Aaaarggh ik wil kitesurfen

spruce

Mei 19, 2007, 22:51:13
edit2Rapporteer  
Vandaag even wezen kijken bij kijkduin en was echt enorm verbaast hoeveel kiters er op water waren.
Echt honderden.
Ik wil ook heel erg graag weer verder kiten, maar heb aantal problemen:

Ik ben van de winter mijn eigen 5th lijnsysteempje gaan maken, echter zoek ik nu nog steeds half Nederland door naar ringen zie  ----> http://www.kitehigh.nl/content_gfx/tips/5thlijn/8.jpg
De volgende winkels in omgeving Den haag heb ik al gehad:

- Karwei den haag
- Gamma den haag
- Maritiem scheveningen
- watersport scheveningen
- Watersport vrolijk scheveningen
- Hard beach scheveningen
- Gerritsen ijzerhandel den haag

Zonder deze ringen kan ik niet verder kiten, dus tips of hulp is zeer welkom.
Erik Verhe1j

Antwoord #1 Mei 19, 2007, 23:05:16
edit2Rapporteer  
Herni zeilkleding in Rotterdam verkoopt ze..

http://www.herni.nl

succes met bouwen..
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Mei 19, 2007, 23:08:31
edit2Rapporteer  
Nouja! Lijken niet echt bijzondere ringen toch??

Breur Ijzerhandel in Rdam heeft bakken vol met ringetjes..moet ie bij zitten...
roelvdgun

Antwoord #3 Mei 19, 2007, 23:11:33
edit2Rapporteer  
somige kite merken verkopen deze ringen ook, ben dr ook al wel is naar opzoek geweest zonder positief resultaat, maar heb ze ook niet van kite merken besteld (zijn redelijk prijzig) denk dat slingshot ze wel ergens verkoopt. heb volgens mij ook wel is iets gezien bij de best dealer...
Ethicus

Antwoord #4 Mei 19, 2007, 23:23:04
edit2Rapporteer  
Was je verbaasd? Er was vandaag een downwinder van HvH naar Scheveningen. Iets van 175 deelnemers!
spruce

Antwoord #5 Mei 19, 2007, 23:26:43
edit2Rapporteer  
Was je verbaasd? Er was vandaag een downwinder van HvH naar Scheveningen. Iets van 175 deelnemers!
Downwinder?
spruce

Antwoord #6 Mei 19, 2007, 23:28:08
edit2Rapporteer  
Nouja! Lijken niet echt bijzondere ringen toch??

Breur Ijzerhandel in Rdam heeft bakken vol met ringetjes..moet ie bij zitten...
Nou blijken behoorlijk lastig te vinden.
Woont er toevallig iemand dicht bij Herni?
Frank77

Antwoord #7 Mei 20, 2007, 00:36:57
edit2Rapporteer  
Den haag:

www.vliegerop.nl

Is een zelfbouw shop en heeft ongetijfeld ook ringen.

Ik zie alleen dat je een ring in je powerlijn hebt zitten. alle kracht van je lijnen loopt dan door je ring heen. Met lijnen van 300 kg breeksterkte lijkt het me verstandig om een ring van min 600 kg breekkracht te hebben en betwijfel of die dingen er zijn.

Optimalisatie:
Waarom niet de lijnen aan elkaar doorkoppelen en dan de ring in de knoop zetten. Dan komt er ook veel minder kracht op de ring (alleen in geval van nood dat de 5th wordt gebruikt). Ik weet niet of de vijfde lijn nog werkt zoals hij moet werken, en dat hij niet een keer blijft steken om wat voor een reden dan ook.

ps: heb geen ervaring met 5de lijn systeem; dus slechts een gedachte spinsel.

succes
spruce

Antwoord #8 Mei 20, 2007, 03:23:12
edit2Rapporteer  
Den haag:

www.vliegerop.nl

Is een zelfbouw shop en heeft ongetijfeld ook ringen.

