|
Morres
|
tijd voor vers bloed bij die oude zeikwijven club
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
tijd voor vers bloed bij die oude zeikwijven club mmm jammer ik wou jou net voordragen
|
|
|
|
KiteDemon
|
Beetje kinderachtig.......maar het record staat....erkent of niet.
|
|
|
|
|
Idefixe
|
tjeutje dat je op zo'n simpele manier zo zielig moet zijn........ ( wat een stelletje *^*&%*^) SHAME ON THE ISAF
|
|
|
El Rudo
|
Tja triest is het wel, zeker als je in zeil én speed kite land bij uitstek Frankrijk naar het taalgebruik kijkt, ze noemen kites daar gewoon "voile", zeil dus.
|
|
|
Mees..
|
zootje halve tammen!
|
|
|
Idefixe
|
en dan aan de andere kant weer publicaties van diezelfde ISAF dat zij het kitesurfen als off sport opnemen. (organisatie van WK's ) Weer een organisatie die euries ruikt? linkje
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zeilen is in Frankrijk zowat een nationale sport en zeer groot. Er gaat veel geld om in vooral de recorpogingen met boten/catamarans om de snelste tijd op het water neer te zetten. En zo zie je maar weer dat er blijkbaar belangenverstrengeling zit in de ISAF. Een zeil moet exact gedefineerd zijn. Of anders de categorie "door wind aangedreven op een loodrechte koers". Nog een andere discussie is het rak "halve wind" waar de pogingen min of meer op gedaan worden. Echter met de huidige meetmethoden stammend uit de jaren zeventig wordt alleen de tijd tussen twee denkbeeldige lijnen gemeten. De koers tussen die lijnen kan afwijken (waardoor het vaartuig een langere weg kan afleggen = nog sneller dus). Daar is ook al discussie over omdat GPS veel accurater is. Afijn, we zijn gewoon het snelst op het water (met het juiste boardje en kite -> Bandit-Dos )
|
|
|
El Rudo
|
Afijn, we zijn gewoon het snelst op het water (met het juiste boardje en kite -> Bandit-Dos ) board, kite, mjah, op de hielen gevolgd door een cabrinta en een genetrix... Ik zeg de rider en een dosis (afgedwongen) geluk zijn bepalend hier.
|
|
|
|
El Rudo
|
de wens is weer zwanger van de gedachte, Bandit, hetgeen ik me in jouw positie(jurk) overigens goed voor kan stellen
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Afijn, we zijn gewoon het snelst op het water (met het juiste boardje en kite -> Bandit-Dos ) board, kite, mjah, op de hielen gevolgd door een cabrinta en een genetrix... Ik zeg de rider en een dosis (afgedwongen) geluk zijn bepalend hier. EN NATUURLIJK OOK GWICHT
|
|
|
Geronimo79
|
en zo krijg je heel langzaam aan iets dat je bij het snowboarden ook zag. FIS (federation international ski) de oude koepel organisatie voor skien, en deze vond et snowboarden niet echt geweldig. Toen kregen we de ISF, (international snowboard federation) die ons wel steunde. Toen snowboarden groot werd en here to stay bleek te zijn, en de ISF grote dingen geregeld had voor snowboarden... jah toen wou de FIS het snowboarden wel steunen..
Dus wanneer krijgen wij een International Kiteboard Federation?
|
|
|
|
JorritPi
|
Wat erwten zeg!! Ja, ze zijn natuurlijk bang dat zeilen never nooit dit record zal kunnen verbreken.
|
|
|
El Rudo
|
Wat erwten zeg!! Ja, ze zijn natuurlijk bang dat zeilen never nooit dit record zal kunnen verbreken.
ahem kiten is toch een vorm van zeilen? daar gaat het nou net om! Maar als je bedoelt zeilen als in bootje mastje zeiltje - tja dan hebben ze een probleem.
|
|
|
Morres
|
kortom, zeilen met bootje en mast is veur heuameaus's
|
|
|
WaZuP
|
echt geen woorde voor, aangezien ik hier niet mag schelden
|
|
|
JorritPi
|
ahem kiten is toch een vorm van zeilen? daar gaat het nou net om! Maar als je bedoelt zeilen als in bootje mastje zeiltje - tja dan hebben ze een probleem. Zeker, maar wat ik idd bedoel is. zeilen als zeilen met een zeil bevestigd aan een romp zal ik maar zeggen. We wachten gewoon tot die urnen de .... uit gaan. En misschien wordt het besluit dan wel herzien.
|
|
|