Fredje1
|
mooi zo da's veel veiliger, toch weer iets minder kans op ongelukken. Wel uit dat vogel gebied blijven he ? Dan blijft deze spot langer open ! BEDANKT - NKV
|
|
|
KiterHans
|
Geweldig, hulde, ben blij dat ik lid ben van NKV
|
|
|
|
|
zeeliefhebber
Geen avatar
|
Ik ben er vandaag even geweest en er zijn inderdaad palen weg. De rij zuidelijke rij met palen (die vanaf de duinen de zee in liep om het "wegvaarvak" te markeren) is weg.
De rij met palen langs de rand van het vogelgebied is nog steeds zoals ie was afgelopen zomer. Lijkt me een extra aanmoediging om vooral weg te blijven bij alle fladderende en badderende beestjes(of ruimte voor mogelijke fladderende en badderende beestjes). Met een west of een zuidwest is dit nog steeds de lagerwal en daarmee mogelijk gevaarlijk.
Niets anders mee te doen dan afstand houden (gaarne aan de juiste kant).
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
De rij met palen langs de rand van het vogelgebied is nog steeds zoals ie was afgelopen zomer. Tja, als dat zo is dan staan juist de meest gevaarlijke palen er nog en lijkt mij de hulde iets te overtrokken.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ik ben er vandaag even geweest en er zijn inderdaad palen weg. De rij zuidelijke rij met palen (die vanaf de duinen de zee in liep om het "wegvaarvak" te markeren) is weg.
De rij met palen langs de rand van het vogelgebied is nog steeds zoals ie was afgelopen zomer. Lijkt me een extra aanmoediging om vooral weg te blijven bij alle fladderende en badderende beestjes(of ruimte voor mogelijke fladderende en badderende beestjes). Met een west of een zuidwest is dit nog steeds de lagerwal en daarmee mogelijk gevaarlijk.
Niets anders mee te doen dan afstand houden (gaarne aan de juiste kant).
Dus de "lagerwal" palen aan de rechterkant staan er nog... mmm ik neem aan dat die dan nog moeten worden weggehaald?
|
|
|
|
Idefixe
|
Gaan we volgende week dan wel ff achteraan dan .................
|
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
*&^%$#@ wij, en de NKV, zijn dus weer blij gemaakt met een dode meeuw klotemus......
IK vraag me nu af....hoe is dit gecommuniceerd richting Dree/NKV? Blijkbaar is niet duidelijk aangegeven om WELKE rij het ging anders had Dree dit topic nooit met zoveel trots gestart...Hij denkt natuurlijk dat de gevreesde rij weg is....mooi niet dus! die aan de zuid kant kan ons geen reed schelen. staat er toch maar 1 in het water als het hoog tij is.
|
|
|
Dree
|
Beste mensen, zien is geloven dus zal volgende week even langsrijden.
|
|
|
|
Micky
|
Hier een foto van gisteren...
|
|
|
Vinni
|
Nu heb ik van een student (Larenstein, is HBO bos en natuurbeheer) gehoord dat die palen sowieso weg gaan. Hij was bij dat project ook veel aanwezig en is bij veel vergaderingen geweest. Hij vertelde mij dat ze vervangen worden door boeien maar wanneer dat is maar de vraag.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Sowieso weggaan is natuurlijk niet waar. Het is wel degelijk dankzij de input van een groepje mensen dat ze weg gaan/zijn. Daarvoor was er absoluut nog geen sprake van. Hoever het er nu mee staat weet ik niet, maar ik dacht dat ze al weg waren maar blijkbaar dus niet. Nog ff geduld dus voordat de gevaarlijke rij ook weg is.
|
|
|
Vinni
|
Dat zeg ik ook toch helemaal niet Reflex? Misschien verteld die gast dat wel naar aanleiding omdat de NKV er mee bezig was. Anders was het wss ook niet ter sprake gekomen. Even beter lezen dus, ik heb nergens gezegd dat het niet door dit groepje mensen komt...
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Ik las het als: Ik hoorde van iemand dat die palen sowieso zouden weggaan. Met als idee dat bij het plaatsen ervan al bedacht was dat dit tijdelijk was. Sorry ik heb het dan verkeerd geïnterpreteerd
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Heldere foto........ Maar wie vaart daar in het vogelgebied??? Het viel me al op dat er voveel vogels vluchten richting zuiden!
|
|
|
Vinni
|
Ik las het als: Ik hoorde van iemand dat die palen sowieso zouden weggaan. Met als idee dat bij het plaatsen ervan al bedacht was dat dit tijdelijk was. Sorry ik heb het dan verkeerd geïnterpreteerd Mooi, zand erover
|
|
|
Morres
|
moet eerst nog in 3voud overlegt worden, daarna 6x op papier met 12cc en 14bcc's, je weet zelluf, de oveheid is geestelijk 11!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Heldere foto........ Maar wie vaart daar in het vogelgebied??? Het viel me al op dat er voveel vogels vluchten richting zuiden! John, het is zo'n hanglos-flappert. die snappe da nie , die denken dat het vogelgebied aan de zuidkant ligt.
|
|
|
Micky
|
Heldere foto........ Maar wie vaart daar in het vogelgebied??? Het viel me al op dat er voveel vogels vluchten richting zuiden! John, het is zo'n hanglos-flappert. die snappe da nie , die denken dat het vogelgebied aan de zuidkant ligt. Het is een Belg, overigens wel een aardige....
|
|
|
Dree
|
Beste Kiters,
Voor degene die net inschakelen.
Tijdens het overleg is besproken om de zuidelijke rij palen te verwijderen. De palen tussen de wegvaarzone en vogelgebied blijven staan. Niet een ideale oplossing maar het maximale dat bereikt kon worden, maar op deze wijze veel veiliger voor de scholen en beginners die links van de scholen 'moeten' blijven. En laten we wel zijn, beginners hebben in de wegvaarzone niets te zoeken. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid en is het van belang om uit de buurt te blijven van obstakels in het water of op de kant. Dus vind je het een beetje eng, gewoon stukje doorlopen heb je nergens last van.
Verder verzoek ik iedereen zich te houden aan de zonering en niet te kiten in het vogelrustgebied om te voorkomen dat deze spot in gevaar komt. Voor de scholen geldt, niet lessen in de wegvaarzone.
Allemaal een heel fijn seizoen gewenst!
Dree Regiovertegenwoordiger NKV
|
|
|