Grote surfset goodbye

Seeker

Geen avatar

Augustus 02, 2007, 23:56:22
edit2Rapporteer  
Hee kiters,
Geheel nieuw op dit forum wil ik jullie om advies vragen. Ik surf al geruime tijd en ben het varen met mijn grote set (10m2) geheel zat. Super belastend voor de rug en niet boeiend. 3 vragen:
- Is kiten minder belastend voor je rug dan surfen ?
- Wat voor set moet ik aanschaffen als ik ga voor speed en controle ?
- Wat ben ik dan kwijt (euro's) ?
Bedankt alvast voor jullie waardevolle tips !
Groet,
Daan
Nick van Kampen

Antwoord #1 Augustus 03, 2007, 00:07:14
edit2Rapporteer  
1: Nee.
2: Dat is niet op 1 hand op te noemen.
3: Mocht je overgaan tot het nieuwste 2008 kan je voor 1500 euro klaar zijn met 1 kite, board, trapeze enz.

Zoals je ziet, zijn deze antwoorden vrij breed ( zacht uitgedrukt ) dus wees wat specifieker, met de gegeven informatie kunnen we vrijwel nix...
VincentC

Antwoord #2 Augustus 03, 2007, 00:53:48
edit2Rapporteer  
1. Belastend voor rug --> Ander harnas
2. Grote set 10m2? Ik vaar zelfs met 14?
3. Snelheid = meer wind / c-shapes (ik heb toevallig kites tekoop mocht je interesse hebben, 399 voor 2006 kite compleet om voorbeeld te geven).
4. Prijzen verder varierent van 30 euro voor een 2001 kite tot 1500 voor 2008 modelletje
Jarno

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 03, 2007, 00:55:51
edit2Rapporteer  
Dingen als gewicht en lengte, je woon/vaar lokatie, evt leeftijd (ivm je rug) kunnen we wat meer mee.

kiten is volgens mij niet minder belastend voor je rug, maar wel anders, volgens mij ben je met kiten veel flexibeler bezig dan met windsurfen en zeker als je een heuptrapeze neemt is de belasting voor je rug heel anders en misschien wel minder.

Voor de rest ben ik t met nicogo eens.

RobB_W

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 03, 2007, 00:58:51
edit2Rapporteer  
Zou absoluut voor een zittrapeze gaan dan ja. Verder les nemen!

Daarna gaan kijken naar een set. Voor elk budget is wel wat passends te vinden.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Augustus 03, 2007, 01:01:53
edit2Rapporteer  
Idd. de trapeze, maar ook de kite kan bijdragen aan minder last van je rug. Uiteraard moet wel je houding goed zijn tijdens het varen.

Als je met een 10m2 windsurfzeil vaart dan is het een beaufortje of 3/4. Kiten wordt pas interessant vanaf 4 bfrt (11,12kn). Er zijn diverse kites die snel vliegen, ook met weinig wind. Ook is een snel board dan belangrijk.

Er zijn zeer veel opties. Om door de bomen het bos te zien zul je wat meer eisen en wensen moeten bedenken zoals windbereik, spronghoogte, waveriden, etc.

Belangrijk ook is hoe zwaar je bent voor de grote van de kite en board.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 03, 2007, 01:08:01
edit2Rapporteer  
precies, gewicht, als hij met een 10m2 surfzeil vaart kan dat ook betekenen dat hij 100+ kg weegt natuurlijk.
Nick van Kampen

Antwoord #7 Augustus 03, 2007, 01:38:18
edit2Rapporteer  
Seeker houd het weer voor gezien met het kitesurfen denk.
Psychotic

Antwoord #8 Augustus 03, 2007, 01:39:40
edit2Rapporteer  
Als je een 10 meter surfzeil vaart waait het niet, en het klinkt alsof je als je met een kleiner zeil kan windsurfen je niet wilt kiten dus hou je maar een of twee opties over. Bestaand uit een grote flysurfer kite, liefst een speed2 15 of 19 gecombineerd met een spleene session of door. De rest is allemaal behelpen als het niet waait, met deze set kun je heel vroeg leuk varen en springen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 03, 2007, 14:11:16
edit2Rapporteer  
Als je een 10 meter surfzeil vaart waait het niet, en het klinkt alsof je als je met een kleiner zeil kan windsurfen je niet wilt kiten dus hou je maar een of twee opties over. Bestaand uit een grote flysurfer kite, liefst een speed2 15 of 19 gecombineerd met een spleene session of door. De rest is allemaal behelpen als het niet waait, met deze set kun je heel vroeg leuk varen en springen.

Tenzij hij 100kg weegt. Windsurfen met 4-5 Bfrt is voor de meeste windsurfers niet leuk. Dat is dus goed te doen met veel kites op de markt.

FS is de meester op het gebied van low-end kiten met een silberfeil 19m2, maar voor welke prijs? Voor de prijs van zo´n grote FS kite koop je een heel 2007 tube quiver (2 kites is tegenwoordig genoeg)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.