Beetje stilletjes...

Joosdo

December 06, 2006, 05:16:04
edit2Rapporteer  
Beetje stilletjes bij het zelfbouwforum, is iedereen druk in garages en op zolderkamers aan het zweten op nieuwe producties ofzo. Ik zie zo weinig nieuws voorbij komen.

Om het maar weer eens wat op te stoken, mijn vorderingen met m'n balsa project.

Onderop reeds blauwe l-sim gelamineerd, de boel geshaped en vananvond geschuurd en afgesmeerd met epoxy en aerosil. Ben nog bezig aan wat design gedoe, en nog aan het denken over de layup van de bovenlaag.

PS: de rails lijken mss wat breed, maar daar gaat nog iets minder dan de helft vanaf, beetje safety marge gehouden ditmaal.

Hieronder het resultaat tot nu toe:

Mzzl Joost
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 December 06, 2006, 13:53:12
edit2Rapporteer  
Hey Joost,

Knap staaltje werk man! Boardje ziet er goed uit  ThumpsUp.

i.d.d. het is een beetje stilletjes....Zelf heb ik zat plannen, maar (jammer genoeg) gewoon ff druk met andere dingen.

Ach...de winter is nog jong. Wat zeg ik....het is nog zomer!!! schater
TH3-HUNT3R

Antwoord #2 December 06, 2006, 15:33:11
edit2Rapporteer  
damn ziet er zeker niet verkeer uit.
als je keer tijd over hebt mag je voor mij ook wel 1 bouwen.
kunnen we vast wel een leuk prijsje over afspreken.
ghehehe ik wil het zelf ook wel maar is niet aan mij besteed denk ik.
ik ben niet zo supergoed met hout en heb alle middelen niet tot mijn beschikking.
zijn er misschien meer mensen (omgeving Heerenveen) die er hetzelfde over denken?
MayB kunnen we dan eens samen aan de slag.
Joosdo

Antwoord #3 December 06, 2006, 16:05:31
edit2Rapporteer  
@ the hunter..  Gewoon beginnen, veel lezen en oefenen, dit is reeds mijn 8e board. De eerste was een triplex zwaargewicht van 5.4 kg. Maar het vaart, sindsdien nooit meer langer dan 10 min op een productieboard gevaren. Zoveel voorbeelden tips en trucks als je op dit forum vind vind je nergens.

ps, thanks voor de complimenten.

mzzl Joost
TH3-HUNT3R

Antwoord #4 December 06, 2006, 16:26:30
edit2Rapporteer  
jah maar ik heb geen beschikking tot zoveel lijmklemmen en dat soort dingen.
waar woon je? mayB kun je me een keer helpen beginnen.
lijkt me in elk geval wel superstoer om zelf een board te bouwen.
ik hoor het wel.

Rob
Elevation

Antwoord #5 December 06, 2006, 17:07:59
edit2Rapporteer  
ben ook met hout bezig, plaatje van dat OZ horizontaal verlijmd..  lukt aardig, ben ook met wat nieuwe facetten zoals fliptips en release edges bezig, buitengewoon leuk en intressent.. Denk pas foto's als het klaar is..

die rails gaat inderdaad straks gewoon weer een en ander vanaf.. ik ga weer eens op de ouderwetse tour, gewoon glass om de rail gewoon het dek op.. vorig jaar tig glassboardjes gebouwd dus dat komt wel goed..
TH3-HUNT3R

Antwoord #6 December 06, 2006, 17:12:14
edit2Rapporteer  
ghehe ik zoek nog steeds een beetje normale handleiding die een leek in de bouwwereld ook kan volgen. heb namelijk helemaal geen ervaring mee en zou het leuk vinden om samen met iemand anders een boardje te bouwen.
Elevation

Antwoord #7 December 06, 2006, 17:39:47
edit2Rapporteer  
kijk eens op de website van leonb.. tik op google eens een en ander in of kijk op de linksite van kitehigh.. een goede omschrijving is die van eddie butin.. heel duidelijk stap voor stap alles uitgelegd.

http://www.xs4all.nl/~ebb/kiteboard/
TH3-HUNT3R

Antwoord #8 December 06, 2006, 18:02:10
edit2Rapporteer  
oke die van eddie butin vink heel moeilijk en ik heb al die gereedschappen niet.
wat is de site van leonb? ik zal nog wel ff zoeke kon net niks vinden.

GjT

Antwoord #9 December 06, 2006, 19:01:10
edit2Rapporteer  
Helemaal met je eens Doubley!
Kijk nog iedere dag wel een keer, maar kom meestal niets anders tegen dan WimT met z'n zelfbouw bows; uiterst teleurstellend.

Ben ook bezig met een balsa projectje. Heb gisteravond het dek er op gelamineerd. Dan moeten er nog een bodem en dek voorgefabriceerde plaat tegenaan; heb aleen nog geen blanke topsheet. krijg waarschijnlijk deze week een proefstukje van Lord of the Boards toegstuurd.

Heb vanavond geen tijd, maar zal kijken of ik morgenavond even een foto van het halffabrikaat kan posten.

