Woensdag Enkhuizen

PeeWee

Oktober 11, 2006, 00:10:35
edit2Rapporteer  
Ben ik alleen Huh of niet  Huh

Mag er trouwens al vanaf het strandje gestart worden of moeten we over de loopplanken Huh
Haring High Richardt

Antwoord #1 Oktober 11, 2006, 00:22:49
edit2Rapporteer  
Hoe laat ben je er ????

VincentC

Antwoord #2 Oktober 11, 2006, 00:34:12
edit2Rapporteer  
Over de loopplanken, kiten bij het sprookjesbos is officeel VERBODEN!
bart

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 11, 2006, 00:48:22
edit2Rapporteer  
als er wind is ben ik er rond een uur of 3.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #4 Oktober 11, 2006, 01:04:13
edit2Rapporteer  
Volgens mij mag je ook weer vanaf het strand (bij de reddingsbrigade) kiten ,Het kiteverbod daar geld toch van 1 mei tot 1 oktober ? Anders gewoon weer op het grasveld..
Ik moet nog even kijken als het niet echt goed waait ga ik eerst even op Edam kijken ,is voor mij een stuk dichterbij...
Haring High Richardt

Antwoord #5 Oktober 11, 2006, 02:15:09
edit2Rapporteer  
als er wind is ben ik er rond een uur of 2 Joepie Joepie Joepie.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Oktober 11, 2006, 02:22:56
edit2Rapporteer  
Ik ben nog nooit in Enkhuizen wezen kiten.... Kan iemand mij uitleggen wat daar de regels zijn en of het water diep/ondiep enz is... Alvast bedankt  ThumpsUp
PeeWee

Antwoord #7 Oktober 11, 2006, 02:26:05
edit2Rapporteer  
Ik ben er lekker vroeg. uurtje of 10-11. Mits de wind het toe laat natuurlijk.

Ga voor de zekerheid wel naar het grasveld. Ik wil niet op me geweten hebben dat kiten in een slecht daglicht komt.

Een beetje duidelijkheid met betrekking tot de gedoogperiode van het 'sprookjesbos strandje' zou wel lekker zijn.
zwafra

Antwoord #8 Oktober 11, 2006, 03:08:51
edit2Rapporteer  
Ik ben nog nooit in Enkhuizen wezen kiten.... Kan iemand mij uitleggen wat daar de regels zijn en of het water diep/ondiep enz is... Alvast bedankt  ThumpsUp

De regels zijn :In de zomermaanden verboden om vanaf de strandt( bij de reddingsbrigade) te starten ,en dan moet je starten vanaf het grasveld aan de linkerkant naast het zwembad,en via de steigers te water gaan..Maar dat is goed te doen..
Verder is het een topspot voor de windrichtingen van ZO tot NO het is lang ondiep en op de overgang naar dieper water heb je een mooie "branding"waar je zeker als het goed waait mooie golven hebt ,De spot is ook geschikt voor beginners ..
Het kan er zeker in het weekend behoorlijk druk zijn ,Maar op het water heb je ruimte zat,En zeker als je wat verder het water op gaat ,de meeste blijven toch bij de kant varen ...Kortom,ik vind het een van de mooiste (binnenwater)Kitespot van Noord-Holland,,
 ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 Oktober 11, 2006, 03:50:43
edit2Rapporteer  
Oke thx...... kom zeker 1x varen in Enkhuizen.......

Heb nu de volgende spots ter beschikking
 1. Muiderberg .... Noord
 2. Enkhuizen  ..... Oost
 3. Mirns         ......Zuid
 4. Horst         ......West

Joepie Joepie Joepie
Haring High Richardt

Antwoord #10 Oktober 11, 2006, 22:48:09
edit2Rapporteer  
Enkhuizen en Medemblik het was net ff te kort met de 18 meter

Eigenlijk weer voor Jan L...............L gereden ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Shit Happens  ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown
zwafra

Antwoord #11 Oktober 12, 2006, 00:49:06
edit2Rapporteer  
Ik was vanmiddag op Edam een daar waren ze goed aan het varen, er was iemand met een,18 mtr (met lange lijnen ) en die kwam het water af omdat het te hard ging terwijl er aan de kant nauwelijks wind stond,Maar volgens hem zat de wind "hoog"en met verlengde lijnen (38 mtr) ging het prima..Er was ook nog iemand met een Waroo 12 (met verlengde lijnen ) bezig en die ging ook goed ...vreemd windje vandaag....
PeeWee

Antwoord #12 Oktober 12, 2006, 01:02:39
edit2Rapporteer  
Toch bij elkaar een paar uurtjes gevaren. Eerst in Enkhuizen en daarna nog in Medemblik.

De wind hield niet over maar wat een lekker zonnetje (grinnik_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley).

Volgende keer beter Harrie. Gewoon weer lekker een harde ZW op S'hout.
wouterb

Antwoord #13 Oktober 12, 2006, 02:03:36
edit2Rapporteer  
Rode airush??
Die vogel met dat baardje was ikke.
Haring High Richardt

Antwoord #14 Oktober 12, 2006, 04:06:38
edit2Rapporteer  
Citaat
Volgende keer beter Harrie. Gewoon weer lekker een harde ZW op S'hout.

