Met N-NW Andijk, ik stap altijd op bij t strandje voor de loopbrug boven t kommetje, hoef je weinig te lopen, Z-W ga ik toch de uitdaging aan om 10 min te lopen door t ondiepe water bij Schellinkhout maar er zijn altijd meer foilers, Met O-NO ben ik vaak op Medemblik, ook weinig looen maar heerlijke spot. Succes en ik zie je op t water
Ik vind Hoek van Holland net ten noorden van de pier ook geschikt bij 13-17kts ("activiteiten strand"). Bij on shore wind kan je enorme legs maken. De pier schermt bij ZW wind goed af van chop & swell. Condities iets beter bij laagwater dan bij hoogwater, maar er zijn dan wel wat zandbankjes net onder de kust, dus niet te dichtbij de kust komen.
Verder naar het noorden (bij de boei) ontstaan er grote golven/breaks ivm grotere zandbank, zeker als de wind aantrekt. Boven de 17-18kts wordt de branding daar te sterk om makkelijk door te komen met je foil, zeker bij hoog water. Achter de boei wel prima foilen.
Loopafstanden tot de parkeerplaatsen zijn ook goed en er is in de zomer horeca.
« Laatste verandering: Januari 04, 2017, 22:12:19 door Jhann »
Marina Muiderzand: Nu helaas betaald parkeren... 2 euro van 1600 tot 2200 uur 5 euro voor een dagkaart 35 euro voor onbeperkt parkeren de komende jaren 35 euro is borg dus eigenlijk gratis ( van 1 april tot 31 okt) Kaart haal je bij Havenkantoor
Strand is net opnieuw aangelegd
Windrichting West tot Noord (zuidwest is ook wel redelijk)
Helaas vanaf Mei erg veel last van waterplanten tot eind oktober
Hmm zijn er mensen met ervaring met het foilen bij Kijkduin of Scheveningen? Als ik naar de zeekaart kijk lijkt het er snel diep te dus dat zou geen probleem moeten zijn. En hoe is de zandmotor om je eerste meters te maken? Is die diep genoeg (al dan niet bij hoog water)?
Noordzee kust is altijd geschikt om te foilen als je op let waar de zandbanken liggen en je Sideshore condities uit zoekt zonder hoge shorebreak.
Poel op de zandmotor is erg tricky omdat je de ondieptes slecht ziet door de afwezigheid van de golven. Het wordt wel eens gedaan, maar ga niet klagen over schade aan je foil door een botsing met een zandbank.
Ga a.u.b. niet tussen de drukke twintip locaties oefenen met je foil. Bij de slufter net mijn benen niet weten te breken omdat iemand van zijn foil viel en zijn foil recht op mij af kwam schieten. Ik kon er nog overheen springen, een beginner had een probleem gehad.
Als ik het doe dan is het op een dag(deel) dat er zo weinig wind is dat er toch niemand anders is. Ik heb een broertje dood aan (veel) mensen om mij heen, ook op de tt En al helemaal als ik aan het prutsen ben.
Dat de poel tricky was vermoede ik al ja.
« Laatste verandering: Juni 25, 2018, 14:21:18 door -Martijn- »