|
LEAF
|
Brazilie of Australie zou ik zeggen!
|
|
|
R@bert
|
Hawaii !!!! MAUI NO KA OI !!! Bij Kana'aha beach ligt ook kite-beach. Alleen maar kiters, ideaal !! Ik heb nog steeds heimwee iig...
|
|
|
BigBay
|
Allereerst bedankt allemaal voor de reacties! :-)
Ik heb natuurlijk meteen wat onderzoek gedaan: - Mauritius: Ziet er perfect uit! Hier wil ik echt nog een keer heen. Feb/maart zijn niet de beste windmaanden (ook windguru geeft slechts een knoopje of 14 de hele week) en de huisjes aan het kitestrand (Indian Resort) zijn stervens duur, zeker omdat ik de kosten in mijn eentje draag (4000 euro voor een maand). De kitescholen gaan pas open in April (niet dat ik die nodig heb maar het zegt wel wat dat ze nu dicht zijn lijkt mij) Het eiland wat erbij ligt, Roderiques, heeft wel wind, iemand hier ooit geweest? - Cumbuco: Februari is geloof ik niet de beste maand qua wind, pas in juni gaat het daar weer los.
-Hawaii: Robert, ik las in een ander bericht op het forum dat je bij Magic Maui een onderkomen had. Is dit de beste plek of kan ik beter elders zitten? De site van deze mensen is helaas offline, maar het lijkt mij wel wat! Heb je daar destijds ook een auto gehuurd?
:-)
|
|
|
R@bert
|
Allereerst bedankt allemaal voor de reacties! :-)
-Hawaii: Robert, ik las in een ander bericht op het forum dat je bij Magic Maui een onderkomen had. Is dit de beste plek of kan ik beter elders zitten? De site van deze mensen is helaas offline, maar het lijkt mij wel wat! Heb je daar destijds ook een auto gehuurd?
:-)
Onderkomen was perfect, rustig...3 app, mooie botanische tuin...auto is zeker een aanrader !! Road to Hana, Lahaina, Kihei etc etc...veel leuke bezienswaardige spots en plaatsen...en va onderkomen naar kitespot heb je auto nodig!! Weet niet wat je budget is qua onderkomen. Ik betaalde toen 50 dollar p/n..25 dollar p/p dusss Ik zat in Haiku...ligt 10km ong van Hookipa, 15 km van Paia, 20 km van Kanaha (kite beach)...
|
|
|
|
bikiniisuit
Gast
|
voor (eind) jan is Barbados aardig. met name de zuidpunt, echter meestal alleen eind vd ochtend of eind vd middag goede wind. de zee is echter verraderlijk (understreams). ik ga over 2 wkn naar Coche (Venezuela). Volgens de historie van windguru.com heb je daar in feb de meest ideale en stabiele wind + goede stroming. heb de hele aardbol afgezocht voor de beste locatie in week 2 en 3 van februari... dus coche (of hawaii). vliegtijd om er te komen was doorslaggevend: 15 uur. misschien heb je wat aan deze info.
|
|
|
BigBay
|
Thanks! Ik hou het in gedachten voor de toekomst, voor dit jaar wordt het Hawaii. Vlieg met United Airlines (die gaan direct naar Maui en niet naar Honolulu (KLM)), iemand hiermee ervaring?
|
|
|
R@bert
|
Thanks! Ik hou het in gedachten voor de toekomst, voor dit jaar wordt het Hawaii. Vlieg met United Airlines (die gaan direct naar Maui en niet naar Honolulu (KLM)), iemand hiermee ervaring?
Nee, ik ben toen naar LA gevlogen met KLM, toen verder direct naar Kahului Airport, Maui met Delta...goede verbinding heen, iets van 3 uur ertussen...terug wel 8uur wachten op LA...allemaal goed. Delta Airline crew zijn gekleed in Hawaiiaanse kleding, leuk detail... Veel plezier, man....je gaat t helemaal top hebben op Kitebeach, kanaha..
|
|
|
bikiniisuit
Gast
|
Hawaii is vet. ikke jaloers. toch moet je beetje oppassen. is de top waar je naar toe gaat, echter heb ook verhalen gehoord over de stromingen daar. over kitebeach heb ik gehoord dat het gereglementeerd is. bepaalde tijden kiten, daarna mogen de surfers etc... maar dat zal Robert wel beter weten...
|
|
|
R@bert
|
Hawaii is vet. ikke jaloers. toch moet je beetje oppassen. is de top waar je naar toe gaat, echter heb ook verhalen gehoord over de stromingen daar. over kitebeach heb ik gehoord dat het gereglementeerd is. bepaalde tijden kiten, daarna mogen de surfers etc... maar dat zal Robert wel beter weten...
Als ik t me goed herinner mag je pas knallen va 11uur 's ochtends, heeft te maken volgens mij met lessen en zwemmers....op zich geen probleem lijkt me, naarmate de dag vorderd neemt de wind toe...Als je op kitebeach zelf staat en je kijkt naar t water heb je rechts Kana'aha...daar zitten alleen windsurfers. De afstand tussen deze twee stranden schat ik op zo'n 500 meter maar is voldoende...
|
|
|
BigBay
|
Cool, we gaan het meemaken. En als ik echt uitgekeken ben op Maui, pak ik het Hawaiian Airlines vliegtuig naar een ander eiland, beetje eiland hoppen met mijn kitebag. Robert, Is het kiten een beetje vergelijkbaar met Z-Afrika? Ik las op dit forum door de zoekfunctie, dat je Z-Afrika ook helemaal te gek vindt. Op windguru zie ik op Maui eigenlijk steeds rond de 21 knopen, klopt dat een beetje? Dan laat ik namelijk mijn grote maten thuis
|
|
|
R@bert
|
uitgekeken? haha....hoe lang blijf je eigenlijk? SA en Maui zijn qua weer beetje te vergelijken, qua warmte bedoel ik. Temperatuur van t water is een ander verhaal...SA: brrrrr, HI: lekkah Qua omstandigheden heb je in SA en Maui alles...vlak en golven. Op Maui is op zich lekker omdat de eerste 500m ong vlak(ker) is, en dan begint t rif en daarmee de golven pas. Ho'okipa is natuurlijk monsterlijk hoog...Kihei met de juiste richting is superrrrrvlak !! In SA heb je Langebaan wat vlak is. De rest langs de kust heb je plekken ook met monsterlijke golven. In SA kan t qua wind wel spoken, knetterhard soms. Je ziet ze vaak met 5m en 7m varen !! In Maui is t vaak de NO passaat die waait en redelijk constant is..gem ong 19/20 knopen bijna elke dag ! Denk dat je met een 10m ver komt...
|
|
|
BigBay
|
Thanks Robert voor de info, geen groot spul mee dus en dat is top. (PS. SA ken ik, kom er net vandaan en bijna altijd met een 9 gevaren, was helemaal geweldig). Ik hoop mooie golven te vinden op Maui maar dat moet dus wel lukken Planning is 6 weekjes!
|
|
|