KiteShallow
|
11 of 1 positie iets bar van je af gaat je van zelf rechter opstaan. Voor achtjes/sinussen bar trekken, insturen, terug sturen bar van je af
|
|
|
Tim_GTS5
|
Het is ook niet de bedoeling dat je constant naar achteren blijft hangen, je moet zelf de balans vinden met aankanten en je lichaamspositie boven je benen/board.
Belangrijk is ook eerst snelheid maken dus je board wat meer downwind richten en dan pas blijft je kite druk houden of er moet echt meer dan genoeg wind staan natuurlijk.
Probeer snelheid te maken en de balans te vinden tussen snelheid en het aankanten/upwind blijven.
|
|
|
Idefixe
|
En daarbij gaan we er allemaal van uit dat je gewoon les gehad hebt hè
|
|
|
deBeast
Geen avatar
|
Ja ik heb vijf lessen genomen. Daarna zei de leraar dat ik zelf gewoon moest oefenen
|
|
|
wazzaah
|
Nog maar uurtje priveles nemen?
Maar waarschijnlijk probeer je je board gelijk al tegen de wind in te zetten waardoor je na je start snel weer stilvalt omdat je nog niet genoeg vaart hebt gemaakt. Kijk naar de windrichting, zoek een punt aan de horizon net voor de wind en richt je board daarop.
|
|
|
|
Stetman
|
Achterover hangen komt vaak door poephouding. Rug strekken, voorste been strekken en zal stuk beter gaan
|
|
|
Dobbelsteen
Geen avatar
|
Eerst focussen op recht blijven staan vooraleer je wilt focussen op upwind blijven. Dat zal helpen
|
|
|
|
z0ow
|
Zorg met insturen dat alleen je bil achter het board is, dus de poephouding, maar wel met je schouders, knieën en enkels in een verticale lijn boven elkaar. Zodra je snelheid maakt met je kite en snelheid behoudt kun je meer achterover leunen. Let daarnaast goed op je heup, deze eerst in een downwind positie draaien en pas met genoeg snelheid aan de wind draaien.
Lesje bij een andere school zou geen slecht idee zijn.
|
|
|
deBeast
Geen avatar
|
Oké jongens dankjewel voor de tips ik ga het vanmiddag uitproberen in Hvide Sande(Denemarken)
|
|
|
hangtime
Geen avatar
|
Waarom hamert iedereen zo op lessen? Alsof jullie allemaal les genomen hebben, geloof er niks van Probeer goed druk op je bar te houden en met gevoel aan je bar trekken totdat je power genoeg voelt.
|
|
|
deBeast
Geen avatar
|
Hoi forum! Vandaag heb ik gekite surft in Hvide Sande. Het waaide 15 knopen en ik ben 61 kilo. Mijn kite was een acht. Is dat acceptabel of is dat gewoon een te kleine kite die gewoon niet genoeg power geeft?? Ik heb ook een tien meter. Moet ik dan beter die pakken??
|
|
|
|
KiteShallow
|
ik weeg 56 kg, met een 11 gaat wel net
|
|
|
hangtime
Geen avatar
|
Hoi forum! Vandaag heb ik gekite surft in Hvide Sande. Het waaide 15 knopen en ik ben 61 kilo. Mijn kite was een acht. Is dat acceptabel of is dat gewoon een te kleine kite die gewoon niet genoeg power geeft?? Ik heb ook een tien meter. Moet ik dan beter die pakken??
Ja, als beginner is een beetje extra power wel fijn. Ik vlieg tot 17 knopen mijn FlySurfer Speed 3 21m2. (ik ben 1m80, 70kg) Ja, dan is een acht wel wat klein.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Kite lijnen uitrollen en bovenaan allemaal op 1 punt vast maken (boom ofzo). Dan trapeze inhaken en alle lijnen aanspannen (ook aan de bar trekken. De bar zou zo'n 10cm van de maximale lengte moeten blijven.
|
|
|
piede
|
Kite lijnen uitrollen en bovenaan allemaal op 1 punt vast maken (boom ofzo). Dan trapeze inhaken en alle lijnen aanspannen (ook aan de bar trekken. De bar zou zo'n 10cm van de maximale lengte moeten blijven.
Goede tip Eddy
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
De bar stallend afstellen, echt de beste tip voor een beginner ooit... Niet dus! Vaak hangen ze met te weinig boardsnelheid zoveel aan de bar dat ze de kite dood trekken. Snelheid maken en de bar van je af in dat geval!
|
|
|
|
HDFrank
|
Ja ik heb vijf lessen genomen. Daarna zei de leraar dat ik zelf gewoon moest oefenen
Dit is dus duidelijk een "instructeur" die niets meer weet te vertellen. (verbeter punten) vrije vertaling ( ik heb alles gezegd dat je moet doen, en meer kan ik je niet vertellen. Ik zie niet wat je fout doet!)
|
|
|