sjorsie
|
wat een topkite die bandit 3 met de 7m vaar ik vanaf 16knopen ze zijn iig zeker veeel sneller dan de voorafgaande bandits
mag ik weten hoeveel je weegt?
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Naar wat ik vernomen heb is de lowend juist minder goed als bij de Dos maar dat is bewust gedaan om een aantal andere onderdelen beter te krijgen. Ik ga er dan maar vanuit dat sjors niet zoveel weegt.
[edit] Hij is nu 16 en weegt ongeveer 60kg zie ik. Nou dan kan het wel kloppen.
|
|
|
remco81
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Heb ook effe onder de b3 11 mogen hangen vind de low end niet super . Wat op viel is dat de kite niet meer als de dos uit de lucht viel . De kite vaarde wel lekker maar de bar die bij de 11 zit is naar mijn mening aan de groote kant is ,vaarde de kite in vlagerige omstandigheden ook dat ving de kite goed op maar door de groote bar kon ook ik niet net als normaal me bar in de midden vasthouden misschien is er iemand die de bar van de 10 al op de 11 heeft getest .De kite ziet er voorderest goed uit wat we van f-one inmiddels wel weten .De bar is wat aan de dunne kant , jammer is ook dat er volgens mij geen 12 is
|
|
|
sjorsie
|
er staat nu trouwens ook een test verslag in de nieuwe acces kiteb.over de 11m2 tres
|
|
|
sjorsie
|
vandaag me nieuwe bandit 3 10m2 kunnen testen op de sluftah,kelere wat een heerlijke kite is dat zeg...en met die low -end zit het ook wel snor..!toen ik in de ochtend kwam stond er denk een knoopje of 13.
|
|
|
sjorsie
|
ik weet nie of erop het forum nog meer mensen zijn die de bandit tres varen? wat vinden jullie van het relaunchen van de kite op het water?ik had er best moeite mee...
|
|
|
KappuhH
|
Heb je het op ondiep water gedaan? Vrijdag was er op Mirns ook iemand met een Bandit Tres 10m (volgens mij Nazar) die er problemen mee had. Ook hadden we er met de Zeekotjes wat moeite mee. Maar dat kwam omdat er maar 30cm water stond. Als je languit in het water ging liggen ging het makkelijker.
|
|
|
sjorsie
|
Heb je het op ondiep water gedaan? Vrijdag was er op Mirns ook iemand met een Bandit Tres 10m (volgens mij Nazar) die er problemen mee had. Ook hadden we er met de Zeekotjes wat moeite mee. Maar dat kwam omdat er maar 30cm water stond. Als je languit in het water ging liggen ging het makkelijker.
nee was gewoon in diep water,stuurlijn trekken had ook geen effect.met moeite naar kniediep water gegaan en als ik dan snel naar me kite toeliep dan draaide die gewoon,maar dat gaat natuurlijk niet als je in diep water ligt.ik ben geen expert maar ik heb het idee dat door het one pump systeem de kite te zwaar is geworden en moeilijk op zn kant gaat.....of kan dat niet?
|
|
|
KappuhH
|
Een stuurlijn nog verder binnenhalen help misschien? Dus niet alleen aan de bar sleuren maar ook een lijn een dikke halve meter binnenhalen. Ook je kite helemaal depoweren op de strap helpt wel eens.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Het wil ook wel eens helpen als je met 1 hand je powerstrap naar je toe trekt en met de andere hand een stuurlijn rustig binnen trekt.
|
|
|
sjorsie
|
Een stuurlijn nog verder binnenhalen help misschien? Dus niet alleen aan de bar sleuren maar ook een lijn een dikke halve meter binnenhalen. Ook je kite helemaal depoweren op de strap helpt wel eens.
yep heb ik allemaal geprobeerd...ben echt benieuwd of andere mensen met een tres hetzelfde probleem hebben.
|
|
|
sjorsie
|
Het wil ook wel eens helpen als je met 1 hand je powerstrap naar je toe trekt en met de andere hand een stuurlijn rustig binnen trekt.
zal ik volgende x is proberen..thanks
|
|
|
Nickeltje
|
Ik heb ook de Bandit tres, een 9m. Maar dit is mijn eerste en enige kite, dus ik kan het niet goed vergelijken met anderen.
