Betalen om te kiten, wat krijgen we nou dan?

Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #25 November 26, 2009, 21:40:36
edit2Rapporteer  
@nature,

bij 30.000 km al 19% stijging lekker ik rijd dik 40.000km per jaar.
mijn baas zal blij zijn  ThumpDown
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 November 26, 2009, 22:27:46
edit2Rapporteer  
Het einde van het liedje is dat straks de gewone burger geen auto meer kan rijden. Gevolg: de overheid loopt miljoenen aan inkomsten mis. Die gaan ze dan weer bij de gewone burger op een andere manier stelen.
Ik vind het overigens een eng idee dat de overheid gaat bijhouden waar en hoeveel ik persoonlijk met de auto ga rijden. Dat gaat ze geen drol aan. 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 November 26, 2009, 22:29:45
edit2Rapporteer  
Vanochtend Eurlings op de radio:

Het Franse systeem hebben ze bekeken: dat zou per liter minstens 1 euro erbij worden Shocked

Het voorstel kost de staat net zoveel (sommigen beweren zelfs veel meer) als wat ze nu vangen. Kortom, beetje onzin allemaal dus Tongue
Verder gaf hij toe dat we zwaar uit de pas lopen met de omliggende landen wat betreft autoprijzen. Belgie en Duitsland kennen geen BPM, en de auto's zijn daar al een stuk goedkoper, evenals de brandstof.

Verder hebben wij de meeste files van Europa. Kortom, snel asfalteren die natuurgebieden en een oldtimer aanschaffen loser Grin
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #28 November 27, 2009, 01:31:44
edit2Rapporteer  
Tis toch belachelijk dat in Duitsland de benzine nu al minder kost dan in nederland, en daar zit 95% van de wegenbelasting al bij in.
Ze hebben alleen een kleine wegenbelasting per jaar.. maar dat is echt peanuts.

Dit hele systeem gaat echt nergens over.. het kost zoveel extra.. en waarvoor?

Het is totaal niet zinvol. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat degenen die meer rijden wat meer betalen.. maar dit gaat absurd..
Voor een aantal mensen mag hun loon wel omhoog anders houden ze niks over.

Het is altijd weer onder het mom, natuur besparen... terwijl ze eigenlijk nog helemaal niet weten of het echt allemaal zo slecht is.. goed zal het niet zijn... maar of het allemaal echt zo slecht is valt nog te bezien.
Veel van de onderzoeken waarop deze keuzes gemaakt worden zijn helemaal niet correct. Vaak in belang van natuurorganisaties gedaan.

net zo als bij het kiten... onderzoek vanuit een vogeltjesbescherming... zal NOOIT positief uitvallen voor de kiters.
En dit is hetzelfde uiteindelijk.. word tijd dat de onderzoeken eens echt onafhankelijk worden.. zodat we niet de hele tijd geterroriseerd worden met die onzin.. en de kloten gevolgen zoals deze km heffing.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #29 November 27, 2009, 01:44:57
edit2Rapporteer  
Ik stel voor: gewoon de boetes omhoog op te hard rijden. Klinkt misschien lullig, maar dan kan iedereen gewoon persoonlijk kiezen voor extra belasting betalen of milieu en geen belasting.
Omdat dit niet genoeg geld opleverd zal je ook de liter-prijs iets omhoog moeten doen, helaas. Maar ook dan pak je vooral de gasten die hun (Prius)auto tot de max drukken en alsnog fucking  veel benzine gebruiken.

Maar klinkt mij beter in de oren dan een km-teller-kastje inbouwen van 1000euro in mijn auto van 500 euro...  Straks wordt mijn kastje gejat ipv mijn auto.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #30 November 27, 2009, 10:55:16
edit2Rapporteer  
Boetes zijn al hoog genoeg.
Kilometerprijs moet niet hoger zijn dan wegenbelasting nu [uitgangspunt 20000/jaar].
Verhaal met BPM afschaffen vertroebeld de discussie (helaas). En dat zal de discussie oplaaien.

Daarnaast wl ik graag zien wat BPM & wegenbelasting opbrengen irt de uitgaven voor de staat voor de aanleg en onderhoud van wegen. Iemand die cijfers bij de hand?


PS: in een test [600 km] om die prius continu tot de max te drukken zat ik nog op 6,2 l/100km (bij elk stoplicht dus vol wegtrekken). Die oude focus zat dan rond de 8,5  l/100km. Nog altijd een kwart besparing [overigens zit ik nu met normaal rijgedrag op 5,2 l/100km]. 

 
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #31 November 27, 2009, 12:32:32
edit2Rapporteer  
Jongens t maakt allemaal niet meer uit we gaan er allemaal aan  Grin

De Zon IS Dood  Undecided

 DEN BURG - De zon is dood, zegt astronoom Kees de Jager uit Texel. De vermaarde deskundige op het gebied van zonne-explosies stelt dat er momenteel verontrustend weinig van zulke explosies op de zon zijn.
© NU.nl/Anja Mulder

Mogelijk wordt het daardoor kouder op aarde. Tussen 1650 en 1710 ging de temperatuur al gemiddeld iets omlaag door een gebrek aan zulke explosies op de zon.

De zon heeft elke elf jaar een piek en een dal in het aantal zonne-explosies. In 2006 - 2007 was er zo'n dal.

''Inmiddels zou het aantal explosies weer moeten toenemen, op weg naar een piek rond 2011 à 2012. Maar tot onze verbazing werd het aantal explosies alsmaar lager en lager'', zegt De Jager.

Stille periode

''Een paar weken geleden was er nog wel zo'n explosie, na lange tijd. Sommigen dachten dat de stille periode voorbij was. Maar sindsdien is de zon weer dood. Zo dood als een pier.''

Over de reden van de trendbreuk tast De Jager in het duister. ''Geen mens die dat weet'', zegt hij. ''Het is erg intrigerend. We hebben het er met wetenschappers voortdurend over.''
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.