|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Beterschap Henk! Balen want takke eind teruglopen, hoe heb je dat gedaan? zo... rij net ff van maasvlakte naar sluf... ein größe Deutsches invasion!
Kortom, wij hebben daar vandaag niets te zoeken
|
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Beterschap Henk! Balen want takke eind teruglopen, hoe heb je dat gedaan? zo... rij net ff van maasvlakte naar sluf... ein größe Deutsches invasion!
Kortom, wij hebben daar vandaag niets te zoeken Maasvlakte noord is ok, mits je kan varen. maargoed eerst ff les geven op playa en dan of naar MV noord of ouddorp.. ff aankijken wat de wind gaat doen als het vanavond opkomend tij word. Oh en trouwens, weet iemand wat er aan de hand is bij sluf? knrm is bezig met rib en jetski bij de zandbank.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Zij wel dan met dit weer en windrichting?
Jazeker, zo wordt het vanzelf weer rustiger daar
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Beterschap Henk! Balen want takke eind teruglopen, hoe heb je dat gedaan?
Eerste eind met veel pijn en moeite gelopen (vanaf einde poel, naar flamingo's), laatste stuk met de politie pick-up meegereden
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Dat stuk naar Flamingo's is al een eind door het mulle zand! Pfff, balen man.
Eind goed al goed, rust goed uit en dan knallen naar Denemarken!
|
|
|
ronny
|
gaan we heen vandaag ??/
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Het is een twijfel geval. Zou eerst naar Ijmuiden gaan. Echter hier is het om 9:30u hoog, dus zou ik moeten haasten. En sowieso voor wave is full onshore een uitdaging...twijfel...twijfel
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik ben sowieso aan het twijfelen, afnemende wind, er komt regen aan. Nog even een uurtje nadenken.
|
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Raar windje vandaag tot 14:00 was het echt aan en af en toe geen wind. En met dit soort wind sprongetjes maken op het strand upwind van mij krijg je (bazuin_kitesmiley)commentaar. Doe dat lekker downwind van mij of in de duinen dat ik Nooit gevangen kan worden. Als je opgelet had dan had je al twee Duitsers op het strand al hard zien vallen.
Van 14:00 tot 19:00 was het lekker
|
|
|
|
HuibN
|
AD vanochtend: Redders van de KNRM hebben drie kitesurfers geholpen die in de problemen waren gekomen. Dat gebeurde gisterenmiddag bij het Slufterstrand van de Maasvlakte. Eentje was met zijn kite afgedreven, twee anderen wisten op eigen kracht naar de kant te zwemmen maar misten hun vlieger. De Stellendamse reddingsboot Antoinette van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij schoot de watersporters te hulp
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
AD vanochtend: Redders van de KNRM hebben drie kitesurfers geholpen die in de problemen waren gekomen. Dat gebeurde gisterenmiddag bij het Slufterstrand van de Maasvlakte. Eentje was met zijn kite afgedreven, twee anderen wisten op eigen kracht naar de kant te zwemmen maar misten hun vlieger. De Stellendamse reddingsboot Antoinette van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij schoot de watersporters te hulp
De richting was natuurlijk ook weer top op de Slufter, wat een idioten! Laat ze lekker doorrijden naar de Brouwersdam...
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ik ben aan het twijfelen vandaag nog te gaan, er komen wel weer buien en regen aan... Effe zien wat ik doe.
Wat denkt de rest qua neerslag?
|
|
|
HBX
Logs: 0 | 1250 uur
|
Hoop dat het meevalt en als je buienradar mag geloven zijn het losse plukken buien dus hopelijk genoeg droge periodes tussendoor. Eerst maar ff werken en dan begin van de middag decision time ...
|
|
|
Rodibo
Geen avatar
|
Vandaag willen mijn vriendin en ik (uit Rotterdam) gaan varen bij Oostvoorne, vanaf een uur of 1. Wind volledig zuid en later draait deze door naar zzw.
We zijn relatief onervaren (nog aan het oefenen met hoogte lopen), dus ik vroeg me af of jullie denken dat de vlagerigheid het voor ons uberhaupt wel mogelijk maakt om eff lekker aan de slag te gaan? Windfinder geeft namelijk maar een verschil van 3 knopen in de windvlagen.
cheers,
(toevoeging aan vorig bericht)
We hebben op de brouwersdam trouwens al eerder sideshore gevaren, Dit was eigenlijk wel lekkerder dan on-shore want dan konden we eens wat stukken varen. Het is alleen steeds eff teruglopen met de kite over land helaas…
|
|
|
Egbert1985
Geen avatar
|
Vandaag willen mijn vriendin en ik (uit Rotterdam) gaan varen bij Oostvoorne, vanaf een uur of 1. Wind volledig zuid en later draait deze door naar zzw.
We zijn relatief onervaren (nog aan het oefenen met hoogte lopen), dus ik vroeg me af of jullie denken dat de vlagerigheid het voor ons uberhaupt wel mogelijk maakt om eff lekker aan de slag te gaan? Windfinder geeft namelijk maar een verschil van 3 knopen in de windvlagen.
cheers,
(toevoeging aan vorig bericht)
We hebben op de brouwersdam trouwens al eerder sideshore gevaren, Dit was eigenlijk wel lekkerder dan on-shore want dan konden we eens wat stukken varen. Het is alleen steeds eff teruglopen met de kite over land helaas…
opzich is niet gevaarlijk, het gaat wel een stuk meer dan die 3 knopen verschil zijn. het is supervlagerig met deze wind bij oostvoorne. hier kan je mooi zien waarom: https://www.windyty.com/spot/location/51.916/4.104/name/Oostvoorne?51.914,4.148,13de duinen zorgen voor behoorlijke vlagerige wind. denk niet dat het erg genieten is
|
|
|
Rodibo
Geen avatar
|
Thanks voor het antwooord egbert, en een hele chille site om vaker te checken. We gaan het vanaf 14;00 proberen, dan zou die net wel/niet sideshore moeten zijn.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Houd er rekening mee dat de wind eind van de middag flink toe kan gaan nemen...
|
|
|
|
Gewoon Ron
Logs: 0 | 11 uur
|
Oppassen Rodibo, vanaf een uur of 16:00 gaat de wind naar 25 -30 knopen en dat is HARD. Een foutje wordt keihard afgestraft.... Dus wees alert en neem geen risico...
|
|
|
tgroot
|
waar gaan we morgen kringen in de lucht tekenen?
|
|
|