Rockanje was lekker vanmiddag. Heerlijk zonnetje erbij en mooie lijntjes wind gegenereerde golfjes van een cm of 50 a 80. Leuk voor de spielerij of als kicker (al is mijn timing nog niet van dien aard dat ik hier altijd voordeel van zal hebben
) en een nieuwe kite werkt hier ook niet mee.
Hierdoor ook een mislukte jump transition. Met een flinke achterwaartse crash als gevolg en voor het eerst in mijn drie jarige kite carriere een loopende kite. Met het mooie diepe troebele water hier en een knoopje of 25 aan wind zie je dus geen fuck. Uiteindelijk kunnen stoppen door de verste stuurlijn aan te trekken zodat de kite wat minder snel rondging en ik snel kon kijken wat er scheelde, de bar bleef achter een stuurlijn hangen. Dit was zo hersteld, lijnen untwisten en relaunch.
Moet eerlijk zeggen dat er geen moment stress of paniek was en volgens mij heb ik ook niet aan dit filmpje gedacht of het moet onderbewust zijn geweest.
Nou ja, de enige stress die er even was was toen ik op zoek moest naar mijn bordje en de gedachte door mij heen ging dat ik een berichtje van een verloren bordje op KH moest gaan plaatsen.
. Maar na 5 minuutjes bodydraggen had ik hem gelukkig weer in het vizier.
Wat heb ik nu geleerd? Niet in paniek raken denk ik. Het lezen over, en kijken van allerlei kite filmpjes zal hierbij vast wel helpen schat ik. Dus een goed excuus als iemand begint te mekkeren dat je alweer kite filmpjes zit te kijken.