beter zo...........

Idefixe

Januari 20, 2007, 01:28:01
edit2Rapporteer  
op de site van bazaki is filmpie weg,  bericht weg...........
beter zo.

Let op! Gebruik bij ontoelaatbare berichten gewoon de 'meld aan moderator' button zodat we deze topics kunnen verwijderen. KiteAware begint hier. We willen dat soort links hier simpelweg niet op de site hebben. Bericht gesloten. Edit: Arjan.

joopie

Geen avatar

Antwoord #1 Januari 20, 2007, 01:31:49
edit2Rapporteer  
Insturen die handel ThumpsUp

Ik ben dan wel een beginner maar zelfs ik zie nog wel het verschil tussen mensen die de risico's kunnen inschatten tov hun kite kwaliteiten en deze onbezonnen idioten ThumpDown

Superstar
Gast
Antwoord #2 Januari 20, 2007, 01:32:29
edit2Rapporteer  
leuk bedacht maar ook niet al te slim. we zijn geen politie agentjes.

Als dat bazaki nou even zijn fouten rechtzet door een excuus te maken en het filmpje te verwijderen. En dat ze aangeven zich behoorlijk en veilig in te zetten voor de kitesurfsport ?

Ik vind het trouwens wel super eikels !!
Idefixe

Antwoord #3 Januari 20, 2007, 01:38:16
edit2Rapporteer  
leuk bedacht maar ook niet al te slim. we zijn geen politie agentjes.

Als dat bazaki nou even zijn fouten rechtzet door een excuus te maken en het filmpje te verwijderen. En dat ze aangeven zich behoorlijk en veilig in te zetten voor de kitesurfsport ?

Ik vind het trouwens wel super eikels !!

ik wacht een week op evt. reacties van het Bazakiteam en ga afhankelijk van de reacties deze brief wel/niet versturen. Er zijn in Nl teveel mensen keihard aan het werk voor onze sport om dit soort dingen gewoon maar te "laten"gebeuren.............
slufterhufters.com

Antwoord #4 Januari 20, 2007, 01:45:36
edit2Rapporteer  
Zou hem nu nog mailen, niks wachten.

Voor iedereen die niet kan wachten en gelijk aktie willen ondernemen.

https://www.emmen.nl/nl/formulier/nf/1714/549/formulier

Seb80

Antwoord #5 Januari 20, 2007, 01:50:26
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik heb het filmpje gezien, echt gekkenwerk... Als het om een eenmalig incident gaat zou ik zeggen spreek die gasten er enkel op aan.. Als het (zoals je beweert) gaat om een herhalend patroon, zoals het surfen op plaatsen waar een verbod geldt: insturen!
Joris

Antwoord #6 Januari 20, 2007, 01:56:06
edit2Rapporteer  
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Misschien een beetje flauw om het op deze manier te doen maar die gasten zijn gewoon niet goed bezig. Mijn zegen heb je Wink
Vinni

Antwoord #7 Januari 20, 2007, 01:56:21
edit2Rapporteer  
Een aantal kitesurfers uit Emmen en omgeving hebben zich georganiseerd in een “clubje” genaamd het Bazakiteam.( zie ook www.bazakiteam.nl )

Klein foutje, de punt moet achter het haakje sluiten staan, staat wat slordig ThumpsUp
diederik

Antwoord #8 Januari 20, 2007, 02:08:37
edit2Rapporteer  
Aan
Gemeentebestuur Emmen.
Afd.
Dienst Groen en recreatie,
Toerisme, Milieu en Reiniging

Hmmmmm ik krijg hier gemengde gevoelens bij!

Aan de ene kant zijn die gasten overantwoordelijk bezig en kunnen er slachtoffers vallen! Hier moet iets aan gedaan worden....Maar, als dit soort gasten verongelukken hebben ze vooral zichzelf ermee...eigen schuld dikke bult.

waarschijnlijk gebeurt dit dan door onverantwoordleijk en gevaarlijk gedrag. Hiervoor hoeft de kitescene zich niet verantwoordelijk te voelen. Een ongeluk vindt plaats tijdensuitzonderlijke omstandigheden en tijdens gevaarlijk DOM gedrag waardoor de schuld bij diegenen in questie ligt en niet bij kitesurfend Nederland. Ik denk dat media en overheid dit ook wel zal realiseren!!!!

Tevens heb ik een hekel aan mensen die voor politieagentje gaan spelen. Dit is een vrije sport en mensen die zichzelf kapot willen maken moeten het zelf weten. Op een motor kan je immers ook de grens opzoeken en verongelukken; 'moet je zelf maar weten, eigen schuld dikke bult' wordt er dan geroepen....dat is hetgene wat ik in dit geval ook roep, domme mensen moeten zichzelf maar straffen...

