North Rebel 2013

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Augustus 02, 2012, 07:01:57
edit2Rapporteer  
North presenteert de Rebel 2013 in dit filmpje met wat uitleg over de kite erbij.

http://www.youtube.com/watch?v=K6fWYZrZ7qM&feature=player_embedded#
!

EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2012, 09:12:59
edit2Rapporteer  
Ik zal maar niets zeggen zeker.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 02, 2012, 09:35:47
edit2Rapporteer  
Ik zal maar niets zeggen zeker.

Als je niets wilt zeggen, reageer dan niet! ThumpDown
En als je denkt iets zinnigs te kunnen zeggen, dan graag! Daar is dit forum voor

Stomzinnig, ongefundeerd afzeiken hebben we de lounge voor, of je kunt terecht op een ander bekend forum waar dat met + en - kudo's wel enorm gewaardeerd wordt Tongue

Zoals wellicht bekend heb ik altijd een zwak voor de ontwerpen van Ken Winner, die zijn strepen al verdient heeft met diverse windsurf innovaties lang voor het kiten.

Vindt het waanzinnig in positieve EN negatieve zin dat North voor hun wavekite nog steeds vast houdt aan een 5 lijns kite waarbij alle lijnen de kite ondersteunen!

De Fuse was eerst een Rebel met 4 lijnen en bridles, maar vliegt en voelt toch anders.
Heb veel positieve verhalen gehoord over de 2011 Rebel in het freeride vlak. Vooral de spronghoogte en hangtime schijnen goed te zijn.

Allemaal prima, maar ik moet die 5 lijnen niet in de golven!
EddyC

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 02, 2012, 10:07:49
edit2Rapporteer  
Juist - die 5de lijn.
En je ziet de kite nooit tesamen met de kiter in de golven; Het kan evengoed een ander model zijn. Echt niet overtuigend.
Michiel.
Moderator

Antwoord #4 Augustus 02, 2012, 10:12:37
edit2Rapporteer  
Juist - die 5de lijn.
En je ziet de kite nooit tesamen met de kiter in de golven; Het kan evengoed een ander model zijn. Echt niet overtuigend.

Ik had al zo'n vermoeden dat je dat wilde zeggen, en had dat bij deze dan ook gedaan. Nu was ik je voor Wink

Helemaal mee eens. Maar ik heb in 2011 wel filmpjes gezien met Sky aan de Rebel in de golven. Zelfs op One Eye op Mauritius hebben ze deze kites gebruikt Tongue
Sky Solbach is niet de eerste de beste op golfkite gebied. Hij weet wel waar hij mee bezig is. Dat gezegd heeft hij bij materiaalbreuk natuurlijk zo weer een nieuw stuk doek vanuit huize North Wink

Voor freeride en big-airs prima, in de golven heb ik een 5th nooit begrepen. En ik spreek uit ruime eigen ervaring, heb 3 jaar lang North gevaren. Mede die 5th lijn was reden tot overstap op wat anders.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 02, 2012, 21:21:28
edit2Rapporteer  
Vandaag meer dan een uur aan de 10m Rebel 2013 mogen hangen (allereerste keer aan een rebel ooit) en voor freeride en big-air/hangtime was het een heerlijke kite, werkelijk geen negatieve dingen aan te melden. Niks geen rare trillingen, barfriemels die in de weg zitten, stoppers die vanzelf verschuiven of een kite die iets doet wat je nietwilt, wat dat betreft heeft North alles goed voor elkaar.
Ik kan de Rebel omschrijven als een kite met veel hangtime die zeer goed upwind gaat, sterk pivoteert om de centerstrut met een medium barddruk.

