Over engeltjes gesproken.......

KappuhH

Antwoord #25 September 16, 2010, 11:19:48
edit2Rapporteer  
Wow, nippertje dus!
Monkh

Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #26 September 16, 2010, 11:43:35
edit2Rapporteer  
Toen ik daar naar toe liep met de kite op 12 uur was plots de wind weg en viel mijn kite bijna uit de lucht. Ik was nog op de plek ver van de bomen verwijderd. Nog geen 1 sec later kwam er een windvlaag die mij plots met een ruk de lucht in trok.

Als je kite met die wind het windvenster invalt is het dan niet verstandig om meteen je safety te trekken? En anders net voordat je neerkwam de eerste keer. Of ging het allemaal te snel en was het gebeurd voor dat je het wist?

Ik probeer me voor te bereiden hoe ik ga reageren in deze situatie.
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #27 September 16, 2010, 11:55:41
edit2Rapporteer  
@ Monkh.
Dat gaat allemaal zo snel daar kan je je geen voorstelling van maken. Achteraf denk ik had ik maar dit of had ik maar dat. Ik heb in die 1,5 jaar dat ik kite nog nooit zoiets meegemaakt.
Mutantbasse

Antwoord #28 September 16, 2010, 12:31:08
edit2Rapporteer  
Door een windstoot ben ik zondag gered. Toen ik Zondag vast zat in de begroeining. Voelde dat de wind weg viel gelijk terug naar de kant maarjha kom je daar viel de wind helemaal weg midden in de begroeiing.  Lijnen vast ik vast probeerde me los te zwemmen uit de troep en men lijnen strak te houden. Toen gebeurde het men lijnen trokken me naar beneden even paniek in de onderbewust zijn. trok de release maar die gekke auto relaunch trok me verder in de troep. Bedacht me weer haakte weer in  voordat men lijnen helemaal vast kwamen te zitten. Na 15min worstelen met die zooi kreeg ik kramp. maar eindelijk op dat moment een harde windstoot en kon ik men kite weer in de lucht krijgen en kon ik aan de kant komen.

Gelukkig had ik nog sociale controle met een paar zeilers die men board mee hadden genomen

Was blij dat mijn engeltje een scheet liet zodat ik men kite weer in de lucht kon krijgen

Blij dat ze deze week zo actief ThumpsUp zijn
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #29 September 16, 2010, 14:06:07
edit2Rapporteer  
Inderdoade Engeltjes zijn zeer actief de laatste tijd, had bijna dikke bult op m'n kop dinsdag.

@pieno WoW dat ging net weer goed hé, oetkieken straks mis je El Gouna nog.
Jelle

Antwoord #30 September 17, 2010, 20:38:29
edit2Rapporteer  
Waar was dat, die begroeiiing?
martimor

Antwoord #31 September 17, 2010, 20:57:45
edit2Rapporteer  
Blauwe stad.
Woensdag is er zelfs 112 gebeld
Zie anders omg groningen, waar gaan we kiten.
En dan 2 a 3 blz terug, voor het hele verhaal.
Mutantbasse

Antwoord #32 September 17, 2010, 21:03:38
edit2Rapporteer  
Blauwestad Winschoten en het was op zaterdag. Ben gered door men 9.5 engeltje en de wind InLove

Was echt de 1ste x dat ik paniek voelde opkomen. Gelukkig helder gebleven
zeeliefhebber

Geen avatar

Antwoord #33 September 17, 2010, 21:32:41
edit2Rapporteer  
mag je jezelf ook als engel bestempelen?

Ik reed vandaag vanaf Mirns naar Lemmer, toen ik ongeveer een kilometer downwind van Mirns een kitesurfer op de dijk zag staan. Hij probeerde met zijn kite op 12 uur tevergeefs over een hek te klimmen (zoiets ziet er echt heel knullig uit), kennelijk met de bedoeling om over de weilanden (nog 3 hekken te gaan) terug te lopen naar Mirns. Kite was een 12m en hij was behoorlijk gepowerd zo in het gras.

Ik ben gestopt. - >gaat het goed? ..... Ja, geht gut..... aber vielleicht doch.... bla bla bla....... anfanger ......bla bla..........höhelaufen geht noch nicht so gut.... . Ik ben over de sloot gesprongen, over het prikkeldraad geklommen en heb zijn kite voor hem aangepakt. Was een roodwitte Cabrinha Convert 12m.

