Wat is er van jullie goede voornemens voor 2014 terecht gekomen?
http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=47531.0Bij mij is het treurig gesteld:
[2012] - Met een recordjaar aan wind en 114 sessie op de teller lijkt het me niet reëel om daar overheen te willen of kunnen gaan, maar mochten we nog zo'n topjaar (het begin is in ieder geval hoopvol!)krijgen wil ik wel zoveel goede sessies pakken als mogelijk is. Dus niet elk zuchtje wind meepakken maar wel elk zuchtje wind wat een lekkere sessie oplevert!
[2013] - Deze is vrijwel geheel uitgekomen met "maar" 102 dagen dat ik heb gekite al waren de echt goede dagen schaarser dan in 2011 waardoor het jaar wel voorbij leek te vliegen. Dat het pas half mei lekker warm werd en half september alweer fris droeg daar ook aan mee. Hopelijk is het aantal goede sessies in 2013 wel weer op het oude niveau en laat het maar vroeg weer lente worden! [2014] - Shit, in de herfst de motivatie verloren om de logs bij te houden dus kan het exacte aantal dagen niet nagaan. Maar het moge duidelijk zijn dat het voorjaar 2013 niet veel slechter kon met de kou en uitblijvende wind. De rest van het jaar viel wat betreft harde wind ook flink tegen. Zo erg dat ik er maar een raceboard bij gekocht had om in die 10-15kn dagen nog te kunnen knallen en dat was ook zeker welkom!
In 2014 ga ik nog dichter bij zee werken, dat gecombineerd met een raceboard en nieuw winter-westuit moet wel voor een record aantal sessies gaan zorgen!
[2015] - Raceboard omruilen voor een hydrofoil was een gouden greep: nu kwamen zelfs de dagen vanaf 6kn in zicht. Vaak genoeg als enige op het water gestaan voor of na het werk op de Brouwersdam. Helaas weer de logs halverwege het jaar vergeten bij te werken dus is het moeilijk te zeggen hoe vaak ik nu echt gevaren heb. Als tergkijk op 2014 is het wel schrikbaren dat ik niet 1 golfrij sessie gehad heb, op wat dagen met de foil in de golven na. Al werkte het weer ook niet mee natuurlijk. Maar meer golfrijden staat op de lijst![2012] - 2011 was voor mij het jaar dat ik eindelijk de megaloops helemaal onder controle kreeg, voor 2012 wil ik dat dan ook verder uitbouwen door wat meer te doen dan enkel een loop, dus ook wat rotaties, grabs en barspins.
[2013] - Hierbij ben ik niet verder gekomen dan een barspin aan mijn 8m, 7m en kleiner waaide het te weinig hard voor om dat uit te bouwen. Heb wel het gevoel dat ik erg dicht tegen een volgende stap aan zit, laat die 30kn+ maar komen![2014] - Het aantal loop-dagen was nog minder dan in 2012 en op een magische dag in April na heb ik eigenlijk niet meer mijn niveau uit kunnen bouwen. Dat mijn 7m 2x uit de tas is geweest, de 6m alleen tijdens de Sint-storm (om eraf geblazen te worden) en de 5m niet eens nodig is geweest zegt genoeg.
Hopelijk gaat het in 2014 weer wat vaker hard waaien.
[2015] - Heeft het gestormt in 2014? Het is dat het in december nog een paar dagen goed waaide anders was het nooit meer goed gekomen met de progressie. Maar de eerste boardgrabs tijdens een megaloop zijn een feit. Nu alleen nog dat knopje omzetten voor een late backroll....[2012] - Natuurlijk waait het niet altijd hard genoeg om te loopen, dus voor de overige dagen wil ik meer speciale tricks gaan oefenen. Geen handlepasses, want op een of andere manier heb ik het idee dat die me nooit meer gaan lukken. Maar simpele stijlvolle tricks die je vrijwel nooit iemand ziet doen alsmede de huidige tricks met meer stijl proberen uit te voeren.
[2013] - Op een sporadische railey2blind na is een pass niet gelukt. Aan de "oldschool" kant er er wel het een en ander gebeurd: goed springen aan de 16m en 18m met een knoopje of 20. Daarbij dubbele (grabbed) rotaties. Ook de toeside backroll transition (upwind varend) is zo'n klein trickje die je niemand ziet doen. Voor 2013 moet deze lijn doorgezet worden al zal de dag zelf laten blijken welke tricks het gaan worden.[2014] - In juni toch een aantal zeer productieve unhook-oefenwindjes gehad op spiegelvlak water waarin railey- en s-2blind ineens perfect lukten waardoor het toch weer jeukt om dat verder uit te bouwen. Het probleem is alleen dat ik boven de 25kn liever big-air ga doen dan uithaken en op dat gebied gaat het dan ook lekker met rotaties alle kanten op, onefooters, dubbele rotaties en natuurlijk gewoon lekker hoog gaan!
De wind in 2014 zal uitwijzen wat er het meeste geoefend kan gaan worden.
[2015] - Weinig echt nieuwe tricks geleerd, de focus lag vooral op foilen of springen met boots aan de 14m of 11m. Wel voor het eerst een dubbele frontroll ingezet aan een overpowerde 11m met een golf als afzet. Dat voelt bijna nog vetter dan een megaloop. Die lijn moet dit jaar voortgezet worden, naast natuurlijk zo hard mogelijk foilen.[2012] - Maar vooral: plezier blijven houden in het kitesurfen!
[2013] - Dat plezier is nog steeds aanwezig, wat een heerlijke sport is het toch ook![2014] - Af en toe wat dipjes gehad (druk of moe, koud, regen) die me wat sessie heeft doen skippen, doel is dus om dat komend jaar niet meer te doen!
[2015 - Het 14e jaar dat ik aan een kite hang gaat alweer in, maar nog steeds net zo verslaafd als vroeger! Ok, iets minder. Want regenachtige koude sessies kunnen me gestolen worden (tenzij het al weken windstil is) [2013] - Trickfilmpjes schieten voor de trick-wiki en zo ook nieuwe tricks leren kennen en oefenen.[2014] - Is er bij in geschoten, staat genoteerd!
[2015] - Moet toch maar eens een camera aanschaffen....[2013] - Eigen custom boardmerk weer oppakken.[2014] - Boards zijn lijnen en barretjes geworden (al zijn boards nog steeds niet uitgesloten). Ben nu druk bezig de webshop in te richten. Jullie komen er snel genoeg achter als de site live gaat!
[2015] - Lijnen gaan goed, en dat zonder webshop. Ah, gelijk een goed voornemen gevonden: webshop![2014] - sessielogs het hele jaar bijhouden!
[2015] - Weer langzaam afgegleden naar geen sessies meer loggen vorig jaar. Dat moet nu echt eens afgelopen zijn!