EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
In de beginperiode gebruikten we snap shackles (je moest die wel juist monteren anders kwam je er niet uit)
|
|
|
Oli4k
|
Dat systeem met die bal is nog steeds killing voor je surfboard als je er een keer op valt. Wat mij betreft zo min mogelijk uitstekende metalen haken. Liever nog een een of ander ding met padding waar die kogel inhaakt.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
In de beginperiode gebruikten we snap shackles (je moest die wel juist monteren anders kwam je er niet uit) ...en gemakshalve vergeet je te vermelden dat deze dingen boven de 150KG belasting niet meer open gingen...levensgevaarlijk!
|
|
|
martijn_e
|
In de beginperiode gebruikten we snap shackles (je moest die wel juist monteren anders kwam je er niet uit) Volgens mij is dit niet de juiste maar degen met zo'n touwtje, deze met pin schijnen lastiger open te gaan in sommige gevallen. (voordat iemand op een idee komt, niet deze versie nemen dus)
|
|
|
Erik@Spijk
Logs: 0 | 459 uur
|
Het is denk ik al heel wat dat steeds meer mensen hun leash aan de voorkant bevestigen en niet meer aan de achterkant van de trapeze. Zelf zou ik wel nieuwsgierig zijn naar de Mystic KRS spreaderbar, met haak. Zonder haak zou kunnen omdat ik bijna nooit uithaak maar dan kom je al snel bij iets van een karabijn uit net als bij klimmen, of je moet direct inbinden. Maar gezien de hoeveelheid ongevallen door verkeerd op lijnen van kites zal dat laatste wellicht niet tot minder ongevallen leiden. Zie onderstaande link voor de parallel met de klimsport. http://www.nkbv.nl/kenniscentrum/document/Inbinden+bij+topropen/105
|
|
|
|
|
ErikFanatic
|
Dat filmpje kan niet ander dan een dikke hoax zijn..... man, man, man.
|
|
|
Oli4k
|
Dat heet 'reclame'
|
|
|
wimbers
Logs: 0 | 24 uur
|
Die van board riding Maui zou ik graag gaan gebruiken! ik heb nu een Dakine C1 gekocht, en zoek naar manieren om de boel dichter op mijn lijf te krijgen je verliest met een haak en chicken loop zo 20cm depower range.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik wil ook af van de haak, om dezelfde reden: meer depower! Echter ook om meer bewegingsvrijheid te krijgen, en om butsen in je wave board en foil board te voorkomen.
|
|
|
Jer76
Logs: 0 | 3 uur
|
volgens mij is de haak op de foto gewoon een omgedraaide neill pryde haak.
|
|
|
|
|
Jer76
Logs: 0 | 3 uur
|
In de beginperiode gebruikten we snap shackles (je moest die wel juist monteren anders kwam je er niet uit) ik had een ook een vaste setup in 2001 gewoon een ring en een wichard werkte perfect ook had ik het zo gemaakt dat ik de windsurf loop die je toen standaard erop had ook in kon haken perfect voor deadmans
|
|
|
geloof68
|
Ik heb Evan nog niet gesignaleerd met een proto chickenloopvrije bar. Het is wel een kans voor een mooi en eenvoudig product a la CCS.
Nieuw project voor jou Evan?
|
|
|
Lude
|
En toch vind ik het wel een fijn idee van een chickenloop dat als het helemaal fout gaat je hem uit je haak kunt forceren (dus ook ook als je quick release vast zit om de een of andere reden).
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Ik ga een BRM CCS namaken op een van mijn barretjes. Iemand toevallig nog oude barretjes/leashes liggen voor onderdelen?
|
|
|
|
Ozzie Wright fan
|
ja en zonder depower koord overweeg ook al tijdje dit te doen, buitenland zie ik steeds meer die dit doen.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik zie geen quick release... Tenzij de lijn op zn harnas dat heeft (lijkt ride engine, dus niet) lijkt me een bijzonder stom idee.
|
|
|
Oli4k
|
Hij rijdt zonder safety op een van de lijnen en met alleen een shackle aan lijn langs de spreaderbar. Blijkbaar vind hij het prima om in geval van nood alles te dumpen want dat is de enige optie bij release.
|
|
|
|
Oli4k
|
Ziet er goed uit. In ieder geval veel logischer dan chickenloop + haak. Zouden andere merken nu vergelijkbare systemen gaan maken die wel of niet compatible zijn? Moeten we straks onze spreaderbar wisselen als je met een andere bar/kite wilt varen?
|
|
|