zittrapeze of waist

MEGALOOPBEUN

Februari 14, 2007, 04:42:01
edit2Rapporteer  
een vraag heb nu een zittrapeze is dit nou goed of is de waist beter om te varen is dit de overstap waard ? Joepie
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #1 Februari 14, 2007, 04:45:23
edit2Rapporteer  
Waist is de overstap waard. Zelf ben ik begonnen met een seat maar nu een warrior 06 aangeschaft. Nieuw 2-ehands voor 80€.
Je kan veel beter met je evenwicht spelen vind ik. Dus je kan het ook beter controleren. Ik ben er iig heel tevreden van en zou niets anders meer willen.
Antwoord #2 Februari 14, 2007, 04:45:37
edit2Rapporteer  
ze zeggen altijd dat een waist trapeze meer vrijheid heeft maar ik heb nog nooit een zittrapeze geprobeerd.
gaat a.s. weekend wel gebeuren aangezien ik door mijn rug ben gegaan vorige week dus ben benieuwd!
MEGALOOPBEUN

Antwoord #3 Februari 14, 2007, 04:47:56
edit2Rapporteer  
ik vind dat ik af en toe te veel naar voren en naar onderen word getrokken misschien omdat de waist hoger zit is dat probleem voorbij
Jolien.

Antwoord #4 Februari 14, 2007, 05:03:11
edit2Rapporteer  
koop wel een goede maat bij waist.. te groot is behoorlijk K*U*T, want dan kruiptie omhoog, en dat wil je natuurlijk niet!
ik ben ook van seat naar waist gegaan, en ik heb er geeen spijt van!
Geronimo79

Antwoord #5 Februari 14, 2007, 05:03:46
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het ook een beetje afhangt van hoe je vaart. Als je niet al te veel freestyle doet, lijkt me een zit trapeze ook al wel best. (scheelt een hoop luchthappen naar wat ik begrepen heb) Waarom test je et niet van een paar kitemaatjes? Als je het lekker vind varen waarom zou je dan niet een waist nemen, uiteindelijk ga je toch meer freestyle doen dus voordeel heb je wel. Maar zolang je alleen wat sprongen maakt en verder vooral vaart... lijkt me een zittrapeze ook al super.

(nou moet ik zeggen dat mijn zittrapeze errg lekker zit)
MEGALOOPBEUN

Antwoord #6 Februari 14, 2007, 05:07:01
edit2Rapporteer  
heb een vermoeden dat omdat mijn zittrapeze laag zit en af en toe mijn kite naar beneden stuur omdat ik te hard ga ik  naar beneden word getrokken zijn er misschien meer die daar last van hebben ??
RelaxeCor

Antwoord #7 Februari 14, 2007, 05:17:52
edit2Rapporteer  
Tip: Zoals al gezegd hier!! Koop hem niet te klein!! In de winkel moet die echt super strak zitten!! Word namelijk altijd iets wijder door het water. En zo ding onder je oksels is echt heel vervelend varen, haha.
Bij normaal postuur moet je bij een Mystic Warrior bijvoorbeeld denken aan een -S- of een -M-.
Good luck!
Mijn overstap is trouwens heel GOED bevallen.
Idefixe

Antwoord #8 Februari 14, 2007, 05:26:47
edit2Rapporteer  
bij een heuptrapeze ligt het zwaartepunt van je lichaam wat lager. Betere vaarhouding, meer stabiliteit bij het springen en bij de freestyle-zaken wat meer bewegingsvrijheid. Ikzelf vind dat je met een heuptrapeze  veel minder snel over je board wordt getrokken. Als een heup niet echt goed past is het ramp en wordt het snel een verstikkende oksel toestand.
Bij het overstappen van een zit-  naar een heup-trapeze heb je wel vaak een paar dagen behoorlijk last van je buikspieren. Goed passen bij aankoop!!!!!
Seb80

Antwoord #9 Februari 14, 2007, 05:34:41
edit2Rapporteer  
bij een heuptrapeze ligt het zwaartepunt van je lichaam wat lager. Betere vaarhouding, meer stabiliteit bij het springen en bij de freestyle-zaken wat meer bewegingsvrijheid. Ikzelf vind dat je met een heuptrapeze  veel minder snel over je board wordt getrokken. Als een heup niet echt goed past is het ramp en wordt het snel een verstikkende oksel toestand.
Bij het overstappen van een zit-  naar een heup-trapeze heb je wel vaak een paar dagen behoorlijk last van je buikspieren. Goed passen bij aankoop!!!!!

Maar een paar dagen last van buikspieren?? Man... nog altijd na een lange dag!  (grinnik_kitesmiley)
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #10 Februari 14, 2007, 05:46:54
edit2Rapporteer  
als je heup trapeze goed zit is er niets fijner!
ik heb in het begin wel ns n zit geleend maar ik vond het helemaal niets!
en n btje je buikspieren gebruiken is bij de meeste geen overbodige luxe(ook bij mij niet)
MEGALOOPBEUN

Antwoord #11 Februari 14, 2007, 05:53:34
edit2Rapporteer  
ga morgen eens even kijken bij vdberg wat ze hebben hangen aan trapezes
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #12 Februari 14, 2007, 06:43:04
edit2Rapporteer  
ik zou de mystic warrior nemen!
deze is zo goed,krijg je geen stijve rug wel n stijve L#L van!!
nou?is dat goed of niet?
en dat op jou leeftijd!(sorry geintje moet kunnen toch?)
Micky

Antwoord #13 Februari 14, 2007, 07:44:56
edit2Rapporteer  
Hee Hansie, ik heb tot afgelopen maandag altijd met zo'n zitzak gevaren en kon maandag een heuptrapeze lenen van Leon. Helemaal het einde  ThumpsUp
Veel meer steun in je rug, je houding is beter en ik had veel meer controle over mijn kite. Kon veel meer "hangen" in mijn kite en doordat je jezelf strekt heeft dat veel meer invloed dan "zitten".
Zit alleen nu te twijfelen tussen de mystic warrior of de prolimit hadlow......  Huh Huh

Zit niet te wachten op die stijve L*L van Melvin...  schater
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #14 Februari 14, 2007, 12:23:40
edit2Rapporteer  
ach joh,ziet er ook leuk uit in je wetsuite!

