gerepareerde kites ervaringen?

kootsie

Maart 20, 2008, 02:31:50
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een paar keer mijn kte moeten laten repareren met fikse scheuren erin. Toch valt me altijd op dat ik geen verschil merk in vliegeigenschappen. hoefde zelfs niets opnieuw af te stellen. De kites verkopen echter slecht.
Is dit terecht? Wat zijn jullie ervaringen met reparaties
Gertjan

Antwoord #1 Maart 20, 2008, 02:46:43
edit2Rapporteer  
Een gerepareerde kite is vaak nog maar de helft waard, of het moet een hele gewilde kite zijn.
Tevens is de rek in het gerepareerde deel ander als de rest in de kite.

En wie wil er nou de hele tijd naar een donkere streep kijken op je kite?

Lex

Antwoord #2 Maart 20, 2008, 02:52:01
edit2Rapporteer  
De kite zijn waarde vliegt omlaag inderdaad, verder heb ik nooit wat gemerkt aan verandering van vliegeigenschappen. Mits het natuurlijk wel goed gerepareerd is.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #3 Maart 20, 2008, 03:03:18
edit2Rapporteer  
2e hands gerepareerde kites zijn een prima manier om goedkoop aan een goede kite te komen. (Zo kun je het ook zien.) Aan vliegeigenschappen merk je meestal weinig tot niks. (Mits goed gerepareerd)
Flakkee Local

Antwoord #4 Maart 20, 2008, 03:23:46
edit2Rapporteer  
Ik heb een feul 11m 2007 gekocht die in het prilkkeldraad heeft gehangen voor 150 euries.
Zitten 13 kleine stukjes op maar de kite genaait, maar de kite vliegt super.
Merk er niks aan.
Je moet alleen niet gaan ergeren aan die reparaties, dan is het geen probleem.
Morres

Antwoord #5 Maart 20, 2008, 03:26:15
edit2Rapporteer  
Maatje van met had een Gaastra GXR, die was niet goed gerepareerd. een van de panele was een cm of 2 ingenomne om de middelste strut aan vast te naaien, alleen hadden ze dat aan een kant gedaan, gevolg: kite trok naar links
Dus mits een reparatie goed is gedaan is er niks mis mee. Maar dat is het punt, vaak krijg je geen bon van de reparatie e.d.
Dus, altijd die bon bewaren!
Jelle

Antwoord #6 Maart 20, 2008, 04:28:36
edit2Rapporteer  
Wat wel vervelend is, is als je een bladder opstuurt naar Mr. Tube, je belt nog met 'm en stuurt wat los bladdermateriaal extra, je maakt geld over en het zal binnen een week retour zijn, en dan

hoor
je
vervolgens

niets.

2, 3 , 4 maanden.

zjunnusun

Antwoord #7 Maart 20, 2008, 05:19:11
edit2Rapporteer  
idd, mr tube...
tube opgestuurd, hoop beloftes, geen resultaat, geen antwoord.....
is nooit afgerond, ik had het gehad.
mr tube?   
litewave

Antwoord #8 Maart 20, 2008, 05:20:24
edit2Rapporteer  
http://www.u-stick.nl/

De oplossing
Nature

Antwoord #9 Maart 20, 2008, 05:49:33
edit2Rapporteer  
www.kitefix.com

De Andere oplossing ?
Morres

Antwoord #10 Maart 20, 2008, 06:09:44
edit2Rapporteer  
www.kitefix.com

De Andere oplossing ?
Jij verkocht toch iets in die richting? Das TOP spul man!
Joy.H

Antwoord #11 Maart 20, 2008, 06:25:07
edit2Rapporteer  
hahahaha zkr omdat ze ook duidelijk laten zien in hun filmpje dat het ook degelijk werkt (tevens zeer goed filmpje ThumpsUp)

@gilion,
verkoop je idd dat spul nog?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Maart 20, 2008, 06:30:01
edit2Rapporteer  
Ik heb mijjn kite bij natural high laten repareren, en ik heb er duidelijk bij gezegt dat ze het ook met rode stof moesten maken want de kite is rood. En nou liet ik het aan mijn ma en broertje
zien en die zagen het niet zitten als ik het zei. Zo netjes hebben ze het gedaan.