Heb de beste man in het engels verteld dat wat hij aan het doen was gevaarlijk is, dat hij daar niet mag komen, en dat als hij geen hoogte kan lopen, hij dat eerder moet bedenken dan halverwege Lemmer. Ik hoop dat de boer het niet gezien heeft, of dat hij zijn honden er op heeft losgelaten.

Wat een oen.

Nouja, 10 minuten werk, leventje gered, verhaaltje gescoord.
RRA

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #34 September 17, 2010, 21:45:00
edit2Rapporteer  
mag je jezelf ook als engel bestempelen?

Ik reed vandaag vanaf Mirns naar Lemmer, toen ik ongeveer een kilometer downwind van Mirns een kitesurfer op de dijk zag staan. Hij probeerde met zijn kite op 12 uur tevergeefs over een hek te klimmen (zoiets ziet er echt heel knullig uit), kennelijk met de bedoeling om over de weilanden (nog 3 hekken te gaan) terug te lopen naar Mirns. Kite was een 12m en hij was behoorlijk gepowerd zo in het gras.

Ik ben gestopt. - >gaat het goed? ..... Ja, geht gut..... aber vielleicht doch.... bla bla bla....... anfanger ......bla bla..........höhelaufen geht noch nicht so gut.... . Ik ben over de sloot gesprongen, over het prikkeldraad geklommen en heb zijn kite voor hem aangepakt. Was een roodwitte Cabrinha Convert 12m.

Heb de beste man in het engels verteld dat wat hij aan het doen was gevaarlijk is, dat hij daar niet mag komen, en dat als hij geen hoogte kan lopen, hij dat eerder moet bedenken dan halverwege Lemmer. Ik hoop dat de boer het niet gezien heeft, of dat hij zijn honden er op heeft losgelaten.

Wat een oen.

Nouja, 10 minuten werk, leventje gered, verhaaltje gescoord.

Ik zeg ....................goed bezig zeeliefhebber!!!!
Tja ........duitsers........wat moet je er nog van zeggen zo onderhand .......jammer
Mutantbasse

Antwoord #35 September 17, 2010, 21:50:25
edit2Rapporteer  
@zeeliefhebber je heb er weer een engeltje er bij gescoord  ThumpsUp
KiteOngoing

Antwoord #36 September 18, 2010, 11:07:30
edit2Rapporteer  
He Pieno,

ThumpsUp Weer een beetje beter? Wel geluk gehad. Beterdschap. Misschien zien we elkaar zondag nog in Mirns.
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #37 September 18, 2010, 18:29:15
edit2Rapporteer  
He Pieno,

ThumpsUp Weer een beetje beter? Wel geluk gehad. Beterdschap. Misschien zien we elkaar zondag nog in Mirns.

Hey men.

Ja gaat al beter. Morgen maar eens heel voorzichtig op mirns proberen. See you.
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #38 September 18, 2010, 21:57:03
edit2Rapporteer  
Ja dan spring ik op je nek en wordt je bescherm engel whahahaha whoehoehoehoe  schater schater Wat ben ie toch een kerel hé  ThumpsUp  Joepie  YeSS
Undergrounder

Antwoord #39 September 26, 2010, 10:58:22
edit2Rapporteer  
- "Haha ja die brak zijn lijnen "

- "Bij de kite aangekomen bleek de hele spreaderbar er nog aan te zitten. Deze was kompleet afgescheurd. Het was een seat harnessvan Bic en pas 4 maanden oud"