----------------------------------------------------------500ste post---------------------------------------------------------------------------------
ItsMe.Erik

Antwoord #15 Februari 14, 2007, 14:05:21
edit2Rapporteer  
bij een heuptrapeze ligt het zwaartepunt van je lichaam wat lager. Betere vaarhouding, meer stabiliteit bij het springen en bij de freestyle-zaken wat meer bewegingsvrijheid. Ikzelf vind dat je met een heuptrapeze veel minder snel over je board wordt getrokken. Als een heup niet echt goed past is het ramp en wordt het snel een verstikkende oksel toestand.
Bij het overstappen van een zit- naar een heup-trapeze heb je wel vaak een paar dagen behoorlijk last van je buikspieren. Goed passen bij aankoop!!!!!

Ik ben nog geen maand geleden overgestapt naar een waist (Mistic warrior). Ik merk nu al de voordelen.
Meer bewegingsvrijheid en ik kan beamen wat hier boven genoemd wordt. Ik kan mijn board beter controleren en wordt minder snel over het board getrokken, dit scheeld echt veel. Je behoud veel meer controle omdat je gewichtsverdeling veel beter is.
Tjok
Gast
Antwoord #16 Februari 14, 2007, 17:38:05
edit2Rapporteer  
Ik vaar sinds een paar weken ook de Warrior 2007 en ik moet zeggen het is egt een topper! meer bewegingsvrijheid, goeie steun in je rug en geen last van je ballen (grinnik_kitesmiley)

(HJ) MINI-ME

Antwoord #17 Februari 14, 2007, 17:49:15
edit2Rapporteer  
Is er veel verschil tussen de 2006/2007 Warrior waist  Joepie
baudie
Gast
Antwoord #18 Februari 14, 2007, 17:49:49
edit2Rapporteer  
dan heb ik de vraag of het met een waist trapeze ook het hoogte lopen beter gaat?
Ik wordt namelijk gek van het oefenen van hoogte lopen met mijn zit trapeze als ik te ver achterover leun en de wind kakt ff in dan lig ik weer in het water en een andere keer dan leun ik zo ver naar achter dat mijn board over het water gaat stuiteren richting mijn kite.
Zou het dus kunnen helpen als ik een waist trapeze neemt of ligt het gewoon aan mijn vaarkunsten?
ItsMe.Erik

Antwoord #19 Februari 14, 2007, 18:22:13
edit2Rapporteer  
Is er veel verschil tussen de 2006/2007 Warrior waist  Joepie

De kleur.
Volgens mij zijn 2005/2006 hetzelfde op de kleuren na. Ik geloof dat 2007 iets anders is.
Micky

Antwoord #20 Februari 14, 2007, 19:55:54
edit2Rapporteer  
Is er veel verschil tussen de 2006/2007 Warrior waist Joepie

De kleur.
Volgens mij zijn 2005/2006 hetzelfde op de kleuren na. Ik geloof dat 2007 iets anders is.

Wat ik begrepen heb is de afwerking iets anders is maar zit er verder bijna tot geen verschil in.
Idefixe

Antwoord #21 Februari 14, 2007, 19:59:18
edit2Rapporteer  
dan heb ik de vraag of het met een waist trapeze ook het hoogte lopen beter gaat?
Ik wordt namelijk gek van het oefenen van hoogte lopen met mijn zit trapeze als ik te ver achterover leun en de wind kakt ff in dan lig ik weer in het water en een andere keer dan leun ik zo ver naar achter dat mijn board over het water gaat stuiteren richting mijn kite.
Zou het dus kunnen helpen als ik een waist trapeze neemt of ligt het gewoon aan mijn vaarkunsten?
Met een waist heb je ( bijna altijd) automatisch een betere vaarhouding waar door je dus uiteindelijk ook beter/makkelijker  hoogte loopt.
MinneB

Antwoord #22 Februari 14, 2007, 19:59:38
edit2Rapporteer  
Bij zit trapeze kan je ook last krijgen van je *EITJES* als je ineens een harde lift krijgt  ThumpDown
Waist inderdaad meer vrijheid en lekkerder varen. Ook bij switch e.d.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #23 Februari 14, 2007, 21:09:09
edit2Rapporteer  
Bij zit trapeze kan je ook last krijgen van je *EITJES* als je ineens een harde lift krijgt ThumpDown
Waist inderdaad meer vrijheid en lekkerder varen. Ook bij switch e.d.
idd echt veel fijner!
MEGALOOPBEUN

Antwoord #24 Februari 14, 2007, 23:56:37
edit2Rapporteer  
hey boy's hartelijk bedankt voor alle reacties ik stap over op een waist  moet wel goed passen dus vrijdag voor we gaan varen even met pak een naar vdebrg en dan kijken welke het lekkerst zit die warrior is wel de beste dus ik kijk wel want die trapeze is toch voor een paar jaar   groeten  hans
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.