Idefixe

Antwoord #9 Januari 20, 2007, 02:09:52
edit2Rapporteer  
Beter zo Vinnie  (grinnik_kitesmiley)

ennuh als we hier op "puntjes"gaan lopen letten weet ik er ook nog wel een paar hoor  schater
-Mark-

Antwoord #10 Januari 20, 2007, 02:11:27
edit2Rapporteer  
gelijk in stuuren we moeten het leuk en veilig houden zoals je zegt er zijn veel mensen die er heel veel moeiten doen om het veilig te maken en houden.

En door zo een actie ( als het fout was gegaan ) kan je weer van voor af aan beginnen
diederik

Antwoord #11 Januari 20, 2007, 02:12:00
edit2Rapporteer  
Dit is trouwens wel goeie reclame voor die gasten...vinden ze alleen maar kicke en ze zullen de lat waarschijnlijk alleen maar hoger gaan leggen. Ze moeten nu namelijk gaan voldoen aan de naam die ze gekregen hebben.....
ik-----
Gast
Antwoord #12 Januari 20, 2007, 02:12:24
edit2Rapporteer  
het is www.bazaki.nl
slufterhufters.com

Antwoord #13 Januari 20, 2007, 02:16:21
edit2Rapporteer  
Pas het ff aan in je post dat het www.bazaki.nl is.

Anders krijgen ze allemaal verkeerde mail.
Idefixe

Antwoord #14 Januari 20, 2007, 02:22:51
edit2Rapporteer  
@ Diederik:

politieagentje spelen?? Nee absoluut niet! iedereen die iets langer in de kitesurfwereld rondloopt weet dat er veel mensen erg veel uren werk stoppen om het voor ons, kitesurfend Nl, mogelijk te maken om onze sport te kunnen blijven beoefenen.
De jongens van het Bazakiteam weten ( technisch gesproken) verdomd goed waar ze mee bezig zijn. Er is al eerder een enorme rel geweest toen deze jongens willens en wetens bewust ( op het internet) aangaven om buiten de toegestane tijd op Kornwerderzand te gaan kiten. Bij de discussie die daarop volgde vonden leden van dit team het nodig om ( zeer trots) foto's van deze actie op het internet te publiceren.
Ook nu weer brengen ze met de publicatie van dit filmpje de kitesport in een negatief daglicht.
Ik ben al ruim een halfjaar bezig om in lelystad een kitespot te creëren. Er zijn echter een aantal ambtenaren die hun uiterste best doen om één en ander tegen te houden. Deze mensen plukken dit soort filmpjes van het net en gebruiken dat vervolgens om aan te tonen dat kitesurfers ZELF niet eens op een verantwoordelijke manier met hun sport bezig kunnen zijn. Waarom denk je dat er een discussie is over het al dan niet KiteAware? Dit soort acties brengen op den duur ook jouw eigen spot in gevaar. Ben benieuwd wat je gaat zeggen als je hoort dat jouw eigen spot wordt gesloten ivm het onverantwoordelijke gedrag / ongelukken met kitesurfers...........
rien
Gast
Antwoord #15 Januari 20, 2007, 02:26:38
edit2Rapporteer  
wie naait wie nou eigenlijk? Huh

spreek voor jezelf!!!!en niet voor heel kitesurfend nederland!!!!!!!!a.u.b.!!!!

onverantwoordelijk ja dat klopt ben ik met jou en je hele organisatie eens!

maar alsjeblieft denk s na!!!!!!

nu je dit hatelijke berichtje geplaatst hebt gaat iedereen die filmjes bekijken!!!!!! ThumpsUp

en een verbod? Huh kite aware ListenToMe regelt toch dat de spots blijven bestaan?

maar ga maar lekker verder met je doel voorbij streven!!!!!!!

aldus een aangesproken (heel kitesurfend nederland) brabander!

Petteflat

Antwoord #16 Januari 20, 2007, 02:29:23
edit2Rapporteer  
Je bereikt echt niets met zo'n brief, behalve dat een gemeentebestuur een heel negatief gevoel krijgt bij kitesurfen en kitesurfers. Niet echt handig, als je juist wil dat ze positieve dingen doen voor de sport.
Echt het domste wat je kan doen, deze brief versturen  ThumpDown.
Vraag dan aan de nkv of kiteaware om eens met die jongens te praten. Of doe het zelf, als je echt vind dat zou de boel verzieken voor anderen.
Peterkiter

Antwoord #17 Januari 20, 2007, 02:34:07
edit2Rapporteer  
Stuur die jongens gewoon een mailtje als je het er niet mee eens ben. Ik denk dat ze zelf ook wel snappen dat ze onverantwoord bezig waren, dus vind het niet terecht om gelijk de gemeente en alles erbij te halen. Er is nu niets gebeurd, dus maak geen slapende honden wakker. Het ziet er verder ook vrij onschuldig uit, geen gevaarlijk opstakens etc.
Verder vind ik het persoonlijk er onverantwoord om dit soort dingen uit te halen. Dus bij deze, niet meer doen!
Seb80

Antwoord #18 Januari 20, 2007, 02:37:55
edit2Rapporteer  
Ik vind hoe dan ook dat we als groep (dus WEL als kitesurfend Nederland) een statement moeten maken dat we dit afkeuren... Dat zo'n filmpje in opspraak komt is logisch, maar een tegenreactie is dan ook op zijn plaats en toont aan dat het gros wel weet wat verantwoord is..

