Evan,
Ten eerste waar haal je het lef vandaan om ongevraagd mij een email te sturen.
Ten tweede als jij als admin nou de pro hier moet zijn dan had je ook moeten weten dat de spullen die ik verkoop uit 2004 2006 en 2007 zijn en dus niet 2002 dus volgende keer even je huiswerk beter doen
\verder lijkt het me dan ook wel handig dat je via marktplaats iedereen die een motor en auto brommer of scooter koopt ook even vertelt dat daar dodelijk ongelukken mee kunnen gebeuren bij onjuist gebruik of het niet hebben genoten van rijlessen
graag voortaan dit soort emails voor jezelf houden
oh ja en de tekst boven dit topic marktplaats zooi niet te geloven wat een regelrechte aanfluiting
te triest voor woorden dit
verder wens ik jullie een fijne dag verder en veel plezier met kitesurfen
greetz Diederick
Diederick, mocht je dit nog lezen:
je hebt de mail of niet begrepen, of niet goed gelezen. Er is een duidelijk verschil met autos/motors/scooters en kites.
Kitesurfen is een sport die een idiote groei door maakt. Werd het tot ongeveer voor 2005 als een extreme sport gezien, door de verbetering in materialen wordt het nu als "makkelijk", relatief veilig en toegankelijk gezien. Waar in de beginjaren slechts geoefende watersporters als windsurfers er aan begonnen, is dat nu jan-met-de-pet "want het ziet er wel cool uit". Daar is op zich niets mis mee.
Maar de eerste kiters waren bijna uitsluitend mannen met watersport ervaring en een goed fysiek gestel en MET NAME een hoog bewustzijn van de gevaren. Dat is helaas niet meer zo, de gemiddelde beginner koopt een goedkoop setje en gaat zelf klooien. Zo is er dit jaar weer een beginner overleden in Zeeland.
Wij willen dat voorkomen. Ik merk daarbij op dat op dit forum ook vele surfwinkel-houders actief zijn, (semi-)professionele kitesurfers, importeurs van merken, enz. Het is dus niet zo dat het een paar "trieste" gasten zijn zoals jij blijkbaar denkt.
Spullen uit 2004, 2006 (en wellicht ook 2007) voldoen TOTAAL niet meer aan de eisen van deze tijd en zijn bij uitstek volstrekt ongeschikt voor de beginner, en het is ons dan een doorn in het oog als het wordt aangeprezen als "geschikt voor beginners" door de verkoper.
We willen ongelukken voorkomen omdat
- niemand wil dat iemand gewond (of erger) raakt,
- niet alleen de surfer zelf in gevaar wordt gebracht maar ook omstanders,
- alle negatieve publiciteit is niet goed voor de sport, noch de spots.
Leuke bijkomstigheid en bron van plezier is nog dat wij in dit topic bij tijd en wijle ook advertenties zien van mensen die idiote prijzen vragen. Daar kunnen wij om lachen, en tevens is dat goed omdat de "beginner" niet snel tot aankoop over zal gaan als de (vraag)prijs te hoog is.
Dat je het daar niet mee eens bent is je goed recht, maar het raakt kant noch wal om boos te zijn over "ongevraagde e-mail". Je zet iets te koop op Marktplaats, daarmee is het wellicht mogelijk dat je reacties krijgt. Ben je ook boos als mensen reageren en een lagere prijs beiden?
@Evan: ik ben wel nieuwsgierig welke advertentie het nou betreft en om welke spullen/prijs het nou gaat.....
EDIT: deze dus
http://link.marktplaats.nl/714715204