oh shit handle

Ponk

Geen avatar

Maart 18, 2007, 22:25:59
edit2Rapporteer  

hoe werkt nou eigenlijk die oh shit handle? vroeger had ik er geen maar bij mijn nieuwe wel.
toch handig als je weet wanneer en hoe. zit helaas geen handleiding bij de kite. beetje slordig.

grt ponk
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #1 Maart 18, 2007, 23:20:04
edit2Rapporteer  
Is misschien ook wel handig als je er even bij vermeld om wat voor kite het gaat, en uit welk jaar ThumpsUp
Seb80

Antwoord #2 Maart 18, 2007, 23:40:22
edit2Rapporteer  
Die oh shit handle zit erop op je kite aan vast te houden als je in noodsituaties alles los moet gooien... Als je daar dan bij nadenkt op dat bewuste moment, ik denk van niet Wink
Stanley

Antwoord #3 Maart 19, 2007, 00:55:18
edit2Rapporteer  
Bij SS fuels bevestig je dus daar je leash aan mits je geen 5e lijn hebt.
Is dus je safety
Seb80

Antwoord #4 Maart 19, 2007, 01:22:30
edit2Rapporteer  
Bij SS fuels bevestig je dus daar je leash aan mits je geen 5e lijn hebt.
Is dus je safety

Jah dacht ik ook maar hoorde dat dat geen goed idee was... Heb hem nu aan de wave grenade hangen, anderen aan de loop. Iemand een goede suggestie?
Leon aero2
Gast
Antwoord #5 Maart 19, 2007, 03:06:33
edit2Rapporteer  
Het spijt me, maar dit hoor je toch te weten? als je bijv. flinke rotaties gaat draaien kan het vervelend zijn dat de leach om je lijnen draait als je hem zet aan de o-shit handle. Dit heb je ook als je deze bevestigd aan de wave-grenade. Daarom zetten gevorderden de leach meestal aan de chickenloop.  Dit gaat natuurlijk wel ten kosten van activering 5de lijn.

Ben je dus niet zo gevorderd, zet je hem aan de wave grenade, o-shit handle is leuk als je hem als 4de lijns vaart bijv.

En check bijv is wat filmpjes op de slingshot site, daarin wordt compleet duidelijk uitgelegd hoe het werkt

bijv: http://slingshotkiteboarding.nl/downloads/movies/Octane.wmv

Dit is dan wel de Octane, maar safety principe is bijna gelijk aan die van fuel...succes
Seb80

Antwoord #6 Maart 19, 2007, 07:39:06
edit2Rapporteer  
Het spijt maar dit hoor je toch te weten zeg je?
Zoals ponk aangeeft, "zit helaas geen handleiding bij de kite"...
Al doende leert men toch? Alleen maar goed dat mensen zich deze dingen afvragen..

Thnx voor het advies, ben de mov nu aan het bekijken!
Lord of the Boards

Antwoord #7 Maart 19, 2007, 09:12:06
edit2Rapporteer  
Die oh shit handle zit erop op je kite aan vast te houden als je in noodsituaties alles los moet gooien... Als je daar dan bij nadenkt op dat bewuste moment, ik denk van niet Wink

In situaties als een paar weken geleden in Workum is zo'n Oh shit handle wel erg makkelijk als je geen 5e lijn hebt. Ik durfde toen niet meer de kant op met mijn kite in de lucht omdat de wind extreem was toegenomen, dus heb ik gereleased voor de kant (gecontroleerd). Dan denk je dus wel aan die handle omdat je alle tijd hebt om de boel los te gooien.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.