Trainerkite ed.

nauty

Geen avatar

Maart 21, 2014, 21:15:44
edit2Rapporteer  
Hallo!

Zal me eerst even voorstellen, William, 33 jaar , uit het midden van het land en ik ga na 10 jaar gewacht te hebben / tijdgebrek / kids / etc. eindelijk!! beginnen met kitesurfen.
Ik ben al een goed half jaartje aan het rondneuzen op deze site dus heb me er al redelijk in verdiept van  het hoe en wat.
Verder heb ik weinig ervaring met kitesurfen, alleen waterskieén en dat gaat me redelijk goed af.
Ik wil ergens in mei/juni een 3 daagse cursus gaan doen en daarna eerst maar eens 2e hands spullen gaan kopen, en nee geen kite uit 2005 ofzo  Tongue , wel een beetje fatsoenlijke gear van 2a3 jaar oud ong. zodat  de kop er meer vanaf is en ik weet dat de veiligheidssystemen goed zijn.
Mijn vraag die ik nu heb is dat ik voor nu een trainerkite wil kopen voor de komende maanden zodat ik daarmee vast kan oefenen, en dan heb ik het over lopen met de kite zonder er naar te kijken, windvensters onder controle krijgen ed. , of vinden jullie dit onnodig ?
En mijn oog is gevallen op Natural High in Brouwersdam, mensen hier die ervaring hebben met hun?

Alvast bedankt  Smiley
Gehaktdag

Antwoord #1 Maart 21, 2014, 21:25:07
edit2Rapporteer  
Ervaring met een trainerkite kan nooit kwaad lijkt mij. Natural High ken ik zelf niet persoonlijk maar die naam komt wel eens voorbij hier en daar, lijkt me gewoon een solide toko Smiley
Ocean-Limbo

Antwoord #2 Maart 21, 2014, 21:42:41
edit2Rapporteer  
Mijn ervaringen met Natural High zijn positief .... denken met je mee, hebben altijd wel een leuke deal, er hangt altijd een prettige sfeer in hun toko en je kunt er heerlijk eten/drinken na een dag raggen en beuken ..... wat wil je nog meer .....?? ThumpsUp
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Maart 21, 2014, 22:03:37
edit2Rapporteer  
Een beetje spelen met een trainerkite is wel goed om de basis kitecontrole onder de knie te krijgen. Dat zal een hoop schelen zodra je een kitesurf kite in je handen krijgt.

Ik zou gewoon een goedkoop matrasje zien te scoren en daar een bar aan vastmaken. Tenzij het je wat lijkt om er later nog eens mee te spelen als er niet gesurft kan worden.

Ik zou gewoon voor een 2-lijner gaan, en dan bijvoorbeeld een Ozone Ignition (3e safetylijn) of een Switch Prime (Iets goedkoper, maar geen safetylijn)

4 Lijner kan ook, maar dan zit je met handles, wat toch anders is dan een kitesurf bar. Of je doet een matras met een kitebar, alleen dan gaat het weer prijzig worden.

Of een speelgoedmatrasje Maar da's wel erg basic. 
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Maart 21, 2014, 22:35:21
edit2Rapporteer  
Het oefenen met het matrasje werkt goed, maar als je zeker met de sport wil beginnen kan je beter al je centen sparen voor de les en je echte uitrusting (denk eerder aan een extra maat kite of extra neopreen voor de herfst).

Als je een goede kitesurfles krijgt begin je toch weer met een powerkite voor verschillende oefeningen, en met goede instructie en een echte kite in het water leer je vele malen sneller. Het niveau wat je zelf zonder instructie zal halen met het matrasje haal je in de les heel snel.

Wel een goed idee om het matrasje voor je kinderen te kopen, kunnen ze ook mee naar het strand!

En voor je het weet:

http://vimeo.com/86893876
audi

Antwoord #5 Maart 21, 2014, 22:36:58
edit2Rapporteer  
Ozone uno is ook een prima 4 lijns trainer kite dan krijg je meteen het gevoel van depower door de bar van je af te doen.
Ook leuk om later je vrouw of kinderen aan te hangen.
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Maart 21, 2014, 22:38:23
edit2Rapporteer  
De Uno moet je gelijk je kinderen aan hangen Wink
geloof68

Antwoord #7 Maart 21, 2014, 22:58:04
edit2Rapporteer  
Titel is verwarrend. Ik dacht Ed aan de Uno…….

@TS: Als je toch aan de Bdam denkt, dan kun je ook terecht bij mr Ed himself (zie hierboven). Ik ben voorstander van een voorbereide cursist en dan is een drie-lijns matras van 1,5-2,5m die normaal vliegt de beste optie. De 1,5m van Ozone is het meest bomb proof van de matrasjes waarmee ik gevlogen heb, maar er is natuurlijk meer op de markt dan Ozone, Peter Lynn en HQ.
nauty

Geen avatar

Antwoord #8 Maart 21, 2014, 23:45:14
edit2Rapporteer  
Thx voor de vlotte reactie's!  Smiley

Ben er denk ik wel aardig uit, ik zat al aan een Peter Lynn te denken, kan ik later ook de kids eraan hangen  Grin
En ja of ik nou naar Element  of Natural High ga is denk ik om het even voor mij,ze zitten allebij op de spot waar ik naartoe wil.

@Ed. : haha dat filmpje is wel erg cool met die ventjes, zie die van mij ook wel gaan als die ouder is  ThumpsUp

En met ed. in de titel bedoelde ik : En dergelijke, ik type nogal snel met afkortingen, slechte gewoonte denk ik  Wink
geloof68

Antwoord #9 Maart 22, 2014, 00:08:12
edit2Rapporteer  
En met ed. in de titel bedoelde ik : En dergelijke, ik type nogal snel met afkortingen, slechte gewoonte denk ik  Wink
Gewoon afkortingen blijven gebruiken hoor, we zijn wat gewend (waaronder flauwe humor) Cool.