Binnen 2 dagen na een topic hierover lees ik er al weer over. Materiaal dat fabrikanten "zeker wel sterk genoeg maken want ze willen het niet riskeren dat kiters dood uit de lucht vallen"
Lijnen en ook ander materiaal is niet altijd sterk genoeg, blijf kritisch, controleer je materiaal en als het het begeeft terwijl er geen duidelijke reden voor is gewoon vervangen voor wat sterkers.
In de beginjaren bestond er niet eens zoiets als een safety en lieten de fabrikanten ons gewoon met een simpele vaste chickenloop het water op. Daar zijn een aardig aantal doden door gevalllen en niet alleen beginners. En dat is niet eens zolang geleden, het is een jonge sport waar nog altijd verbeteringen mogelijk zijn.
En dat starten gaat nog altijd veel mis ook. Vooral op plekken waar de wind vlagerig kan zijn, half achter bomen oid zoals bij Mirns zie je de kite vaak in het venster rollen. Daarom ben ik ook zo'n tegenstander van selflaunch waarbij de chickenloop aan een paal wordt bevestigd zoals in een filmpje op Hanglos. De windrichting verandert even en hij gaat rollen.
De kite onder de verkeerde hoek houden is ook een belangrijke reden. Hij vangt dan geen wind en rolt in het venster.
Ook gooien veel onervaren kiters de kite omhoog. Heb het wel eens gehad bij een 6, de man die hem voor mij vasthield gooide de kite bijna letterlijk in een salto omhoog waardoor hij meteen door de powerzone schoot. En een 6 vaar je niet met windkracht 4....Als ik niet weet hoe ervaren iemand is start ik dan echt liever zelf: liever een zak zand dan een toevallige passant
Als de kite uit de lucht valt op de kant moet je altijd releasen. Dat moet er gewoon als reflex inzitten. De kans dat je em voor dat ie neerkomt nog weer redt is bijna 0. En het duurt wel even voordat de lijnen weer strak staan dus je hebt wel even een paar seconden voor het releasen.

Ik start met een extra depower al jaren unhooked, ben er heel wat om uitgelachen maar in de jaren heb ik zoveel verhalen gelezen van ongelukken (en zelfs doden) die waren voorkomen als ze unhooked hadden gestart.
Ik blijf er dus mee doorgaan, gaat nooit mis en mocht het misgaan laat ik gewoon los. Voor echte beginners is het vervolgens inhaken met de kite omhoog wat te lastig maar als je daar een beetje in getraind bent is het een eitje en dat kun je ook op het water doen, waarbij je er inmiddels al zeker van bent dat je lijnen goed zitten !
Unhooked starten moet je alleen niet zonder aangepaste depower doen, dan is de depower te weinig !

Starten met de hand op de safety is ook heel goed, maar zie het ook weinig meer doen. Landen ook niet, veel vaker heeft iemand in de andere hand nog z'n board want je zou toch 6 meter terug moeten lopen.

Er kan nog zoveel beter, in materiaal, vaardigheden en gedrag.
Kritisch blijven en het er met elkaar over hebben is de enige manier om het te verbeteren. En dat duitsers nu eenmaal weinig zelfkritiek hebben.... moeten we ze gewoon nog wat vaker op hun gedrag wijzen, er zit niks anders op. Een brevet zou ik heel goed vinden, je hoort er af en toe wat over maar voor het zover is moeten we beginners zelf maar een beetje de weg wijzen.

Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #40 Oktober 04, 2010, 10:11:52
edit2Rapporteer  
Met dank aan mijn engeltje! Joepie

Gister op Scheef na 20 min varen en 3 mensen uit het water te hebben geholpen, kwam mijn "kitemare'.

Kleine vlieger, niet geheel gedepowerd, lekker varen op de grote bakken.
Na 2 min een sprong, kite hoog en een loop, en ik voel iets scheuren.
Kom met een klap op het water. kite looped als een gek. Probeer safety te trekken, maar deze is weg!
Voel dat alleen de lease nog vast zit. Dan deze maar trekken.

Gelukkig waaide de kite naar het strand en kon een omstander de kite  tegenhouden.
Bij de kite aangekomen bleek de hele spreaderbar er nog aan te zitten. Deze was kompleet afgescheurd. Het was een seat harnessvan Bic en pas 4 maanden oud.
De kite heeft door de klap een winkelhaak van 20 x 20 opgelopen........

Lekker al die onkosten net voor het wind seizoen....

Een spreaderbar mag niet zomaar breken en al zeker niet na 4 maanden. Maar volgens mij heb jij een windsurf trapeze. Deze zijn niet gemaakt voor de krachten die bij het kitesurfen vrijkomen. Dit verklaart dan een hele hoop. Voor zover ik weet is er geen kitetrapeze van Bic.
@LaurenS

Antwoord #41 Oktober 04, 2010, 10:19:40
edit2Rapporteer  
Inderdaad BIC maakt alleen trapezes voor windsurfen.Die hebben minder kracht te verduren dus zijn niet zo sterk uitgevoerd als de kitetrapezes.
Je moet het maar weten, bij deze dus nooit een windsurftrapeze gebruiken bij het kiten 
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.