Ik had nog nooit van de kite gehoord toen ik eind vorig jaar een 2005 model Airush Reactor 12 met forse schade kon overnemen. Ding had in een boom gehangen maar met een middagje plakken, knippen en naaimachinewerk zat ie weer netjes in elkaar. Was me tot voor gisteren echter te fris om het ding uit te laten :
Nu dus twee dagen achter elkaar gevlogen. In vergelijking tot de kites die ik eerder heb gevlogen te weten WiPiKa Free Air, WiPiKa Amp, WiPiKa Amp+, Naish X4, Gaastra Stealth, Gaastra Vision en Cabrinha Black Tip is dit verreweg de snelste 12 meter die ik in handen heb gehad. Was ff wennen met sturen (geschokt_kitesmiley). Kite staat goed stabiel in de lucht (met 5th) en is (door zijn snelheid ?) met weinig wind (90 kg op 130/38 op de Grevelingen) al tot hoogtelopen te bewegen
.
En springen doet ie het beste van alles wat ik eerder heb gevlogen, rustig omhoog sturen en daar ga je. Zelfs zonder al te veel boardsnelheid makkelijk de lucht in, lekker zweven en rustig weer landen. Heb nog nooit zoveel tijd over gehad om te landen
. En dat zowel over stuurboord als over bakboord.
Kortom, die kite blijft voorlopig ff in mijn quiver
.