige modellen hebben de haak wat hoger zitten, zodat het meer lijkt op een heuptrapeze. Sommige modellen kun je ook dragen als een heuptrapeze. Ik heb sinds 2010 een Underwave Atlantis en die bevalt mij uitstekend. Het 2011-model is nauwelijks veranderd en ik verwacht hetzelfde van het 2012-model. Ik gebruik ze ook voor in de les.
Misschien kun je er eentje testen bij een kiteschool bij jou in de buurt. Weet je gelijk of het voor jou de oplossing is. Als je in Zeeland kite, kun je er 1 van mij testen.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
ik heb de Session I van Ocean Rodeo.
Ik heb altijd rugproblemen gehad, zowel met zit- als heuptrapeze. Nu ik deze trapeze heb, kan ik uren, zonder pijn en met veel pascomfort kiten.
Het is een heuptrapeze met straps
dus een semi zittrapeze of semi heuptrapeze. Hoe je het bekijkt ....aanrader!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Last van je onderrug lijkt mij verkeerde houding? Heupen naar voren bewegen helpt een hoop.
|
|
|
tina
|
Zijn legstraps dan de ''broek'' van een zittrapeze of zijn straps bijv. van Limboblandit ander soort straps, omdat deze deels heuptrapeze is? Bedankt!
|
|
|
geloof68
|
@tina: 't Is maar net hoe je het omschrijft. Een zittrapeze (het 'broekje') heeft alleen leg straps aan de voorzijde en de OR Session I helemaal. Voordeel van die Session I is dat tie er stoerder uitziet. Voordeel van een zittrapeze is dat de kracht van de vlieger ook verdeeld kan worden over het 'broekje', dat tie bovendien (een beetje) bescherming en isolatie geeft als je hem bijvoorbeeld ook gebruikt voor snowkiten.
@Faxie: Last van de onderrug hoeft niet te liggen aan de houding hoor.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Hoeft niet nee....
Maar als je het al op kunt lossen met een iets andere houding zal dat op lange termijn sowieso beter zijn.
Ik had in het begin ook veel last van m'n onderrug.... daarna op m'n houding gaan letten (heup naar voren, billen samenknijpen zeg maar) en gek genoeg nergens last meer van.
|
|
|