En dat het rustig is, zal ook wel liggen aan het feit dat het seizoen nog steed voortduurt  Joepie

GrGjT
hansgoos

Antwoord #10 December 06, 2006, 20:03:42
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit. Van welk materiaal heb je je rails gemaakt, heb je ze uitgefreest en ingegoten? Of heb je ze voorgegoten en later er aangeplakt?

Groeten Hans
diederik

Antwoord #11 December 06, 2006, 23:54:45
edit2Rapporteer  
als zelfbouwer vind ik die wim juist origineel...iedereen hier maakt boards en probeerd nieuwe dingen uit wimt doet dat ook met andre dingen...als hij echt zo slim zou zien komt hij ooit nog eens met een vernieuwend 'iets' waar hij octrooi op aanvraagd en stinkend rijk wordt...zou me niets verbazen!
Joosdo

Antwoord #12 December 07, 2006, 00:11:16
edit2Rapporteer  
@hangoose, doorgefreesd, afgeplakt en vol gegoten. Gewoon tegen beter weten in, krimpen kromtrekken etc niet gebeurd. Materiaal is pu 2 componenten van polyservice.

@ Elevation, waarom geen aparte rails meer maar het relatief kwetsbare glas? Kilo's besparen, kosten, productiegemak?

mzzl Joost
Elevation

Antwoord #13 December 07, 2006, 00:39:38
edit2Rapporteer  
is dat zo ?? gewone rail is net zo sterk, inderdaad iets lastiger te produceren maar wel weer eens leuk om te doen.. volgende gaat als het concept zich heeft bewezen wel weer met gietrail.. denk dat ik dan wel overstap op uv bestendige epoxy.. giet dan gewoon m'n outline ff vol, zeg 5 mm diepe frees groef die je volgiet met epoxy.. verder zie ik het probleem niet zo van beetje omvouwen van epoxy doordrengt glasweefsel met wat peel ply eromheen..
mathieu3
Gast
Antwoord #14 December 07, 2006, 18:08:11
edit2Rapporteer  
Elevation, ben benieuwd naar je fliptips. Hoe maak je ze? Ik dmv corecell verwarmen, ombuigen, lamineren en pas daarna de release edge aanbrengen dmv epoxy/bubbles. Werkt perfect.

Werk je nu met een houten kern? Is dit om te buigen dmv verwarming?
mathieu3
Gast
Antwoord #15 December 07, 2006, 18:14:40
edit2Rapporteer  
Wil nu gaan proberen om een soortgelijk board te bouwen, met fliptips maar dan met gegoten rails, cap bodem, gelamineerd dek (zonder cap). Maar ben er nog niet uit hoe dit aan te pakken, ik zit nog een beetje met de release edge. Kan ik de cap nog aanbrengen nadat ik de onderkant gelamineerd heb en de release edge aangebracht heb? Of moet je dit direct met het glas lamineren?
Psychotic

Antwoord #16 December 09, 2006, 00:15:16
edit2Rapporteer  
Ben nog zoekende naar de juiste materialen, heb exotische plannen, maar nog niet alle vereiste materialen....
GjT

Antwoord #17 December 11, 2006, 02:18:35
edit2Rapporteer  
Zoals beloofd een fotootje van het halfabrikaat. Boven en onderkant zijn nu gelamineerd met 2x220UD.

Nu moet ik nog een topsheet gaan fabriceren. Teststukje ligt al onder vacuum: Durasurf, logos van papier en 160gr keper.

GrGjT
Elevation

Antwoord #18 December 11, 2006, 02:44:34
edit2Rapporteer  
hoe is je flex met dubbel UD ?? ziet er netjes uit..
mathieu3
Gast
Antwoord #19 December 11, 2006, 04:27:13
edit2Rapporteer  
Wat is durasurf precies, is dat doorzichtig? Een soort flexibel plastic??
GjT

Antwoord #20 December 11, 2006, 15:47:08
edit2Rapporteer  
Is idd een flexibel doorzichting plastic.

Alleen hetgeen ik gekregen heb, is wat gebobbeld. Heb er nu een laag keper tegenaan gelamineerd en het ziet er al een stuk beter uit. Veel minder bobbels. Zouden de laatste bobbels verdwijnen als het geheel op de kern geplakt wordt?

Zie foto: rechts onbehandeld Durasurf, links met een laagje keper en logo (geprint papier).

GrGjT
Lord of the Boards

Antwoord #21 December 11, 2006, 23:43:34
edit2Rapporteer  
Je hebt het aardig strak gekregen Gertjan. Hoe lag het onder je vacuumfolie? Als het daar strak in ligt, moet het op je kern ook strak worden lijkt me.
xav

Geen avatar

Antwoord #22 December 15, 2006, 00:23:34
edit2Rapporteer  
hee gjt,

Wat heb je die kern mooi gefreesd. Hoe frees jij rond? eigenlijk? heb je een gelijder op je brug?
GjT

Antwoord #23 December 15, 2006, 04:28:49
edit2Rapporteer  
Is niet rond, rails zijn afgeschuind. Zie topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19482.0

GrGjT
smirre

Geen avatar

Antwoord #24 December 22, 2006, 19:09:45
edit2Rapporteer  
2 elevation. vraagje over de rails. hou je met het omvouwen van weefsel, in glass gedrenkt, om de randen van je houten kern een strakke outline over?

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.