toch maar een impacttoestand aanschaffen?

Idefixe

Juli 15, 2006, 00:38:58
edit2Rapporteer  
Als oudere beginner kan ik nu eindelijk m'n eerste meters "gecontroleerd"varen. Alleen af en toe wat moeite met het vinden van de rem. Gisteren op Horst: wauw woepie! Gaan met die banaan. Alleen,  het ging op een gegeven moment wel errug hard. Ik roep nog naar een andere kiter"waar zit die rem" en ga vervolgens echt hard onderuit. In m'n val zie ik m'n board nog onder me doorschuiven en ik klap dus echt HARD bovenop m'n board. ( die andere kiter riep nog enthousiast: "ik zie dat je de rem hebt gevonden" schater ) behoorlijke pijn in m'n zij en na een vervelende nacht vandaag toch maar ff naar de huisarts. Eindoordeel: 3 gekneusde ribben. Ik weet dat er van die impact vesten / trapeze's zijn. Is dat wat? beter een los impactvest of zo'n gecombineerd ding ( impact met trapeze) ? Of zijn dat ondingen en hoort dit soort ellende er gewoon bij?
Remco_1

Antwoord #1 Juli 15, 2006, 00:41:47
edit2Rapporteer  
was laatst ook een topic over over een wakeboard impact vest van mystic en een trapeze van mystic dat dit echt perfect zat
adrenalin

Antwoord #2 Juli 15, 2006, 00:45:46
edit2Rapporteer  
bestrijdt de oorzaak, niet de symptomen: koop een bow  ThumpsUp
Tommie

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 15, 2006, 00:57:48
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf altijd met een wakeboard impact vest, en seat trapeze.
dat bevalt me echt super!!
na wat crashes vorig jaar zowel achter de kite als boot met een leuk bewusteloos momentje als gevolg en een mooi litteken op m'n hoofd, leek het me wel eff wat verstandiger.
ik voel me er echt prima bij, en ben echt niet meer bang om wat nieuws te proberen.
Remco_1

Antwoord #4 Juli 15, 2006, 01:29:54
edit2Rapporteer  
maja het nadeel daar weer van is dat je jezelf ga overschatten en dat je dan nog hardere crashes ga maken
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 15, 2006, 01:42:50
edit2Rapporteer  
Vaar ook met een impact/drijf-vest en bevalt prima. Heb laatst ook een flinke stuiter gemaakt, met mn kin op m`n board en vervolgens 8 tellen...M`n vest hield mn hoofd boven water dus was daar erg blij mee.
Uiteraard is zonder vest comfortabeler, maar je hebt maar een lijf he?

Mij bevalt het prima.
Gewoon doen. Wees zuinig op jezelf.
Mark-Fizzer

Antwoord #6 Juli 15, 2006, 02:05:50
edit2Rapporteer  
@idefixe : koop nou maar gewoon zo'n ding

http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=17400.0
lodewijk
Gast
Antwoord #7 Juli 15, 2006, 06:34:43
edit2Rapporteer  
Ook wel es met wakeboarden me ribben gekneusd en moest toen bloed kotsen, was niet echt fijn. Maar ik heb het daarna dezelfde val met een impactvest gehad en voelde wel druk maar niks deed pijn, dus ik denk wat Mark-CRX al zei dat je die meot nemen.
roelvdgun

Antwoord #8 Juli 15, 2006, 18:29:34
edit2Rapporteer  
je hebt ook van die dingen dat je trapeze en vest in 1 hebt, zit t meteen ook stuk comfortabeler denk k Grin
Nino

Antwoord #9 Juli 15, 2006, 19:24:39
edit2Rapporteer  
Volgende keer ff je kont in het water gooien, rem je flink af.
Buur

Antwoord #10 Juli 15, 2006, 21:03:19
edit2Rapporteer  
Kijk Nino snapt het...

en wat een bullshit een bow is de oplossing...ik zie vaak genoeg ook bowers op hun smoel gaan, dat voorkom je niet met een bow...

een impact vets los is beter... wel goed passen dat je schouders niet 30 cm hoger worden als de kite boven je hebt staan...
adrenalin

Antwoord #11 Juli 16, 2006, 03:11:23
edit2Rapporteer  
Alleen af en toe wat moeite met het vinden van de rem. Gisteren op Horst: wauw woepie! Gaan met die banaan. Alleen,  het ging op een gegeven moment wel errug hard.

En een bow is hier niet de oplossing voor???? Yeah right....  (grinnik_kitesmiley)

De bar laten vieren en je staat stil  ThumpsUp Natuurlijk voorkom je niet alles met een bow, maar DIT JUIST WEL ThumpsUp

(...en natuurlijk is leren remmen ook een goed idee )
Passie

Antwoord #12 Juli 16, 2006, 03:15:13
edit2Rapporteer  
remmen: hard aankanten zo als je doe thoogte lopen maar dan net iets te hard. dan rem je heel goed. en als het nu echt hard gaat. super hard aankanten en met je reet in 't water hangen. succes en beterschap
Joris

Antwoord #13 Juli 16, 2006, 04:02:54
edit2Rapporteer  
En een bow is hier niet de oplossing voor???? Yeah right....  (grinnik_kitesmiley)

*kuch* pulse/psychoIII *kuch*
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.