...misschien onderneemt kite aware zelf inmiddels wel stappen?
markie
Gast
Antwoord #19 Januari 20, 2007, 02:38:36
edit2Rapporteer  
 oproer vereneging.......

zelfbevlekking vereneging......

wat ben ik blij dat ik ze nooit op de spot zie waar ik ben!!!
dalijk word ik nog opgepakt als ik m'n lijnen recht in de wind uit loop!!!!!!!

.....op een dag zal heel nederland op 1 dezelfde spot kiten en dan zal iedereen zijn pasje meenemen en dan zal het lijnenuitloopteam onze lijnen uitlopen het oplaat team de vlieger (natuurlijk het merk waar het K.A. team mee vaart)oplaten en zullen de aanweziggen psalmen zingen uit het kiteaware wetboek en zullen de i love angela shirt's als zoete broodjes over de vogelvriendelijke toonbank gaan...

ik ben zo bang dat het toch een hockey sport gaat worden (cry_kitesmiley)
Gertjan

Antwoord #20 Januari 20, 2007, 02:41:08
edit2Rapporteer  
Je bereikt echt niets met zo'n brief, behalve dat een gemeentebestuur een heel negatief gevoel krijgt bij kitesurfen en kitesurfers. Niet echt handig, als je juist wil dat ze positieve dingen doen voor de sport.
Echt het domste wat je kan doen, deze brief versturen ThumpDown.
Vraag dan aan de nkv of kiteaware om eens met die jongens te praten. Of doe het zelf, als je echt vind dat zou de boel verzieken voor anderen.

Helemaal mee eens. Die jongens brengen alleen zichzelf in gevaar en geen badgasten of andere watersporter. Dit vind ik een hele andere situatie als bij Mirns en Workum met al die badgasten op een veel te kort strandje.
Het enige wat er nu gaat gebeuren met die brief is dat de spot wordt gesloten en de politie wordt opgedragen om te bekeuren, net als in Lauwersoog vorig jaar.
e_surf

Antwoord #21 Januari 20, 2007, 02:41:44
edit2Rapporteer  
Hou op man.
Moeten ze toch zelf weten.
Er zijn geen omstanders en
er worden ook geen omstanders in gevaar gebracht.

Dit is toch zeer bewust op eigen risico de spanning
en het gevaar opzoeken.

Stanley

Antwoord #22 Januari 20, 2007, 02:42:20
edit2Rapporteer  
Rien,

begrijp je reactie zou ook niet ondertekenen met kitesurfend nederland
maar strekking van het verhaal is toch duidelijk en terecht.
Enkele leden van het Bazaki team doen er werkelijk alles aan om de sport maar in een zo kwaad mogelijk daglicht te zetten.

Het geestelijk vermogen verdwijnt kennlijk geheel bij die gasten op het moment dat het gaait waaien. Beter nu tot een halt roepen of wil jij liever wachten tot er weer een zwaar ongeval gebeurd en ala Diederik roepen eigen schuld dikke bult.

Reacties zijn zeer begrijpelijk maar doen de sport ook geen goed.
Door middel van een gemeentelijke verordering zou het zelf mogelijk moeten zijn om hun kite spullen in beslag te nemen. Lijkt mij de enige manier waarop je deze mensen daadwerkelijk mee straft. Misschien de toonzetting van de brief aanpassen maar mag wat mij betreft verzonden worden.
F*ck Gravity

Antwoord #23 Januari 20, 2007, 02:44:26
edit2Rapporteer  
Chapeau Idefixe!

Dit mag niet en dit kan niet! Natuurlijk is voor politie agentje spelen heel kinderachtig maar het moment om dit soort acties uit te proberen is ook wel héél erg knullig gekozen! Zoals al eerder gezegd, de meeste kiters proberen onze geweldige sport zo goed mogelijk op de kaart te zetten om de reeds negatieve blik op onze sport af te zwakken. dit soort acties helpen daar echt niet bij! Gebruik je verstand en weet dat als het verkeerd afloopt dit niet alleen "eigen schuld, dikke bult" is maar "onze" sport weer eens negatief in het nieuws komt en daar zullen de verschillende gemeenten en provincien hun beleid op aanpassen.
Zo moeilijk is het niet om de sport leuk en de lokaties open te houden.
Idefixe

Antwoord #24 Januari 20, 2007, 02:44:49
edit2Rapporteer  
politie bekeuren? Mijn zegen hebben ze! Bijv.al die gasten die in Mirns / Workum het natuurgebied in knalluh: een hele VETTE BON. Weet ik tenminste zeker dat je daar over een paar jaartjes nog steeds mag kiten
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.