Goedemorgen iedereen,
Na wat jaren tt te hebben gevaren hoop ik een dezer dagen mijn eerste meters op een directional waveboard te gaan maken. Mijn ervaring is 0,0. Hiermee dus ook welke maat kite keuze. Ik heb mij dmv lezen en filmpjes kijken natuurlijk al wat verdiept in de strapless waveboard materie en begrijp dag je meestal wel een maat kleiner kan varen dan met een tt. Maar op dit vlak heb ik toch wat onzekerheid. Dus graag wat input van de ervarings deskundigen.
Mijn data: 79kg, board is een 6'0 naish custom global 2011, kite 8 of 10 switch nitro 2014 of evt nog een 7, 9 of 11 Gaastra hatch.
Het plan; Maandagochtend is de voorspelling rond een knoopje of 15 a 17. Dit is op de tt mijn lowend met de 10 nitro. (Als kite heeft de nitro mijn voorkeur omdat deze sneller is dan de hatch.). Ik wil meteen strapless beginnen omdat dat ook mijn einddoel is. De spot wordt oostvoorne of brouwersdam. Ik wil om te beginnen eerst is proberen om op het bord te komen en te blijven staan en hoogte te lopen. Logisch natuurlijk
Als kite de 8 of toch de 10 bij deze windsnelheid en mijn ervaring? Nog andere goede tips?
Ik hoor het wel.
Gr Lennard