Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Nooit geweten dat het strand opgespoten was. Maar vroeger was het ook voor mijn gevoel veel breder.
Zou dit komen door MV2?
|
|
|
Erik@Spijk
Logs: 0 | 459 uur
|
Volgens mij loopt de vaargeul bij ouddrop vlak langs de kant waardoor het voor de kust dieper is (gemaakt) en zand makkelijker weg spoeld. (richting slufer?)
|
|
|
gyttja
|
Ik zag het laatst ook al. Best link inderdaad. Met vloed zie je er niets van.
|
|
|
Jeroen Schoots
Geen avatar
|
Was gisteren op Ouddorp ,er zijn nu al twee strekdammen boven het zand uit gekomen ,maar bij de tweede steekt een zeker twintig centimeter lang stuk ijzer omhoog, aan het begin van de dam(aan de water lijn) als je met je gezicht naar de zee staat ligt hij aan de linker kant er nog aan getrokken maar gaf niet mee. Hoe heet deze strandopgang ,dacht het T hekje ,laat het ff weten want dan bel ik rijkswaterstaat ,rijkswaterstaat is op de hoogte melding is door gezet
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik was er vandaag... bedoel je niet rechts? Kleine parking toch?
Als je daar het strand op komt heb je een tiental meters aan de linkerkant een strekdam, en een meter of 30 rechts die andere strekdam, waar inderdaad een of andere pijp uit steekt. Volgens mij zag ik een stuk verder naar rechts nog een dam vrijkomen, maar kan ook van die gare klei geweest zijn.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wellicht een gevolg van de MVII. Dit zand eindigt op Oostvoorne en het Haringvliet. Die slibben dicht.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Er is daar wel meer gaande, want er is ook een zandbank ontstaan (of opgespoten?) voor strand tent Iloon.. het golfsurf schooltje wat daar zat is ook weg.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Die zandbank is gewoon de Ooster die al jaren naar het oosten opschuift en nu dus het strand afkalft door de smalle stromings geul tussen Iloon en de bank zelf.
|
|
|
|