Meer later in de review, hier alvast wat foto's van vandaag:
Langbeest

Antwoord #6 Augustus 02, 2012, 21:30:09
edit2Rapporteer  
@eddy, en we weten ook dat je de latjes niets vindt.
Ook dit komt ieder jaar voorbij via jou bericht als North een nieuwe kite uitbrengt.
Evan
Administrator

Antwoord #7 Augustus 02, 2012, 21:32:03
edit2Rapporteer  
Eddy valt af een toe een beetje in de herhaling, zou het zijn leeftijd zijn?
Marc_87
Moderator

Antwoord #8 Augustus 02, 2012, 21:34:12
edit2Rapporteer  
Ik heb al vaak genoeg aan de 2012 gehangen maar nog nooit een review geschreven. Wat jij zegt komt wel overeen Evan. Ik moet me aanleren meteen een review te schrijven als ik aan een nieuwe kite heb gehangen.
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 Augustus 02, 2012, 21:54:48
edit2Rapporteer  

Wat vond je van de Bar Evan?
franco

Antwoord #10 Augustus 02, 2012, 22:17:11
edit2Rapporteer  
en zo is dat
Michiel.
Moderator

Antwoord #11 Augustus 02, 2012, 22:44:56
edit2Rapporteer  
Zo tevreden dat je ze weg gaat doen, en dan wel voor Cabrinha Huh
Warrig verhaal Tongue

En voor te koop hebben we hier een apart gedeelte!
EddyC

Geen avatar

Antwoord #12 Augustus 02, 2012, 22:54:06
edit2Rapporteer  
Buiten de latjes om het doek op te spannen en de vijfde lijn om de kite toch maari n vorm te houden,  effe iets anders; vandaag (donderdag) op Maasvlakte met een 7m Takoontje uit 2010 in de golven terwijl men op de foto's de nieuwste 10m Rebel nodig heeft op Neeltje.

Waar zit dan de vooruitgang tegenover een Takoon aan zowat halve prijs ?
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #13 Augustus 02, 2012, 23:00:30
edit2Rapporteer  

Een 7m als testkite kom je iets minder vaak tegen.

Niet iedereen heeft een surfboard.

Heeft een BMI van een ontwikkelde schoenveter.

feddomw
Gast
Antwoord #14 Augustus 02, 2012, 23:03:38
edit2Rapporteer  
Buiten de latjes om het doek op te spannen en de vijfde lijn om de kite toch maari n vorm te houden,  effe iets anders; vandaag (donderdag) op Maasvlakte met een 7m Takoontje uit 2010 in de golven terwijl men op de foto's de nieuwste 10m Rebel nodig heeft op Neeltje.

Ik zie 3 maten Rebel op de foto, Eddy. Weet jij wie onder de 10 hing, welk gewicht, wat voor board, en wat hij er mee deed? Je trekt altijd erg snel conclusies....

Op mijn homespot waren er vandaag 7's en 11 in de lucht. Allemaal C4's. Wat wil dat nou zeggen?

Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Augustus 02, 2012, 23:15:22
edit2Rapporteer  
Ik vind de bar wel netjes. De backline verstelling en breedteverstelling zijn best slim gedaan.

Ik vraag me alleen wel af of die klepjes niet af kunnen breken of los kunnen schieten na veel gebruik.
rocket man

Antwoord #16 Augustus 03, 2012, 00:47:23
edit2Rapporteer  
thx Evan voor beeldmateriaal, vond twee uur rijden dan toch iets te ver, had graag getest. Tja, de verschillende concepten kwa safety 5 lijn icm geen bridles blijven altijd een punt van discussie.
Evan
Administrator

Antwoord #17 Augustus 03, 2012, 08:24:08
edit2Rapporteer  

En nu moet je echt stoppen met je achterlijke conclusies die op niks gebaseerd zijn!

Ik was er pas 15u toen de wind al ruim over zijn hoogtepunt heen was met 18-23kn, ondanks dat ben ik met een 122x35 twintipje goed gepowerd aan het vliegen geweest terwijl jij hoogstwaarschijnlijk op het piekmoment rond 12u op je waveboard stond.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #18 Augustus 03, 2012, 09:40:20
edit2Rapporteer  
@Michiel
ik deel dezelfde mening omtrent Ken Winner; die man is altijd al goed bezig... nu de designafdeling nog. Dit jaar lijkt het wel alsof de kites in de laatste 2 minuten aan elkaar geplakt zijn met restanten van vorig jaar en de belettering van oude Peter Styuvesant reclames uit de 80er jaren... Maar goed daz smaak  ThumpsUp

