Tip voor opblazen van struts

Rudolf

Februari 15, 2007, 23:21:24
edit2Rapporteer  
Ola, het voorjaar komt eraan!

En ik was net even een tube aan het plakken, en ben tot het volgende trucje gekomen. Vaak lekt je pomp een beetje, en bij kleine struts kan dit een probleem zijn. Wat je dan kan doen bij kleine struts (wel met terugslagballetje), is de pomp heel zacht in het ventiel steken, en dan gewoon pompen. Bij een goede druk knalt de pomp uit je ventiel, en zie daar: een stevige strut.
Moet je natuurlijk wel vertrouwen in je kite en jezelf dat je de struts niet OVERinflate...
#RemcO#

Antwoord #1 Februari 15, 2007, 23:39:03
edit2Rapporteer  
aha..
lijkt me logisch tog??
bij mij knalt ie er altijd uit.. maar ik doe um er idd nooit zo ver induuwen
laters
globe

Antwoord #2 Februari 15, 2007, 23:51:14
edit2Rapporteer  
ach, later als je er wat handiger in wordt knalt ie er nooit meer uit en ga je het vanzelf fijn vinden ThumpsUp
Naish........what else???

Antwoord #3 Februari 16, 2007, 00:05:51
edit2Rapporteer  
dit werkt natuurlijk niet bij alle kites, sommige kites hebben een terugslagklep of balletje, zodra de slang eruit is sluit het ventiel zich, dit soort terugslagklep of balletjes zijn waardeloos, vooral wanneer je kite leeg wil laten lopen met koude handen! Koop een Naish en je hebt geen problemen meer!
Joosdo

Antwoord #4 Februari 16, 2007, 00:46:08
edit2Rapporteer  
Nee, dan heb je alleen nog last van een lekke octopus als je pech hebt, en is het ondanks alle tips en trucs lastig te localiseren wat er leeg loopt ThumpsUp

Maar als de onepump werkt is het toppie.
Vinni

Antwoord #5 Februari 16, 2007, 00:54:18
edit2Rapporteer  
dit werkt natuurlijk niet bij alle kites, sommige kites hebben een terugslagklep of balletje, zodra de slang eruit is sluit het ventiel zich, dit soort terugslagklep of balletjes zijn waardeloos, vooral wanneer je kite leeg wil laten lopen met koude handen! Koop een Naish en je hebt geen problemen meer!

Matjas heeft aan zijn takoon van die stokjes hangen die je in het ventiel kan steken, zodat hij leegloopt.

Mijn SS heeft gewoon een ventiel voor het oppompen, met klepje/balletje en een ventiel voor het leeglopen, zonder klepje/balletje.
Roon

Antwoord #6 Februari 17, 2007, 01:48:44
edit2Rapporteer  
Die 'stokjs' zitten ook aan m'n Rebel. ideaal!
Kondor 11

Antwoord #7 Februari 17, 2007, 18:06:17
edit2Rapporteer  
Ik stop gewoon me autosleutel in het ventiel en druk daarmee het balletje weg.
Buhian

Antwoord #8 Februari 17, 2007, 20:15:50
edit2Rapporteer  
Nee, dan heb je alleen nog last van een lekke octopus als je pech hebt, en is het ondanks alle tips en trucs lastig te localiseren wat er leeg loopt ThumpsUp

Maar als de onepump werkt is het toppie.

Volgens mij niet veel lastiger dan met andere kites. Namelijk, als je LE lek is gaat alleen je LE leeg, want het is een one way valve (maw, de lucht kan maar 1 kant op) en als het een strut is dan gaat je LE + die ene strut leeg, en als er een strug leeg gaat is die dus lek (het kan dan nog wel in het ventiel zitten natuurlij)
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #9 Februari 18, 2007, 00:50:35
edit2Rapporteer  

Mooi he zo'n op - blaas - kite. schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.