Hallo Kiters!
Een tijd geleden ben ik met mijn eerste zelfbouwproject begonnen. Omdat ik veel heb gehad aan de informatie die op dit forum te vinden is heb ik besloten mijn ervaringen te delen en zo mijn steentje bij te dragen.
Ik heb besloten om te beginnen met een wakeskate om geen inserts te hoeven inbouwen etc. Achteraf had dat geen probleem hoeven zijn, maar ik heb een prima custom made kiteboardje, dus de keus om mijn (gekochte) wakeskate te vervangen is zo gek nog niet. Ik hoop overigens dat ik naar de foto's op mijn FB kan linken;
Ik ben begonnen met het op patroonpapier aftekenen van de outline. Afmeting 111*38. Iets langer en smaller dan m'n huidige wakeskate.
Vervolgens drie platen Oecume multiplex gezaagd, waarvan de middelste met gaten ten gunste van het gewicht.
Simpele rockertafel gemaakt:
Kern verlijmd met D4 watervaste houtlijm:
Kern uitgezaagd en met het handje geschaafd en geschuurd:
Er zit een lichte concaaf in de bodem, en zgn. 3-stage rocker van een centimeter of 3. Idee erachter is een plank die (voor een wakeskate) vrij strak spoort. Of dit Uberhaupt uitkomt is natuurlijk maar de vraag. De vingaten heb ik uitgeboord en volgegoten met epoxy om zo een 100% waterdichte montage mogelijk te maken.
Na veeuull schuren onderkant beschildert. Bewust simpel gehouden:
Onderkant en bovenkant afgelamineerd met 2 x 160 grams keperweefsel onder en 1 x 160 grams keper boven. Op de bovenkant onder het weefsel een tekst meegelamineerd. Papier is niet helemaal transparant geworden, maar dat mag de pret niet drukken. Boven heeft en onder krijgt nog een laag pure epoxy.
Nu is het een kwestie van wederom veeuul scheuren, aflakken, vinnen monteren en grip erop en hopen dat ie drijft
Groet! Maarten