En zo is  dat !!!! ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 Oktober 12, 2006, 05:17:48
edit2Rapporteer  
Weer heerlijk gewerkt vandaag(avond)
Haring High Richardt

Antwoord #16 Oktober 12, 2006, 16:12:22
edit2Rapporteer  
Citaat
Weer heerlijk gewerkt vandaag(avond)

Bofkont  ListenToMe ListenToMe ListenToMe ListenToMe
pollepel (werk)
Gast
Antwoord #17 Oktober 12, 2006, 21:07:04
edit2Rapporteer  
Dat heb je wel vaker dat van die "hoge" wind. Maar dat weten de locals wel;)
Je moet dan juist zo weinig mogelijk sinussen en alleen je kite hoog houden, lange
lijnen is dan wel een must.
Loon

Geen avatar

Antwoord #18 Oktober 12, 2006, 21:21:33
edit2Rapporteer  
@pollepel: dat klopt ja! Merkte ik gisteren ook, sinussen haalt bij van die "hoge" wind juist de kracht eruit....
daanbanaan

Antwoord #19 Oktober 13, 2006, 01:00:40
edit2Rapporteer  
jah......... hoge wind  hahaahahah nooit van gehoord..
die lange lijnen zijn voor  dat je langere halen kan maken met je kite
zo dat de kite een stukje langer zn kracht blijft opbouwen
en zo beter je snelheid kan behouden......
zwafra

Antwoord #20 Oktober 13, 2006, 02:41:19
edit2Rapporteer  
jah......... hoge wind  hahaahahah nooit van gehoord..

Gisteren op Edam was het echt zo dat aan de kant mijn windmeter (en die werkt goed) nog geen 5 knp aangaf en dat er jongens waren die hun lijnen hadden verlengt tot 38-40mtr en die hadden met hun 16 mtr meer als voldoende druk om goed te kiten ,Het is zo dat het vaker voorkomt vooral op warme dagen met Oostenwind,dat de wind dan wat"hoger"zit ,en je moet dan inderdaad niet gaan sinussen ,maar je kite goed hoog houden ...Dit alles is echt geen fabeltje ,verlengde lijnen werkt in bepaalde omstandigheden echt...
pollepel (werk)
Gast
Antwoord #21 Oktober 13, 2006, 04:12:47
edit2Rapporteer  
jah......... hoge wind hahaahahah nooit van gehoord..
die lange lijnen zijn voor dat je langere halen kan maken met je kite
zo dat de kite een stukje langer zn kracht blijft opbouwen
en zo beter je snelheid kan behouden......

Heb jij wel eens bij enkhuizen gevaren? Dan merk je het zelf wel:) Er zijn genoeg mensen die ik ken die erover kunnen meepraten dus het is toch echt geen fabeltje, maar niet heel veel mensen weten dat het er is.
wouterb

Antwoord #22 Oktober 13, 2006, 15:41:28
edit2Rapporteer  
Bestaat dit femomeen (waar ik al eerder van gehoord heb) ook voor de noordelijke richtingen icm Medemblik/Andijk.
Heeft mij, tijdens een 'walk of shame' over het dijkje langs het Nesbos (M'blik), namelijk al eens een excursie door de lager gelegen sloot en brandnetels opgeleverd.

Lopend, kite laag is het vechten om 'm boven het water te houden. Vervolgens komt ie ff te hoog ( zeg 15mtr) en je staat te stijgeren in je tuig, met bovengenoemde excursie tot gevolg.
pollepel (werk)
Gast
Antwoord #23 Oktober 13, 2006, 16:41:32
edit2Rapporteer  
Ook op Andijk komt de "hoge" wind wel eens voor. Medemblik volgens mij wat minder, maar dat weet ik niet zeker. Ik vaar daar niet zo vaak..
Keut Local

Antwoord #24 Oktober 13, 2006, 17:12:58
edit2Rapporteer  
Hoi,

Het is een combinatie van omstandigheden: het moet mooi weer zijn waardoor het land opwarmt, warme lucht stijgt waardoor een luchtstroom ontstaat van het Ijsselmeer. Volgens mij komt dit op Andijk niet echt voor, Medemblik, Edam en Enkhuizen wel. Het is vaak een oosten/zuidoosten wind. Ik had mijn lange lijnen bij Telstar gekocht, ze keken me ook vreemd aan toen ik vertelde waarvoor ik ze wilde gebruiken. Het is echt kicken, net wat zwafra zegt, het waait nog geen 5 knp. water is een spiegel en toch kun je varen.

@ Wouterb: Kijk je wel uit met je excursies want die zijn niet echt de bedoeling neem ik aan, je kite dus altijd laag houden en hand op de safety als je daar loopt.

Check ook eens wikipedia.org

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wind_%28meteorologie%29

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeewind

Mark
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.