Je wilt je bar houden van je 9 en 12, en ook een 7 of 6 erop gaan varen. Vaak is de bar van een kleine kite ook wat korter. Ik zou voor de 7 gaan, die is net iets minder snel, en die kun je ook tot dik 40 knopen wel varen. De dagen dat het harder als dat waait is niet vaak. En je hebt een lekker maatje naast je 9
Aangezien je gewicht zou ik voor een 6m gaan. Ik denk gewoon dat je het bij een Evo moet houden omdat je dan allemaal de zelfde kites hebt. En die 6m kun je dan ook lekker lang doorvaren.
Ik stem voor een 7. Dat sluit erg mooi aan op je 9, zodanig dat je de 9 niet zo lang hoeft door te varen en eerder op de 7 over kan dan een 6. Die 7 kan je ook lang doorvaren. De omstandigheden dat je liever een 6 dan een 7 hebt zijn inderdaad zeldzaam en je kan je afvragen of dat zulke lekkere condities zijn.
Ach, ieder zijn mening. Ik weeg ook 77kg en als ik mijn 7 niet meer kan houden (op de Noordzee) is het gewoon tijd om naar huis te gaan, dan is het meer overleven dan lekker varen. Vergeet ook niet dat de vraag wordt gesteld door iemand die pas een jaar aan het varen is.