En die 5e lijn... uit het jaar kruik, daar moet je in willen geloven. Voor mij niet meer, basta

Ik heb ook vraagtekens rond het twistprincipe van de struts. Mn het dunne achterste deel. Wat gebeurt daarmee als je continue in de HE vaart? Hoef je dan daardoor niet meer te depoweren (voordeel) en werkt de twisteigenschap dus goed, OF blijft deze slappe strut continue omgebogen en moet je juist continue full poweren om überhaupt nog wat power over te houden omdat de (over)druk continue geloost wordt (nadeel)? Mn bij hardere wind krijg je een onrustig profiel

Kortom deze twisteigenschap is zelfs zwaar gerelateerd aan welke maat je vaart. Kleintjes met zwaar werkende twist en de grote maten met een relatief lichte werkende twist. En als het dan toch allemaal gaat om meer het 'loose' gevoel van een 3 strut kite te verkrijgen, neem dan gelijk de Evo... Zo vern3uken ze gewoon de typische stijvere  5 strut profiel eigenschappen van de afgelopen paar jaar van de Rebel... but who'm I

Dat het zal werken bij de maten boven de 12 meter geloof ik gelijk, maar ik heb mijn twijfels bij de kleinere maten (<9m)

North zal het wel weer goed weten te verkopen  Grin
Morres

Antwoord #19 Augustus 03, 2012, 11:00:45
edit2Rapporteer  
als geen rebel wilt met 5th, moet je een jekyll hebbeb :+

maar anyway, vorig jaar heb ik rebel gevaren, idd een prima apparaat waar niks op aan te merken is, op de 5th na
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #20 Augustus 03, 2012, 11:11:21
edit2Rapporteer  
als geen rebel wilt met 5th, moet je een jekyll hebbeb :+

Of de Fuse.....
Tim_GTS5

Antwoord #21 Augustus 03, 2012, 12:06:33
edit2Rapporteer  
EddyC ga zelf een kite maken als je het allemaal zo goed weet, je kan ook NIET reageren !
EddyC

Geen avatar

Antwoord #22 Augustus 03, 2012, 16:31:15
edit2Rapporteer  
1) Evan: Ik was op maasvlakte van 13:15 tot 16:35 - dus meeste wind al weg.
2) Tim@C4 Ik heb niet de pretentie het beter te weten maar een kleine opmerking van twijfel schijnt niet te mogen bij een heilig merk.

Spijtig dat meerdere van jullie blindelings de marketing praat van North geloven.

Maar goed als jullie veel geld willen uitgeven doe zo verder. Wees er gelukkig mee.
Zoals de mensen die in 2007 de Rhino gekocht hebben (en die North dan maar ook meteen heeft afgevoerd want d'er scheelde wat aan).
franco

Antwoord #23 Augustus 03, 2012, 17:00:36
edit2Rapporteer  
kijk daarom wil ik ze weg doen, rebel gewoon een top kite, 5th vind ik dus ook niet fijn!!!
bar 2011 laat de grip al los, lijnen alvervangen depower door breuk!!!!!!!!!
en dat allemaal binnen een jaar, doek is gewoon top.
dus met andere woorden ik ben nog steeds blij met mijn rebels, maar als ze voor een redelijke prijs kan verkopen doe ik dit.
ps lijkt wel of ik bij van de berg in de winkel ben, ook daar roept men er is maar een goede bar en dat is north, en er zijn meerdere goede kite's alleen north is de beste, wel gek want toen ze nog cabrinha hadden was dit ook top.
ieder zo zijn eigen ding, GEEF MIJ MAAR GEWOON WEER cabrinha switchblade.
en @michiel even voor de duidelijkhijd ik loop al een tijdje mee, en weet dat we op dit forum een te koop gedeelte hebben.
Marc_87
Moderator

Antwoord #24 Augustus 03, 2012, 17:49:27
edit2Rapporteer  
Ik vind persoonlijk de Rebel en de Switchblade toch wel erg veel van elkaar verschillen. Is het alleen de 5th lijn die jou in de weg zit of meer? Anders zou je van Cabrinha misschien de Xbow eens moeten proberen ipv de Switchblade.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.