Mijn donkeydick is inmiddels een paar keer los geschoten waardoor ik unhooked een waterstart poging had, wat resulteerde in een paar harde klappen. Ik vind die dick veel te beweeglijk als ik het vergelijk met die van de kites van mijn broer en zus.
Verder een heerlijke kite. En ik heb nog geen problemen gehad met herstarten op het water. Goed te doen.
|
|
|
|
sjorsie
|
Ik ben zo blij met de tres dat ik ze maar weer te koop heb aangeboden. Zal ze niet te veel afzeiken want wil er nog vanaf.. Dus liefhebbers voor 3 maal gebruikte 9 (zwart) en 11 (zwart wit) beide incl bar kunnen zich melden. MOgen voor weinig weg (900 per stuk met bar)
wat is de reden?
|
|
|
|
sjorsie
|
Geen goede afstelling bij levering (waarom dit is geen idee wel op te lossen maar nog steeds houdt het niet over)
wat stond er niet goed afgesteld dan?
|
|
|
timmeh
Geen avatar
|
Stuurlijnen staan standaard te lang waardoor de kite nog langzamer reageert. Bij de bar moet je de stuurlijnen korter maken door hem een knoopje hoger te zetten (klinkt onlogisch hoger maar werkt wel zo)
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
timmeh.... Wat is er gebeurd en waarom heb je de negatieve ervaring met de tres verwijderd??? Wat heeft een forum voor zin als we alleen maar positieve info gaan plaatsen. Op dit moment heeft dit topic 6 pagina's van mensen die informatie zoeken en vervolgens verwijder jij je reacties. Goede deal gehad ofzo
|
|
|
Nazar
|
tres
@timmeh, ik weet niet waar je allemaal mee bezig bent. Maar ik vaar zelf ook met tres en als je het goed afstelt dan heb je er helemaal geen last van. Je moet niet te snel roepen maar eerst je kite goed leren kennen. Als je moeite hebt met afstellen dan kan ik je helpen, waardoor je nog lang plezier mee gaat hebben.
|
|
|
sjorsie
|
he nazar zou je maybe willen vertellen wat je moet veranderen aan de afsteling,voor beter herstarten enz...?
|
|
|
RH
|
Ik vaar de B3 9m en kan zeggen dat deze bij de standaardafstelling zeer snel en direct aanvoelt. Veel sneller en directer dan een Dos of B1. Wat wel zo is is dat hij minder druk geeft door het windvenster. Dit neemt niet weg dat je hem wel heel snel kan varen. Een paar weken terug met minimale wind getest op S'hout. Ik kon met mijn 9m net zo lang hoogte houden als anderen met een 12m. Kostte mij natuurlijk wel meer moeite, maar hoefde - met de rest - pas het water af toen de wind echt rond de 10 knopen aan het schommelen was. Drukopbouw is totaal anders dan die van zijn voorgangers. Bij springen moet je langer je rail houden. Veel meer zoals je dat ook bij een hardcore C-kite moet doen. Kan voor veel mensen behoorlijk wennen zijn. Kreeg ook vragen van een andere B3 rijder hoe ik het nou voor elkaar kreeg te springen.
Lijkt mij allemaal dus een kwestie van wennen. Ik ben erg blij met de veranderingen aan de Bandit. Precies wat ik zocht. Een meer technische kite; sneller en preciezer te controleren die neigt naar de rand van het windvenster maar met de goede techniek overal neer te zetten valt. Al met al vind ik hem daardoor veelzijdiger dan zijn voorgangers.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Thx Richard. Eindelijk goede feedback waar we iets mee kunnen
|
|
|