Veel plezier alvast met je matrasje en tot op het water bij de Bdam!
Robert Pdrecht

Geen avatar

Antwoord #10 Maart 22, 2014, 01:02:03
edit2Rapporteer  
Hey Nauty,

Weet niet hoe oud je kinderen zijn? Ik heb samen met mijn zoon een cursus gevolgd...erg leuk vader zoon moment......

Ik heb de cursus bij Natural High gedaan.....Erg relaxt en professioneel. Goede begeleiding en het commerciële oogmerk staat niet voorop. Ze gaan voor de veilig weg en lange relatie....

Als er eigenlijk geen les gegeven kan worden dan doen ze het ook gewoon niet.......dan maar geen lesgeld,,,,veiligheid en enthousiasme voor de sport staan voorop. Verder leuke relaxte gasten en mooie winkel en lekker eten....

En dit alles zonder andere scholen tekort te doen. Zullen vast meerdere goede scholen zijn.......maar dit is mijn ervaring......Succes met de cursus en vele veilige kitedagen gewenst.

gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #11 Maart 22, 2014, 09:29:54
edit2Rapporteer  
Tja, en mijn ervaring staat daar dan weer haaks op. Twee van die jongetjes uit het filmpje zijn mijn zoontjes en ik heb juist voor kiteschool Element/ kitesurfcentrum Brouwersdam gekozen om ze onder hun hoede te nemen. Ed is iemand die zelf het hele jaar door vaart op alles wat voorhanden is en heeft uitstekende pedagogisch/ didactische kwaliteiten is mij opgevallen. Bij de grotere scholen staan ook vaak jonge gastjes te werken met weinig ervaring.
feddomw
Gast
Antwoord #12 Maart 22, 2014, 17:30:13
edit2Rapporteer  
Tja, en mijn ervaring staat daar dan weer haaks op. Twee van die jongetjes uit het filmpje zijn mijn zoontjes en ik heb juist voor kiteschool Element/ kitesurfcentrum Brouwersdam gekozen om ze onder hun hoede te nemen. Ed is iemand die zelf het hele jaar door vaart op alles wat voorhanden is en heeft uitstekende pedagogisch/ didactische kwaliteiten is mij opgevallen. Bij de grotere scholen staan ook vaak jonge gastjes te werken met weinig ervaring.

Ik sluit me hier bij aan. Wat betreft jonge kids.

TS heeft het echter over les voor zichzelf als 33-jarige.
Ook dan zou ik voor Ed kiezen, maar ik kan niets goeds of slechts zeggen over Natural High.
nauty

Geen avatar

Antwoord #13 Maart 22, 2014, 21:45:03
edit2Rapporteer  
Hey Nauty,

Weet niet hoe oud je kinderen zijn? Ik heb samen met mijn zoon een cursus gevolgd...erg leuk vader zoon moment......

Ik heb de cursus bij Natural High gedaan.....Erg relaxt en professioneel. Goede begeleiding en het commerciële oogmerk staat niet voorop. Ze gaan voor de veilig weg en lange relatie....

Als er eigenlijk geen les gegeven kan worden dan doen ze het ook gewoon niet.......dan maar geen lesgeld,,,,veiligheid en enthousiasme voor de sport staan voorop. Verder leuke relaxte gasten en mooie winkel en lekker eten....

En dit alles zonder andere scholen tekort te doen. Zullen vast meerdere goede scholen zijn.......maar dit is mijn ervaring......Succes met de cursus en vele veilige kitedagen gewenst.

Mijn kids zijn er nu nog veel te jong voor dus voorlopig zit dat er nog niet in, maar dat geeft niet, dat komt wel in de toekomst Smiley

En als ik alle reactie's zo eens zie dan maakt het niet veel uit waar ik naartoe ga, komen allebij positief over!
En ik heb toevallig vandaag contact gelegd met iemand uit de buurt die ook bij Natural High heeft gelest en morgen ook nog naar Brouwersdam gaat dus ik ga morgen ook maar eens een kijkje nemen daar Grin

En vandaag een Peter Lynn 3.0m gekocht, en dat is een goede zet geweest want ik heb em meteen ff in de lucht gehad en man man wat kan daar een krachten op komen! laat staan wat er gebeurd als ik een 11m kite vast heb.
Dus daar kan ik dan vast mooi mee oefenen, beter goed voorbereid dan achteraf op de blaren zitten zeg ik maar Smiley
Bbtw

Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #14 Maart 30, 2014, 11:50:33
edit2Rapporteer  
Wij hebben bij natural high gelest. Het is een leuke school met  leuke mensen en inderdaad een ontzettend mooie en gezellige beachclub. Wat mij betreft een echte aanrader;) vind de brouwersdam btw een hele fijne spot, alleen kan het ontzettend druk zijn met veel Duitsers:)))
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 Maart 31, 2014, 00:02:12
edit2Rapporteer  

Niet om Ed te promoten maar dit is wel waar, het zal bij Natural High best goed zijn maar bij Ed les te toch met iemand die een bak meer ervaring heeft. Plus het feit dat je zelf geld technische er ook baad bij hebt omdat je het sneller onder de knie zal hebben.
PvanEE

Antwoord #16 Maart 31, 2014, 14:04:25
edit2Rapporteer  
Zelf vorig jaar bij Natural high kiteles genomen met een maatje van me. Gewoon top daar!! Leuke tent leuk personeel en professionele uitleg. Een echte aanrader
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.