Dus het is een aanrader om je kite daar te laten repareren!
Roderick

Geen avatar

Antwoord #13 Maart 20, 2008, 15:08:21
edit2Rapporteer  
Maatje van met had een Gaastra GXR, die was niet goed gerepareerd. een van de panele was een cm of 2 ingenomne om de middelste strut aan vast te naaien, alleen hadden ze dat aan een kant gedaan, gevolg: kite trok naar links
Dus mits een reparatie goed is gedaan is er niks mis mee. Maar dat is het punt, vaak krijg je geen bon van de reparatie e.d.
Dus, altijd die bon bewaren!

Tsja. Meestal kun je beter hebben dat ze een scheur tapen, en dan het tape vast stikken, dan dat ze hele pannelen gaan vervangen. Panneel vervangen is wel mooier, maar tape is beter voor het behoud van de vliegeigenschappen. En ja als ik die 2 tegen elkaar af moet wegen...
Nature

Antwoord #14 Maart 20, 2008, 15:10:18
edit2Rapporteer  
hahahaha zkr omdat ze ook duidelijk laten zien in hun filmpje dat het ook degelijk werkt (tevens zeer goed filmpje ThumpsUp)

@gilion,
verkoop je idd dat spul nog?

Zie je het op mijn site staan Smiley

En trouwens werkt echt super goed hoor maja moet je zelf maar keer testen.
Nature

Antwoord #15 Maart 20, 2008, 15:11:05
edit2Rapporteer  
www.kitefix.com

De Andere oplossing ?
Jij verkocht toch iets in die richting? Das TOP spul man!

Idd verkocht Smiley
WIMPIII

Antwoord #16 Maart 20, 2008, 16:10:38
edit2Rapporteer  
Als je je kite laat fixen door een goede zeilmaker, kiterepair bijv. dan merk je meestal niks in de vliegeigenschappen. Mijns inziens is het puur cosmetisch. Een maat van mij heeft er zijn hobby bijna van gemaakt. Hij heeft zijn kite quiver opgebouwd uit een aantal kapotte kites en die gerepareerd. Hij heeft er zelfs een uit een prullenbak gevist. Zolang er scheuren in het doek zitten is er maar weinig aan de hand. Bij de tubes wordt het wat ingewikkelder.
Schadekites zijn een goede manier om goedkoop aan je setje te komen. Moet ie wel goed gerepareerd zijn.
Denice

Antwoord #17 Maart 20, 2008, 16:28:45
edit2Rapporteer  
Kiterepair goede ervaringen mee.
Merk niks van andere vlieg eigenschappen. Gebruik hem nu als reserve kite !
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Maart 20, 2008, 18:14:42
edit2Rapporteer  
Zolang er scheuren in het doek zitten is er maar weinig aan de hand. Bij de tubes wordt het wat ingewikkelder.
Schadekites zijn een goede manier om goedkoop aan je setje te komen. Moet ie wel goed gerepareerd zijn.

Zo heeft een maat van me een Vegas 16m2 gekocht voor weinig die ook een scheur heeft gehad. De eigenaar kwam uit zandvoort, en daar heb je van die bamboe windschermen. Het was dus duidelijk dat het zo mis heeft kunnen gaan. Alleen op het doek reparatie, je merkt er niks van (ik had een schadeloze versie in dezelfde maat, 1 tegen 1 kunnen testen). ThumpsUp

Laat iets aan een strut gehad, en dat wordt wel een stuk lastiger. Zo'n kite zou ik ook nooit kopen. Undecided
Antwoord #19 Maart 20, 2008, 19:03:57
edit2Rapporteer  
ik heb inmiddels met 3 kites gevlogen die door midden waren waarvan ik de laatste 2 zelf gerepareerd heb en ik merk echt geen verschil!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.