El Banditos
|
Nou lekker aardig dat dit niet voor mij geldt , Als het meezit dan misschien het weekend, zoals ik zag zouden het dan wel avondsessies moeten worden. Maar ja het is nog ver weg dus kan vanalles gebeuren gezien de voorspellingen laatste tijd. Gister was ook onverwachts toch nog langer te doen,
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
@ Spoon: goed om te horen dat het beter met je gaat Vandaar dat ik ook de maat schoenen meenam in het review van de Skywalker. Jij bent niet de enige met dat probleem. En voor mij met maat 41 is het al af en toe lastig. @ Sid: Idd. was ik daar ook. Maar jullie zaten ver downwind van me, en dat dorste ik met deze wind niet aan Om je een idee te geven: ik was met mijn 72kg dus bezig met SW 131x40 + Banditdos 10m2. Kon vanaf 11u t/m 15u iedere keer hoger uitkomen dan dat ik wegvoer. En tussendoor nog diverse tricks, wipe-outs en sprongen De chop was in de middag erg vervelend, had er ook echt last van met zo weinig wind. Hopelijk binnenkort weer wind. Heb je al andere kites gekocht Sid, of moet je de Notus nog een keer testen (daar waaide het zondag echt te weinig voor)
|
|
|
R.B.
|
inderdaad loop ik ook nog steeds tegen het feit aan dat er voor kleine voeten geen goede straps en pads zijn. Misschien zijn ze er wel maar om nou even +/- 100 euro uit te geven voor een setje om ze te testen vind ik wel heel erg gevaarlijk (heb ik namelijk al eens gedaan)
dus mensen met voeten kleiner dan 40 geef even aan welke straps en of pads je vaar.. kunnen wij ons voordeel dan uit halen..
Spoon ik heb je al een keer aaangeboden om mijn straps en pads te proberen (gratis en voor niets) ik heb ze nuliggen in me berging. Het zijn de LiquidForce Comp pads en straps deze zijn met veters waardoor ze volgens mij voor elke voetmaat te gebruiken zijn.
|
|
|
Spoon
|
ow jah dat is waar! r.b. heeft p.b.
|
|
|
El Banditos
|
@ Sid: Idd. was ik daar ook. Maar jullie zaten ver downwind van me, en dat dorste ik met deze wind niet aan Om je een idee te geven: ik was met mijn 72kg dus bezig met SW 131x40 + Banditdos 10m2. Kon vanaf 11u t/m 15u iedere keer hoger uitkomen dan dat ik wegvoer. En tussendoor nog diverse tricks, wipe-outs en sprongen De chop was in de middag erg vervelend, had er ook echt last van met zo weinig wind. Hopelijk binnenkort weer wind. Heb je al andere kites gekocht Sid, of moet je de Notus nog een keer testen (daar waaide het zondag echt te weinig voor) Nee heb inmiddels 2 Jekylls gekocht, en deze wou ik uiteraard gister even testen, en brak al gelijk de depowerkoort, wel gelijk een andere bar gekregen van Eurofun dus top service. Volgens mij zag ik je dan wel bezig, een witte of creme DOS? Heb ik je toch een aardige hoge jump zien maken. Ja het was lastig gister om daarheen te varen. op een gegeven moment had de 14 wel ff lekker veel power dus kon ik wel een stuk langs kust, maar durfde ook niet te ver, geen zin om terug te lopen haha. Misschien dit weekend daar weer?
|
|
|
thomasr
|
Zou zomaar kunnen. Ik ga eerst testen voordat ik daar een uitspraak over ga doen. Maar ze moeten wel eenverbeterd bargevoel wil ik niet voor de Notussen gaan in het volgende seizoen. Hoe meer ik die vaar, en dan vervolgens weer aan de dossen ga hangen, hoe meer ik die kites ga waarderen. De Notus is niet heel veel beter kwa prestaties als de dos, maar de stabiliteit is gewoon ongekend goed, herstart zeer betrouwbaar & veel comfortabeler. Maar waar ik echt enorm van onder de indruk ben is het bargevoel. Zelfs tijdens een ingehaakte kiteloop voel je precies waar de kite zich bevindt in de draai. Geld ook voor rotaties tijdens hoge sprongen e.d. De Dossen geven goede feedback tijdens het varen en springen, maar niet zo goed tijdens transitions, kiteloops en rotatiesprongen e.d. Alleen enkele C-kites geven eenzelfde goede feedback, geen enkele SLE/Bow/Delta die daar nog in de buurt komen. Verder heb ik interesse in de Core RiotXR. In dat nieuwe filmpje doen ze mooie dingen met die Duitse, veredelde zakdoek Ook wil ik de RPM eens proberen. Uit de reviews komt hij zeer goed naar voren oke! die Notussen klinken echt interesting! Ik ben heel tevreden over het bargevoel van mijn havoc, heb 360ies e.d. nog nooit zo smooth kunnen maken als met die havoc! Je moet hem echt zeker voelen denk dat jij hem ook erg interessant vindt! RPM lijkt mij ook eenhele chille kite, maar over die Core riotxr; in dat (werkelijk schitterende ) filpmpje lijkt het mij net of die kites erg weinig pull hebben in de loops?
|
|
|
thomasr
|
dus mensen met voeten kleiner dan 40 geef even aan welke straps en of pads je vaar.. kunnen wij ons voordeel dan uit halen..
