@ Richard: heb op m'n 40ste leren loopen:
Ben je comfortabel met je kite 2 of 3 loopen (direct achter elkaar) terwijl je langzaam ruime wind vaart, dus niet springt?
En weer terug, anders worden je lijnen zo'n zooitje.
Dat eerst underpowered doen tot dat je het niet meer eng vindt, dan met normale condities, als je dat helemaal niet meer spannend vindt: klein sprongetje en loopen na je hoogste punt. Je bent je loop nog aan het afmaken tijdens en na je landing. Knietjes goed buigen, board met de wind mee.
Als dit je lukt kan je je sprong vroeger en vroeger gaan doen.
Weinig techniek, veel angst zeker voor oude mannen zoals jij en ik.
Succes!
Ben je comfortabel met je kite 2 of 3 loopen (direct achter elkaar) terwijl je langzaam ruime wind vaart, dus niet springt?
En weer terug, anders worden je lijnen zo'n zooitje.
Dat eerst underpowered doen tot dat je het niet meer eng vindt, dan met normale condities, als je dat helemaal niet meer spannend vindt: klein sprongetje en loopen na je hoogste punt. Je bent je loop nog aan het afmaken tijdens en na je landing. Knietjes goed buigen, board met de wind mee.
Als dit je lukt kan je je sprong vroeger en vroeger gaan doen.
Weinig techniek, veel angst zeker voor oude mannen zoals jij en ik.
Succes!
Met 45 jaar lukt het ook nog net, de eerste paar keer heb ik de bar met 2 handen aan 1 kant gepakt , dan weet je zeker dat je hem doorzet,. Met weinig wind is het allemaal geen probleem maar gepowererd lukt nog niet naar wens. Wat me wel lukt is direct na het hoogste punt downloopen.