Vraag aan de beginerde kiters ?

harry V.
Gast
Antwoord #25 Januari 29, 2007, 00:55:30
edit2Rapporteer  
Xcalibur dat klopt en dat is ook de beste combi ! kijk hier in Z-A is 80% harde wind en de golven veranderen per dag maar altijd meer dan 1meter .

voor deze omstandigheden zijn de bow kites en de golfsurfboard de beste die jij kan hebben! Nederland is een andere verhaal helaas en MARCEL~ als jij voor Nederland en surfboard met twee vinnen ga gebruiken(in plaats van drie) zou jij zien dat ook mooi kan zijn.

Ciao
Harry

KiteDemon

Antwoord #26 Januari 29, 2007, 02:16:59
edit2Rapporteer  
Haryy,

ben begonnen met Fuels en tot op de dag van vandaag nog geen spijt.
Moet daar wel bij aantekenen dat ik nog nooit met een bow heb gevaren.
Maar zie het nut daar ook niet van in.

Het nut zie je pas in als jij met je Fuel aan de kant staat omdat het te hard waait en het rete vlagerig is, en je niet lekker meer kan varen omdat je aan het survivallen bent.
Daarom heb ik er dus een BoxerSLE bij. Hier in NL is de wind boven de 25 knopen altijd rete vlagerig en wordt alleen maar vlageriger als het harder wordt. Met een SLE heb je dan nog gewoon fun en controle......en niet te vergeten massive hangtime waar je C-shaped niet meer aan kan tippen.
Ik vaar boven de 10 m2 ook alleen C-shapes.
Idd zoals xcalibur als zegt. Kies het juiste type kite voor de juiste omstandigheden.

De Boxer SLE is trouwens een van de snelste een makkelijkste herstartende kite die er op het moment is.
Stanley

Antwoord #27 Januari 29, 2007, 02:39:02
edit2Rapporteer  
@Fer

precies sta aan de kant als het survivallen is.
Kite voor mijn plezier en niet om de bink uit te hangen.
Plaats jouw zeker niet tot het laatste.

In mijn ogen moet je weten wanneer te stoppen en dat geldt voor alles.
En heb voor mij zelf besloten dat als de 11 niet meer te varen ik lekker aan de kant blijf.
Tuurlijk de hangtime zal fantastisch zijn in die hardere wind.
Maar mocht het fout gaan dan gaat het ook echt fout.
En daar bedank ik voor.  Prima dat anderen wel willen varen.
Kijk ik wel van de kant kan ook prima genieten van de capriolen van anderen.

KiteDemon

Antwoord #28 Januari 29, 2007, 03:09:13
edit2Rapporteer  
Punt is ook dat ik een hekel heb om aan de kant te staan. Maar dat is gelukkig ook niet nodig.
Maar vraag eens of je aan een 9 SLE mag hangen als het allemaal te gortig voor je 11 is.
100% kans dat jij niet meer aan de kant zal blijven staan, zelfs niet als het vlagerig is met pieken max 35 knopen.
Feit is, dat het je met een SLE allemaal veel gemakkelijker wordt gemaakt.
Beginners maken met SLE's veel sneller progressie en hebben dus ook eerder fun door de korte leercurve. Hetzelfde gaat ook op voor gevorderden en experts in condities waarbij ze het zwaar hebben met hun C-shapes.  De SLE maakt het makkelijk, maar vooral ook kontroleerbaar.
Gwensio

Antwoord #29 Januari 29, 2007, 03:30:54
edit2Rapporteer  
ik zou tog cker voor een hybride gaan omdat ik zelf 5th tog wel het best werkende safety vind maar ook wel de voordelen van een bow (100% depower easy herstartbaar... je kent ze wel)
Super Cooper

Antwoord #30 Januari 29, 2007, 05:57:45
edit2Rapporteer  
Ik zou gaan voor de Bow kite, omdat het een vriendelijkere kite is voor beginnende kiters. Ik heb het idee dat de waterstart makkelijker is met een bow en dat voor een beginner een bow wat meer vergevingsgezind is en dus veiliger.
Michael H

Antwoord #31 Januari 29, 2007, 16:19:44
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ben bezig met de Bow. Heb les gehad met een tribal, maar dat laat het budget niet toe, ga voor een of twee waroo's
Buhian

Antwoord #32 Januari 29, 2007, 19:57:21
edit2Rapporteer  
Ik heb't geleerd met een Torch 05, daarna zelf Torch 05 aangeschaft en vermaak me er nog altijd prima mee Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.