Ik heb 39-40 en echt een beetje vrouwenvoetjes.. Vandaar dat ik de vrouwelijke LiquidForce straps en pads heb besteld, inclusief bloemetjes. maargoed dat zie je pas van dichtbij en ik vind het eigenlijk ook wel vet.. Maar het belangrijkste: ik moet af en toe zelfs moeite doen om ze uit te krijgen!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Nee heb inmiddels 2 Jekylls gekocht, en deze wou ik uiteraard gister even testen, en brak al gelijk de depowerkoort, wel gelijk een andere bar gekregen van Eurofun dus top service. Gefeliciteerd met je aankoop 2008 of 2009, en welke maten? Volgens mij zag ik je dan wel bezig, een witte of creme DOS? Heb ik je toch een aardige hoge jump zien maken. Dat was ik, de enige F-one tussen het North geweld en een enkele Naish en Cabrinha. Af en toe zat er een lekker vlaagje tussen voor flinke airtime Misschien dit weekend daar weer? 1. Het moet waaien (natuurlijk ) 2. De windrichting moet goed zijn. Ik ben telkens met een beginner, dus anders is het autostrand. Maar dat is zo ontzettend megadruk in het vakantieweekend nu
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
...maar over die Core riotxr; in dat (werkelijk schitterende ) filpmpje lijkt het mij net of die kites erg weinig pull hebben in de loops? Dat moet je echt eerst ervaren. Ben er laatst al mee onderuit gegaan met de Wainman Rabbit. Die heb ik een genoeg wind flink ingehaakt lopen loopen. Ging hardstikke makkelijk, vanaf de kant ziet het er erg goed uit. Maar ik had weinig pull. Vervolgens zie ik Thomas de Rabbit teamrider van Slis onder zijn 6.5m2 hard loopen. Wijder sturen kan vaak enorm schelen (en naar ik begreep vaart hij de 9m2 niet met bridle, ik had er wel een bridle aan) Die teamrider van Core "Burbies" of zoiets is ook een soort van kiteloop koning. Daarom maar eens testen.
|
|
|
thomasr
|
@michiel: klopt inderdaad, daarom zei ik ook LIJKT haha michiel wil trouwens echt een een sessie met jou op het water staan, ik heb na al die tijd dat ik in dit topic zit nog nooit eens echt gevaren met je.
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
@Tho, veel wind staat er deze week niet, dus dat duurt ng wel ffies.
Kga zo naar OUddorp, en woensdag staat uber 5 champion ship Aaron Hadlow. aan de B`dam! kan ik ng ffies kijken!! hoewel ik egt geen hadlow fan ben..
Geef mij maar Youri (L)
|
|
|
thomasr
|
@jesse weet je zeker dat ie er woensdag is?? want ik kon dat bericht nergens meer vinden..
ik ben duidelijk wel fan van hadlow, voorzover ik fan van kiters ben dan. maar mijn grootste held is dan toch wel shawn richman!!
|
|
|
|
|
El Banditos
|
Nee heb inmiddels 2 Jekylls gekocht, en deze wou ik uiteraard gister even testen, en brak al gelijk de depowerkoort, wel gelijk een andere bar gekregen van Eurofun dus top service. Gefeliciteerd met je aankoop 2008 of 2009, en welke maten? Volgens mij zag ik je dan wel bezig, een witte of creme DOS? Heb ik je toch een aardige hoge jump zien maken. Dat was ik, de enige F-one tussen het North geweld en een enkele Naish en Cabrinha. Af en toe zat er een lekker vlaagje tussen voor flinke airtime Misschien dit weekend daar weer? 1. Het moet waaien (natuurlijk ) 2. De windrichting moet goed zijn. Ik ben telkens met een beginner, dus anders is het autostrand. Maar dat is zo ontzettend megadruk in het vakantieweekend nu ja daarom kom ik daar ook niet meer, tenzij ik alleen ga. Ik heb een 2009 12 en 8 gekocht, en kan nu al niet wachten tot ik ze kan gaan gebruiken. Hoop op zondag eigenlijk, en als het dan ook nog is laag getij is daar dan kan het niet meer stuk . Zag ik het toch goed, nou ja nu herken je me voortaan daar aan een gele of met harde wind groene jekyll. En met weinig wind nog steeds de blauw oranje SS TD
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Als je goed vaart heb je die 14m2 SS niet meer nodig met een 12m2. Maar oefening baart kunst. Met weinig wind kiten is echt niet makkelijk, en door velen ook als niet leuk ervaren.
Voor mij is het een kwestie van hoelang ik ervoor niet gekite heb. Ik vond dat er zondag genoeg wind stond om leuk te spelen. Was niet echt low-end sessie voor mij
|
|
|
thomasr
|
Lowend sessie zijn chil, ik ben vaak als laatste over als de wind afneemt
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Zag ik nou zojuist een windstoot voorbij komen........?¿
Of zijn dat de afkick verschijnselen?
Er staat meer wind als voorspeld (6,6 m/s). Maar de prognose is afnemende wind. Afkickverschijnselen Mart vermoed ik. Je hebt een TE MOOI uitzicht op je werk
|
|
|
El Banditos
|
pfff zet echt al mijn hoop op het weekend
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Ik hoop net als vorige keer in een dergelijke periode op thermische wind op brouwersdam.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik hoop net als vorige keer in een dergelijke periode op thermische wind op brouwersdam. Vandaag en morgen de meeste kans denk ik daarop. De wind neemt nog steeds toe, en waait uit ZO richting. Die is goed voor thermische wind. Net als NO en O. Maar voor de rest zijn de voorspellingen echt desastreus! Totaal geen wind, ook na het weekend niet Dat wordt wakeboarden....
|
|
|
thomasr
|
Ik ga morgen toch maar naar de brouwersdam denk ik,, misschien kan Aaron nog wat leuke dingen laten zien in thermische wind. Hoop ook nog even zo'n hadlow pro kite in mn handen te kunnen krijgen!
Wie van de KH'ers is er nog meer morgen @ br.dam?
|
|
|
Naishie
|
MMM..... vanacht naar fuerteventura dat komt mooi uit!
|
|
|