Ik zie alleen dat je een ring in je powerlijn hebt zitten. alle kracht van je lijnen loopt dan door je ring heen. Met lijnen van 300 kg breeksterkte lijkt het me verstandig om een ring van min 600 kg breekkracht te hebben en betwijfel of die dingen er zijn.

Optimalisatie:
Waarom niet de lijnen aan elkaar doorkoppelen en dan de ring in de knoop zetten. Dan komt er ook veel minder kracht op de ring (alleen in geval van nood dat de 5th wordt gebruikt). Ik weet niet of de vijfde lijn nog werkt zoals hij moet werken, en dat hij niet een keer blijft steken om wat voor een reden dan ook.

ps: heb geen ervaring met 5de lijn systeem; dus slechts een gedachte spinsel.

succes

Sorry vliegerop ben ik ook nog geweest, was hem vergeten bij mijn rijtje toe te voegen.
Een beetj 5elijn systeem gebruiken deze ringen, dus wat betreft krachten zal dat wel goed zitten
Gertjan

Antwoord #9 Mei 20, 2007, 03:43:08
edit2Rapporteer  
een beetje 5de lijn systeem gebruikt geen ringen in de lijnen, alleen maar dynema materiaal. Hierdoor heb je de minste slijtage. Bekijk even een Naish of North bar bij de Y splitsing.
Ik heb ook ooit een 5 lijns bar zelf gebouwd en ik vond die ringen niet lekker werken. Het is nogal wat gewicht aan je lijnen.
spruce

Antwoord #10 Mei 20, 2007, 05:56:39
edit2Rapporteer  
een beetje 5de lijn systeem gebruikt geen ringen in de lijnen, alleen maar dynema materiaal. Hierdoor heb je de minste slijtage. Bekijk even een Naish of North bar bij de Y splitsing.
Ik heb ook ooit een 5 lijns bar zelf gebouwd en ik vond die ringen niet lekker werken. Het is nogal wat gewicht aan je lijnen.

aha ok dan, alleen dyneema spullen lijkt me ook prima.
Ik heb op internet wat zitten zoeken over north 5th line, maar zie alleen maar plaatjes van de bar en niet zo zeer plaatjes van hoe het bij de Y splitsing gefixt is.
Iemand een link of fotootje voor me toevallig?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Mei 20, 2007, 18:11:22
edit2Rapporteer  
Met alleen (dyneema) lijnen gaat het ook het beste, veel lichter en bijna geen slijtage.

De North-manier is het makkelijkste zelf te doen: http://www.northkites.com/public/content/e140/e3501/e3512/e3516/5e_connection_ger.pdf
spruce

Antwoord #12 Mei 20, 2007, 18:41:42
edit2Rapporteer  
Met alleen (dyneema) lijnen gaat het ook het beste, veel lichter en bijna geen slijtage.

De North-manier is het makkelijkste zelf te doen: http://www.northkites.com/public/content/e140/e3501/e3512/e3516/5e_connection_ger.pdf

Dank voor zeer heldere PDF.
Alleen vinden jullie dit nu echt beter/sterker dan een ring en stopperballetje?
Vindt dit nu niet echt stefig en slijtvast ogen
Mijn gevoel zegt dat de lus van de powerline behoorlijk te voorduren krijgt, want er trekken constant 2 lijnen onder een hoek aan.
Gertjan

Antwoord #13 Mei 20, 2007, 19:37:26
edit2Rapporteer  
De 5 lijns barren zijn er nu al ongeveer 3 jaar en ik heb nog nooit ergens gelezen of gezien dat het stuk gaat.
spruce

Antwoord #14 Mei 20, 2007, 20:05:55
edit2Rapporteer  
De 5 lijns barren zijn er nu al ongeveer 3 jaar en ik heb nog nooit ergens gelezen of gezien dat het stuk gaat.
Nee ok, maar ik heb het zelf gemaakt. Zo te zien hebben ze de lus aan einde van powerline gevlochten ipv genaait. De vraag is natuurlijk of dat stevig genoeg zal zijn als je die lus zou naaien?
mmeppelink

Geen avatar

Antwoord #15 Mei 21, 2007, 03:10:39
edit2Rapporteer  
ik hou van bananen, ik bedoel wie niet. ze zijn geel en houden me warm in bed (nee ik ben nog steeds mannelijk). houden jullie ook van bananen.

spruce

Antwoord #16 Mei 21, 2007, 05:49:28
edit2Rapporteer  
ik hou van bananen, ik bedoel wie niet. ze zijn geel en houden me warm in bed (nee ik ben nog steeds mannelijk). houden jullie ook van bananen.

kindje
big_ben_lair

Antwoord #17 Mei 21, 2007, 05:56:43
edit2Rapporteer  

HaHa, best grappig!

Spruce, kite je zelf al? ik heb het idee dat je nog een beginner bent als ik je antwoorden en opmerkingen lees (kan het ook fout hebben) maar is het dan mischien niet beter om eerst eens wat systemen goed te bekijken en testen voordat je een eigen wil maken?

met vriendenlijke groet Ben
spruce

Antwoord #18 Mei 21, 2007, 06:22:22
edit2Rapporteer  

HaHa, best grappig!

Spruce, kite je zelf al? ik heb het idee dat je nog een beginner bent als ik je antwoorden en opmerkingen lees (kan het ook fout hebben) maar is het dan mischien niet beter om eerst eens wat systemen goed te bekijken en testen voordat je een eigen wil maken?

met vriendenlijke groet Ben

Ik ben zeker een beginner, heb al wat kitelessen gevolgd en heb 2 4 lijnskites die ik aan het ombouwen ben naar een 5 lijner.
Ik weet ook hoe veel 5lijns systemen in elkaar steken, maar voor elk systeem zijn talloze oplossingen te bedenken. De vraag is dus nu ga ik nu met een RVS ring en stopperballetje de y splitsing maken of maak ik alles van dyneema. Dat laatste oogt naar mijn idee niet echt sterk

kitebart

Antwoord #19 Mei 21, 2007, 07:30:24
edit2Rapporteer  
Gewoon alles inruilen voor één deftige kite en board,
hoef je niet op het land te zitten grts
Bart
Gertjan

Antwoord #20 Mei 21, 2007, 15:53:52
edit2Rapporteer  
Niet elke 4 lijns kite stuurt lekker met een 5 lijns bar, dat je het even weet.
Buhian

Antwoord #21 Mei 21, 2007, 17:30:20
edit2Rapporteer  
Het hangt er ook nog een beetje van af waar je die 5e lijn voor wilt gebruiken. Persoonlijk gebruik ik hem alleen maar als safety zodat ik alles van me af kan gooien indien nodig en om te helpen bij't relaunchen mocht die ooit eens een keertje in't water komen te vallen. In dat geval is dat ringetje eigenlijk niet eens nodig. Ik heb hem gewoon los hangen van m'n bar tot aan m'n kite. Zat ooit iets tussen, maar heeft destijds een instructeur er tussenuit gehaald omdat hij vondt dat er iets niet goed zat. Nooit last van gehad.
spruce

Antwoord #22 Mei 21, 2007, 20:12:27
edit2Rapporteer  
Niet elke 4 lijns kite stuurt lekker met een 5 lijns bar, dat je het even weet.

Tja, de schaar heeft zijn werk al gedaan in de dyneema lijntjes
Dus ik ga het gewoon proberen.
Vanmiddag ff speciaal naar herni in rotterdam gereist om die ringetjes te halen.
Gelijk ff voorraadje meegenomen.

Kunnen bij jullie de bars oneindig ver over de 5e lijn schuiven? of zit er nog ergens een stopperballetje?

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.